Μιλώντας στο ΕΡΤNews, ο κ. Σταϊκούρας τόνισε πως η κυβέρνηση έχει προχωρήσει σε σημαντικές πρωτοβουλίες, επισημαίνοντας ότι ο νέος φορέας για τους σιδηροδρόμους στελεχώθηκε από τον Σεπτέμβριο του 2023, ενώ ζητήθηκε η συνδρομή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων για την αξιολόγηση της κατάστασης. «Δύο από τα τρία μέλη της επιτροπής που συντάσσει το σχετικό πόρισμα είναι υψηλόβαθμα στελέχη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού», ανέφερε, προσθέτοντας πως η ελληνική πλευρά έχει ζητήσει επιπλέον χρηματοδότηση για συνεργασία με διεθνή ινστιτούτα προκειμένου να διασφαλιστεί η αντικειμενικότητα της έρευνας.
Αναφερόμενος στις διαδικασίες που ακολουθούνται για τη διερεύνηση του δυστυχήματος στα Τέμπη, ο κ. Σταϊκούρας υποστήριξε ότι η κυβέρνηση επιδιώκει απόλυτη διαφάνεια: «Μόνο συγκάλυψη δεν κάνουμε. Τουναντίον, θέλουμε να υπάρξει πλήρης διαλεύκανση των γεγονότων».
Σχετικά με τη βελτίωση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών, ανέφερε ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα, ενώ χαρακτήρισε την αναβάθμιση του δικτύου ως μια διαρκή διαδικασία που απαιτεί συνεχή παρακολούθηση και προσαρμογή στις νέες ανάγκες.
ΠΑΣΟΚ: Κατέθεσε αίτημα για σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής για τα Τέμπη
Ο υπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι από τον Σεπτέμβριο του 2023 η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση στον βασικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη λειτουργούν πλήρως, ωστόσο παραδέχθηκε ότι η κακοκαιρία Daniel προκάλεσε σημαντικές ζημιές, καθυστερώντας την πλήρη εφαρμογή των συστημάτων σε συγκεκριμένα τμήματα.
«Πήγαμε στο Ελεγκτικό Συνέδριο την προηγούμενη εβδομάδα και λογικά οι συμβάσεις υπογράφονται τον επόμενο μήνα, έτσι ώστε να ξεκινήσει η μόνιμη και πιο ανθεκτική αποκατάσταση του βασικού σιδηροδρομικού άξονα και των κάθετων συνδέσεων Λάρισα – Βόλος και Παλαιοφάρσαλα – Καλαμπάκα», δήλωσε, τονίζοντας ότι τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2026. Ο συνολικός προϋπολογισμός των παρεμβάσεων ανέρχεται στα 463 εκατ. ευρώ, ενώ επιπλέον 900 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την αποκατάσταση ζημιών σε έξι περιφερειακές ενότητες.
Ο υπουργός υπογράμμισε επίσης ότι, μετά το δυστύχημα των Τεμπών, δημιουργήθηκαν πέντε κέντρα κυκλοφορίας και τέσσερα κέντρα ελέγχου σηράγγων, κάτι που, όπως είπε, δεν υπήρχε προηγουμένως. Ωστόσο, παραδέχθηκε ότι «αυτά τα μέτρα από μόνα τους δεν αρκούν» και πως απαιτούνται πρόσθετες πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της ασφάλειας.
Αναφερόμενος στις καταγγελίες για την εμπορευματική αμαξοστοιχία και τη μεταφορά εύφλεκτου υλικού, ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε ότι, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, «υπεύθυνοι για τα φορτία είναι ο αποστολέας και ο μεταφορέας», ενώ πρόσθεσε ότι σε περίπτωση που από τη δικαστική έρευνα προκύψουν ευθύνες για την Hellenic Train, η ελληνική κυβέρνηση θα επανεξετάσει τις συμβάσεις της εταιρείας.
Επιπλέον, σημείωσε πως, αν και η Hellenic Train έχει κάνει κάποιες επενδύσεις, υπάρχουν ακόμη εκκρεμότητες που πρέπει να κλείσουν, με βασικό στόχο την ανανέωση του τροχαίου υλικού και τη βελτίωση της εξυπηρέτησης.
Ειδήσεις σήμερα
Όλγα Τρέμη: Επιστρέφει στην τηλεόραση – Η επίσημη ανακοίνωση για την δημοσιογράφο
Ποιο είναι το πρόστιμο των 10.000 ευρώ που μπορεί να φτάσει και τα 30Κ!