Για την κατάρτισή του πλαισίου των αποζημιώσεων και των μέτρων στήριξης έχουν εργαστεί τα υπουργεία Οικονομικών, Εργασίας και Παιδείας και περιλαμβάνει, σύμφωνα με πληροφορίες, επιτάχυνση των διαδικασιών αποζημίωσης, δυνατότητα μετεγγραφής σε φοιτητές και στήριξη των οικογενειών.
Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες η κυβέρνηση θα προχωρήσει και στην ανακοίνωση των μεταβατικών διοικήσεων σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, με πρόσωπα θα είναι από το εσωτερικό δυναμικό των δύο οργανισμών.
O υπουργός Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, αναμένεται, επίσης σήμερα, να στείλει επιστολή στους προέδρους των κοινοβουλευτικών κομμάτων προκειμένου να υπάρξει συνάντηση του ίδιου είτε μαζί τους είτε με εκπροσώπους, αν αυτοί το επιθυμούν ενώ ο κ. Γεραπετρίτης αναμένεται να στείλει επιστολή στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής δηλώνοντας τη διάθεσή του για την ενημέρωση των μελών της.
Μητσοτάκης για Τέμπη: «Φταίμε όλοι – Θα κινήσω γη και ουρανό για την τηλεδιοίκηση» – Η εισήγηση στο υπουργικό
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου έδωσε τον τόνο του κυβερνητικού ύφους, επιλέγοντας χαμηλούς τόνους, αυτοκριτική για όσα δεν έγιναν, αλλά και ένα μήνυμα αποφασιστικότητας να αλλάξουν τα κακώς κείμενα.
Όπως είπε: «Η σημερινή μας συνεδρίαση διεξάγεται στη σκιά της τραγωδίας των Τεμπών και της εθνικής οδύνης που ακόμα διαρκεί. Η σκέψη μας είναι πάνω απ όλα στις οικογένειες των θυμάτων και γι’ αυτό θα επαναλάβω τη δημόσια συγνώμη μου στο όνομα όλων όσων κυβέρνησαν τη χώρα αλλά και προσωπικά.
Αναλαμβάνω κατά συνέπεια την ευθύνη και δεν θέλουμε να κρυφτούμε πίσω από μια σειρά ανθρώπινων σφαλμάτων. Αν το έργο της τηλεδιοίκησης είχε ολοκληρωθεί αυτό το δυστύχημα θα ήταν αδύνατο να είχε συμβεί. Η τεχνολογία θα μας είχε βοηθήσει να αποτρέψουμε το αδιανόητο για πολλά χιλιόμετρα δυο τρένα να κινούνται στην ίδια γραμμή σε πορεία σύγκρουσης».
Πρόσθεσε ότι το γεγονός ότι το έργο αυτό θα λειτουργεί σε λίγους μήνες δεν αποτελεί δικαιολογία κάνει και τον προσωπικό μου πόνο ακόμα μεγαλύτερο καθώς δεν προφτάσαμε να το εγκαταστήσουμε πριν συμβεί το κακό.
Ο πρωθυπουργός είπε ακόμα ότι το τελευταίο που τον ενδιαφέρει είναι να μπούμε σε μια στείρα αντιπαράθεση για το ποιος φταίει. Απαντώ: Όλοι φταίμε και ας το ομολογήσουμε με θάρρος! Και εμείς και οι διοικήσεις που επί χρόνια κατάντησαν ένα κρίσιμο έργο γεφύρι της Άρτας μέχρι κάποιες συντεχνίες που ταυτόχρονα εμπόδιζαν κάθε αξιολόγηση προσωπικού.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ακόμα ακούγοντας τους επίμαχους διαλόγους αισθάνθηκε προσωπικά οργή αλλά και ντροπή. «Έχω υποχρέωση να μετατρέψω τα συναισθήματα μου σε δημιουργική δράση».
Καιρός: Βροχές και ισχυρές καταιγίδες - Πού πέφτουν χιόνια - Πού χρειάζονται αντιολισθητικές αλυσίδες
Τα τρένα θα πρέπει να αρχίσουν να κινούνται το συντομότερο δυνατόν με ασφάλεια και 2 σταθμάρχες στη βάρδια. Είναι μια προσπάθεια που θα έχουμε στο πλευρό μας όλους τους εργαζόμενους. Αυστηροποιούμε άμεσα το νομικό πλαίσιο για τις καταστροφές και τις κλοπές. Επίσης, προσλήψεις τακτικού προσωπικού άμεσα. Θα κινήσω γη και ουρανό ώστε το έργο της τηλεδιοίκησης να γίνει το συντομότερο δυνατόν.
Ο πρωθυπουργός είπε ότι συναντήθηκε με ειδικούς της ευρωπαϊκής επιτροπής για την πλήρη αναδιοργάνωση των σιδηροδρόμων και ζήτησε αναλυτική έκθεση για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων μας. Ο πρωθυπουργός δεσμεύθηκε ότι θα δοθεί αμέσως η έκθεση στην δημοσιότητα. Τόνισε ακόμα ότι θα χρειαστεί και θα βρεθεί και πρόσθετη χρηματοδότηση. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε ακόμα ότι όλες οι ηγεσίες των κομμάτων θα ενημερωθούν για να ενσωματώσουμε και τις προτάσεις τους.
Απευθυνόμενος στους πολίτες ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε ότι έχουν κάθε δίκιο να είναι θυμωμένοι το ίδιο και οι γονείς τους όλοι μας βλέπουμε τα παιδιά μας σε αυτά τα παιδιά αλλά απηύθυνε έκκληση να μην επιτρέψουμε η οργή να γίνει η σπίθα ενός νέου διχασμού. «Είναι η όψη ενός νομίσματος που έχει πληρώσει ακριβά η χώρα».
Είναι αδιανόητο στην ίδια χώρα που σε λίγους μήνες έγιναν 100000 δωρεάν μαστογραφίες σώζοντας ζωές να χάνονται ζωές σε άλλη κατεύθυνση. Έφερε επίσης ως παράδειγμα τον αριθμό 112 λέγοντας ότι δεν μπορεί να λειτουργεί αυτί και από την άλλη σταθμάρχες και μηχανοδηγοί να μην μπορούν να συνεννοηθούν.
«Πρέπει να αλλάξουμε ριζικά και αναμετριόμαστε και με υψηλές προσδοκίες που έχουμε. Οι μάχες μας πρέπει να ενταθούν. Προσωπικά γνωρίζω από πρώτο χέρι ποσό δύσκολη είναι η μάχη, είπε, λέγοντας ότι ως απλός βουλευτής είχε έρθει σε σύγκρουση με εργατοπατέρες της δικής του παράταξης. «Δεν έκανα πίσω τότε δεν θα κάνω πίσω τώρα», είπε χαρακτηριστικά.
Μίλησε επίσης για αντιπαράθεση διαρκείας και πόλεμο με το σκοτεινό κράτος του αναχρονισμού το οποίο παραμένει βαθύ πάνω σε μικροκομματικά τερτίπια και ανεύθυνες συμπεριφορές.
Κλείνοντας είπε ότι το ποτέ ξανά που ακούστηκε στη Λάρισα να μετατραπεί σε απόφαση τώρα ή ποτέ για την αναγέννηση της χώρας και η απάντηση είναι τώρα ξεκινώντας άμεσα.
Ειδήσεις σήμερα
Εκλογές 2023: Αυτή είναι η νέα πιθανή ημερομηνία – Τι είπε ο Μητσοτάκης στο υπουργικό
Συντάξεις: Ποιοι κινδυνεύουν να πάρουν κάτω από 850 ευρώ ακόμη και με 40ετία!