«Ο πρωθυπουργός προσπάθησε να δώσει απαντήσεις σε όσα περισσότερα θέματα μπορούσε σχετικά το δυστύχημα στα Τέμπη. Τις πλήρεις απαντήσεις θα δώσει η Δικαιοσύνη. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν κρύφτηκε. Η Hellenic Train έβγαλε επίσημη ανακοίνωση», ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης.
Αμέσως μετά συμπλήρωσε πως «το τι τελικά υπήρχε στα βαγόνια θα το κρίνει η Δικαιοσύνη βάσει των στοιχείων της πραγματογνωμοσύνης».
Αναφορικά με τα δημοσιεύματα περί συγκάλυψης, ο κ. Μαρινάκης υποστήριξε πως «δεν έχουν απάντηση όσοι ερωτούνται “υπάρχει κάτι που έχει στείλει η Δικαιοσύνη ή έχει ζητήσει κάτι η Δικαιοσύνη για κάποιο πολιτικό πρόσωπο και εμείς το έχουμε αρνηθεί;”. Αν ερχόταν η Δικαιοσύνη και ζητούσε από τη Βουλή την παραπομπή ενός προσώπου και η κυβερνητική πλειοψηφία έλεγε όχι, τότε ναι, θα είχαν κάθε λόγο να μιλούν για συγκάλυψη». Παράλληλα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος εξαπέλυσε πυρά προς την αντιπολίτευση, λέγοντας ότι εκμεταλλεύεται τον πόνο των συγγενών και την οργή κοινωνίας. «Oταν όμως τα πάμε σημείο σημείο, οι απαντήσεις που δίνουν είναι η μία πιο τραγική από την άλλη».
Για τον πρώην υπουργό Κώστα Καραμανλή, ο κ. Μαρινάκης ανέφερε: «Η ύπαρξη ή μη της βουλευτικής ασυλίας δεν έχει καμία επίδραση στην ενδεχόμενη διερεύνηση ευθυνών. Αν καταλήξει η έρευνα του ανακριτή σε κάποιο πολιτικό πρόσωπο, θα διευκολύνουμε τη Δικαιοσύνη», είπε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας πως «ο Κυριάκος Μητσοτάκης απάντησε ξεκάθαρα για τον Κώστα Καραμανλή».
Στο ερώτημα αν είναι σωστό ότι ο Κώστας Αχ. Καραμανλής ήταν υποψήφιος στις εκλογές, ο Παύλος Μαρινάκης απάντησε: «Δεν εμποδίζει κάποια έρευνα, δεν υπάρχει αφήγημα κάλυψης του Καραμανλή επειδή είναι στο ψηφοδέλτιο. Ο Κώστας Καραμανλής ανέλαβε ευθύνη, παραιτούμενος από υπουργός. Αυτή είναι η ουσία της υπόθεσης. Αν ήθελε κάποιος να κρύψει ή να συγκαλύψει κάποιον, θα ακολουθούσε άλλη τακτική. Δεν υπάρχει αφήγημα συγκάλυψης. Είναι ένα αφήγημα που χτίζει η αντιπολίτευση».
Ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στο Talk Radio ανέφερε πως «αν προκύψει κάτι από τη Δικαιοσύνη και είναι επιβαρυντικό για τη Hellenic Train, η οποία έχει την ευθύνη, θα πρέπει να λογοδοτήσει, ποινικά και πολιτικά. Εκεί θα πρέπει να είναι και διαφορετική η μεταχείριση σε ό,τι αφορά την ελληνική Πολιτεία και τη Hellenic Train».
Απαντώντας ωστόσο σε σχετικό ερώτημα, δήλωσε πως αυτή τη στιγμή δεν έχει συζητηθεί με τον πρωθυπουργό ενδεχόμενο επανακρατικοποίησης της Hellenic Train. «Θα δούμε όμως πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση και προφανώς θα πράξουμε το βέλτιστο για την ασφάλεια των μεταφορών». Συνεχίζοντας επ’ αυτού, σημείωσε πως οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι (ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ) όσο και οι πάροχοι μεταφορικού έργου (δεν είναι μόνο η Hellenic Train) πρέπει να ενισχύσουν την ασφάλεια των μεταφορών. «Ταυτόχρονα όμως, και αναφέρομαι σε αυτό που είπε ο πρωθυπουργός, αν υπάρξει κάτι το οποίο προκύψει από τη Δικαιοσύνη και είναι επιβαρυντικό για τη Hellenic Train, η οποία έχει την ευθύνη, θα πρέπει να λογοδοτήσει, ποινικά και πολιτικά. Εκεί θα πρέπει να είναι και διαφορετική η μεταχείριση σε ό,τι αφορά την ελληνική Πολιτεία και τη Hellenic Train», είπε χαρακτηριστικά.
«Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι ένας μετριοπαθής πολιτικός και άνθρωπος. Εγώ του το πιστώνω -όπως και η κοινωνία νομίζω- και την ψυχραιμία του, που είναι και το μυστικό αν θέλετε της μακροημέρευσής του στον θώκο του πρωθυπουργού. Αν και εφόσον τα πορίσματα του Μετσόβιου Πολυτεχνείου κ.λπ. είναι αυτά που ακούγονται δεξιά και αριστερά, ο πρωθυπουργός “θα πάρει κεφάλια” όλων όσοι εμπλέκονται και έχουν παραπληροφορήσει, όσοι ενδεχομένως έχουν κάνει πλημμελώς τη δουλειά τους σε πολιτικό επίπεδο, διότι τα υπόλοιπα θα τα βρει η Δικαιοσύνη. Δεν παίζουμε με αυτά», δήλωσε ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Κικίλιας (ΣΚΑΪ),
Από την πλευρά της η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, τόνισε (ΟΠΕΝ): «Οι επιταγές κατά τη γνώμη μου είναι δύο: Η πρώτη είναι γρήγορα, προφανώς στον βαθμό του εφικτού, να αποδοθεί Δικαιοσύνη και να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία. Η δεύτερη, όμως, που δεν είναι αμελητέα, είναι να μη μείνει καμία σκιά και να μη μείνει κανένα ερώτημα αναπάντητο».
ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΩΣ ΥΠΟΠΤΟΣ ΓΙΑ ΨΕΥΔΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗ
Στον εισαγγελέα ο Ιταλός πρώην CEO
Επανεξελέγη πρόεδρος του Συλλόγου Επιστημόνων Μειονότητας, ο κολλητός του Τούρκου Προξένου Κομοτηνής
Δεν εντοπίζονται αλλοιώσεις στις συνομιλίες των σταθμαρχών και μηχανοδηγών που προέρχονται από το καταγραφικό της Αθήνας και οι οποίες αφορούσαν το διάστημα της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη το μοιραίο βράδυ. Σε αυτό το συμπέρασμα φαίνεται να καταλήγει το πόρισμα του ΕΜΠ που διαβιβάστηκε στον εφέτη ανακριτή Λάρισας.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, εφόσον γίνει και η αντιπαραβολή με το αντίστοιχο καταγραφικό της Λάρισας και δεν εντοπιστούν αλλοιώσεις, ο εφέτης ανακριτής θα είναι απόλυτα βέβαιος ότι τα ηχητικά ντοκουμέντα που βρίσκονται στη δικογραφία αποτυπώνονται με ακρίβεια.
Οσο για το πόρισμα του ΕΜΠ σχετικά με τα αίτια της έκρηξης και της φωτιάς που ακολούθησε, αναμένεται να κατατεθεί στις 10 με 15 Φεβρουαρίου. Στο τέλος του ίδιου μήνα, θα παραδοθεί και στον εφέτη ανακριτή το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Σιδηροδρομικών και Αεροπορικών Δυστυχημάτων.
Εν τω μεταξύ, με την ιδιότητα του υπόπτου της διάπραξης του αδικήματος της ψευδούς κατάθεσης καλείται να καταθέσει ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train, Μαουρίτσιο Καποτόρτο, από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών.
Η κλήση του σχετίζεται με την κατάθεσή του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, με την εισαγγελική έρευνα να εκκινεί μετά τη διαβίβαση της κατάθεσης του Ιταλού στην Εισαγγελία Εφετών Αθηνών, πριν από 1 χρόνο, με τη σύμφωνη γνώμη όλων των κομμάτων της Εξεταστικής Επιτροπής για τα Τέμπη. Η δικογραφία θα σταλεί και στην Εισαγγελία Λάρισας.
Επιμένει η Hellenic Train για το φορτίο
Επιμένει με χθεσινή της ανακοίνωση της η Hellenic Train αναφορικά με το τι μετέφερε η εμπορευματική αμαξοστοιχία, την ώρα του δυστυχήματος. Η εταιρία υποστηρίζει: «Με γνώμονα την πλήρη διαλεύκανση της τραγωδίας στα Τέμπη, η Hellenic Train επαναλαμβάνει τη σταθερή της δέσμευση για συνεργασία, από την πρώτη στιγμή, παρέχοντας όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, με απόλυτη διαφάνεια και υπευθυνότητα σε κάθε αρμόδια αρχή.
Με σεβασμό στο αίτημα των οικογενειών των θυμάτων και της κοινωνίας για την αλήθεια, η εταιρία συνεχίζει να συμβάλλει ενεργά στη διερεύνηση της υπόθεσης.
Εχει ήδη παραδώσει όλα τα απαιτούμενα δεδομένα στις αρμόδιες αρχές και έχει απαντήσει σε κάθε σχετικό ερώτημα. Το θέμα του φορτίου της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63501 έχει ήδη διευκρινιστεί, στο πλαίσιο της Ερώτησης 2506/03.03.2023, που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων.
Τι μετέφερε η αμαξοστοιχία;
Η σύνθεσή της περιλάμβανε 13 βαγόνια, εκ των οποίων: Τα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, μετέφεραν πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες).
Τα υπόλοιπα δέκα περιείχαν εμπορευματοκιβώτια με:
- Παρασκευάσματα διατροφής (4ο-7ο βαγόνι)
- Μπίρες (8ο-9ο βαγόνι)
- Σύρματα από σίδηρο (10ο- 11ο βαγόνι)
- Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο-13ο βαγόνι).
Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρίας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβωτίων, όπως προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς, έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς στο φύλλο σύνθεσης και έχει τεθεί στη διάθεση των Αρχών».