Για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι απαιτείται όραμα, ορθολογικός σχεδιασμός, τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων και συνέπεια του κράτους.
Αυτή άλλωστε είναι και η εμπειρία από το μετρό της Θεσσαλονίκης, ένα έργο που, στην πορεία του, αποτέλεσε αντικείμενο σφοδρών πολιτικών –και όχι μόνο– αντιπαραθέσεων, που επέφεραν καθυστερήσεις.
Συνέπειες αυτών ήταν η επιβάρυνση της καθημερινότητας στην πόλη και η καλλιέργεια εύλογης αμφιβολίας στους πολίτες για την αποτελεσματικότητα της ελληνικής Πολιτείας.
Ωστόσο, απέναντι σ’ αυτή τη δυσάρεστη πραγματικότητα, δραστηριοποιήθηκαν και εργάστηκαν πολλοί άνθρωποι, οι οποίοι αφιέρωσαν γνώση και δουλειά για να γίνει το έργο. Επιστήμονες, μηχανικοί και αρχαιολόγοι, εργαζόμενοι στον κατασκευαστικό κλάδο, στελέχη της Δημόσιας Διοίκησης και πολιτικοί εμπνεύστηκαν από το όραμα, πίστεψαν στο έργο και συνέβαλαν, καθοριστικά, στην υλοποίησή του.
Χαρδαλιάς-Δούκας: Γιόρτασαν μαζί την άφιξη του 2025 – Τα χαμόγελα και τα... πηγαδάκια [βίντεο]
Σε συνέχεια αυτού, έως το τέλος της επόμενης χρονιάς θα ολοκληρωθεί και η επέκταση προς την Καλαμαριά.
Ορόσημο
Ομως, το 2025 είναι ένα έτος-ορόσημο για την ολοκλήρωση και άλλων εμβληματικών έργων, όπως είναι ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος, αλλά και για την πρόοδο πολλών ακόμη σημαντικών παρεμβάσεων, που έχουν ήδη ξεκινήσει και κατασκευάζονται σε όλη την επικράτεια.
Μεταξύ άλλων:
- Παραδώσαμε ενοποιημένο το τμήμα του Ε-65 μέχρι την Καλαμπάκα και αναμένεται να ολοκληρωθεί το υπόλοιπο μέχρι την Εγνατία Οδό, στο τέλος του 1ου τριμήνου του 2026.
- Οι δύο μετροπόντικες της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας πραγματοποιούν τη διάνοιξη των σηράγγων, εργασίες που αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2026https://www.galatsi.gov.gr/building/alsos-veikou/.
- Εκτελούνται εργασίες στα τμήματα Χερσόνησος-Νεάπολη και Νεάπολη-Αγιος Νικόλαος του ΒΟΑΚ, και προγραμματίζεται η συμβασιοποίηση του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο προς το τέλος του 1ου τριμήνου του 2025.
- Εχει ολοκληρωθεί το 40% του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου.
- Εχουν εντατικοποιηθεί οι εργασίες στον Flyover Θεσσαλονίκης.
- Ο προαστιακός Δυτικής Αττικής αναβαθμίζεται.
- Ο οδικός άξονας Μπράλος-Αμφισσα είναι υπό κατασκευή και επίκειται η έναρξη των εργασιών και στον οδικό άξονα Γιάννενα-Κακαβιά.
- Δρομολογούνται, συμβασιοποιούνται ή/και ολοκληρώνονται σημαντικά αντιπλημμυρικά και αρδευτικά έργα, καθώς και έργα ύδρευσης σε όλη την επικράτεια.
- Προχωρά η διοικητική αναδιάρθρωση του ελληνικού σιδηροδρόμου, ταυτόχρονα με την κατασκευή των έργων ανάταξης και εκσυγχρονισμού του δικτύου, αλλά και της σύνδεσής του με τους εμπορικούς λιμένες.
- Οι Κτιριακές Υποδομές κατασκευάζουν, επισκευάζουν και αναβαθμίζουν νοσοκομεία, σχολεία, φυλακές και δικαστικά μέγαρα.
- Κυκλοφορούν ήδη 400 νέα λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, με τον συνολικό αριθμό να ξεπερνά τα 1.200 καινούργια οχήματα το καλοκαίρι του 2025.
- Προωθείται η επικαιροποίηση του κυρωτικού πλαισίου του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και δρομολογείται η εκτεταμένη χρήση καμερών.
- Υλοποιούνται, με επιτυχία, τα προγράμματα επιδότησης για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης.
Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είμαστε αποφασισμένοι να παραδώσουμε έγκαιρα όλα τα παραπάνω έργα και να εφαρμόσουμε αποτελεσματικά το σύνολο αυτών των δράσεων, ώστε, στο τέλος του 2025, η χώρα μας θα διαθέτει ένα εκτενέστερο, ανθεκτικότερο και εκσυγχρονισμένο σύστημα υποδομών και μεταφορών.
Ειδήσεις σήμερα
Θεοδωρικάκος στον ΕΤ: Βιώσιμη ανάπτυξη και ευκαιρίες για όλους
Κεφαλογιάννη στον ΕΤ: Ο τουρισμός κεντρικός πυλώνας ανάπτυξης
Χρυσοχοΐδης στον ΕΤ: Χτίζοντας μια σύγχρονη Αστυνομία, για μια ασφαλή κοινωνία
Μενδώνη στον ΕΤ: Αγώνας που κερδίζεται μέρα τη μέρα και μέχρι το τέλος…
Χατζηδάκης στον ΕΤ: Η ανοδική πορεία θα συνεχιστεί
Τσιάρας στον ΕΤ: Καλλιεργούμε ένα ισχυρό μέλλον στον πρωτογενή τομέα
Πιερρακάκης στον ΕΤ: Εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις με ορίζοντα το μέλλον
Λιβάνιος στον ΕΤ: Μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες με τον πολίτη στο επίκεντρο