Υλοποιούνται ή/και δρομολογούνται πολλά έργα, εμβληματικά και τοπικά, τα οποία συμβάλλουν στη οικονομική μεγέθυνση και την περιφερειακή και βιώσιμη ανάπτυξη, δημιουργούν θέσεις απασχόλησης και τονώνουν την κοινωνική συνοχή.
Μεταξύ άλλων:
- Θα παραδοθεί, μέσα στο β’ εξάμηνο του 2024, το εμβληματικό έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο θα εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 300.000 πολίτες, με ενσωματωμένα τα πλέον καινοτόμα συστήματα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργίας και ασφάλειας.
- Παραδίδεται, στις αρχές του νέου έτους, ο οδικός άξονας Ακτιο – Αμβρακία.
- Παραδίδονται, σταδιακά μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2024, τα τμήμα Τρίκαλα – Καλαμπάκα και Λαμία – Ξυνιάδα του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδας Ε65.
- Προχωρά, με ικανοποιητικούς ρυθμούς, ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, με το σημαντικότερο ποσοστό ολοκλήρωσης να υλοποιείται μέσα στο 2024.
- Θα κυκλοφορήσουν, έως το τέλος Απριλίου του 2024, τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία, 140 στην Αθήνα και 110 στη Θεσσαλονίκη. Ταυτόχρονα, προχωρούν οι διαγωνισμοί για προμήθεια πολλών νέων λεωφορείων φυσικού αερίου, ενώ δρομολογείται και νέος διαγωνισμός για την προμήθεια – μέχρι το τέλος της τετραετίας – επιπλέον λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
- Προωθούμε, με μεγαλύτερη ένταση, την διείσδυση της ηλεκτροκίνησης, σε όλα τα υφιστάμενα προγράμματα, ιδίως μέσα από τον ανασχεδιασμό του «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», και σχεδιάζουμε την τρίτη φάση κινήτρων.
- Δρομολογούμε την «ομογενοποίηση» ενός «νέου» ΟΣΕ, ώστε να περιοριστούν οι αρρυθμίες από την πολυδιάσπαση των σιδηροδρομικών φορέων και να βελτιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες.
Αποκατάσταση και ενίσχυση
- Προχωρούμε στην αποκατάσταση και την ενίσχυση της ανθεκτικότητας των υποδομών, απόρροια των φυσικών καταστροφών, κυρίως στην περιοχή της Θεσσαλίας. Ήδη εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση, σε σχολικές μονάδες, σιδηροδρομικό δίκτυο και υποδομές, δρόμους και γέφυρες.
- Ξεκινούμε τη λειτουργία του Εθνικού Μητρώου Γεφυρών ώστε, για πρώτη φορά, το κράτος να διαθέτει «online» ενημέρωση για τον έλεγχο και τη συντήρηση γεφυρών, με τελικό στόχο την ασφάλεια στις μεταφορές.
- Δρομολογούμε την επικαιροποίηση του ΚΟΚ, με μια νέα, ολοκληρωμένη πολιτική ποινών για τις παραβάσεις, που θα επικεντρώνεται στην οδική ασφάλεια, χωρίς να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα.
- Καθορίζονται, μέσω των σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας, οι τομείς πολιτικής στους οποίους ο σχεδιασμός της κινητικότητας προτείνει μέτρα, όπως η ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, οι ήπιοι τρόποι μετακίνησης, η οδική ασφάλεια, η προσβασιμότητα για όλους κ.α., με κοινό παρονομαστή τη μείωση της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας και τη βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης στις πόλεις μας.
- Αναρτώνται σε διαβούλευση το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο και ο Οδικός Χάρτης για την εφαρμογή της τεχνολογίας μοντελοποίησης (ΒΙΜ) στη χώρα μας.
Ολα τα παραπάνω αποτελούν ένα μόνο μέρος από όσα έργα θα υλοποιήσει, μεθοδικά και υπεύθυνα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μέσα στο 2024.
Εργα που αναβαθμίζουν την ανθεκτικότητα των υποδομών και τη συνδεσιμότητα των μεταφορών.
Εργα που συμβάλουν στη βιώσιμη ανάπτυξη όλης της επικράτειας, στη βελτίωση των συνθηκών ζωής και της καθημερινότητας όλων των πολιτών της χώρας και, σε τελική ανάλυση, στην ολόπλευρη ισχυροποίηση της πατρίδας μας.
Ειδήσεις σήμερα
Εποχή Φατίχ Τερίμ και επίσημα στον Παναθηναϊκό – Αντιδρά ο κόσμος του τριφυλλιού
Αργίες: Αυτά είναι τα τέσσερα τριήμερα ανάπαυλας μέσα στο 2024
«The Crown»: Τί αποκαλύπτει πρωταγωνιστής για τον πρίγκιπα Χάρι – Ο λόγος που δεν μιλάνε
Κρήτη: Ξανά σε καταστολή η 17χρονη μαθήτρια που υπέστη αλλεργικό σοκ και ανακοπή