«Ο ρόλος που έχω εδώ και 1,5 χρόνο, και τον έχουμε κάνει εκτιμώ με υπευθυνότητα δημόσια στο ελληνικό Κοινοβούλιο, είναι να ενημερώνουμε τους συναδέλφους βουλευτές και μέσω του Κοινοβουλίου την ελληνική κοινωνία για το τι έχει γίνει, ώστε να ενισχύουμε διαρκώς την ασφάλεια των μεταφορών» ανέφερε αρχικά ο υπουργός μιλώντας στον ΣΚΑΙ, τονίζοντας στη συνέχεια ότι το θέμα των Τεμπών αποτελεί θέμα της Δικαιοσύνης. «Ο πρωθυπουργός βγήκε και με την παρρησία που τον διακρίνει μίλησε ακριβώς για τον ρόλο της Δικαιοσύνης, ότι δηλαδή θα πρέπει να αναμένουμε τη Δικαιοσύνη» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Σε ερώτηση για το αν ο ίδιος ως πολιτικός προϊστάμενος συνομιλεί με την Hellenic Train, απάντησε καταφατικά, έχοντας κοινό σκοπό την ενίσχυση της ασφάλειας των μεταφορών.
Σε ερώτηση για το αν μπορεί ως πολιτικός προϊστάμενος του υπουργείου να διαβεβαιώσει τον κόσμο ότι δεν γίνεται διακίνηση παράνομων φορτίων από τα τρένα, δεν γίνεται δηλαδή λαθρεμπόριο, είπε: “Σας ξεκαθάρισα το θέμα της συγκάλυψης, όσον αφορά στη Δικαιοσύνη και στον ΕΔΟΣΑΑΜ. Στον ΕΔΟΣΑΑΜ υπάρχει ευθύνη του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών στα συγκεκριμένα στοιχεία που δείχνουν ότι όχι μόνο βοηθούμε τη διερεύνηση αλλά δίνουμε και ακόμα περισσότερους πόρους ώστε να υπάρχει ακόμα περισσότερο υλικό. Σε ό,τι αφορά στην Hellenic Train, δεν υπάρχει κάποια διαφορετική διατύπωση από αυτήν που έχει κατατεθεί δημόσια. Εάν αποδειχθούν ευθύνες της, θα πληρώσει ποινικά. Προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Το μόνο που υπάρχει είναι η δημόσια τοποθέτησή τους 3 Μαρτίου του 2023 στην κοινοβουλευτική ερώτηση στη Βουλή».
Συστάσεις του ΥΠΕΞ προς τους Έλληνες στο Κονγκό - «Να αποφεύγονται οι μη απαραίτητες μετακινήσεις»
“Άρα, σήμερα που μιλάμε, δεν μπορείτε να βάλετε το χέρι σας στην φωτιά για το αν διακινούνται παράνομα φορτία με τα τρένα, αν η Hellenic Train φόρτωσε το μοιραίο τρένο ή και άλλα με παράνομα φορτία, μπορείτε;” ρώτησε τον υπουργό στη συνέχεια ο δημοσιογράφος, με τον κ. Σταϊκούρα να απαντά: “Μα ποιος μπορεί να το βάλει από τη στιγμή που βλέπετε ότι υπάρχει μια προανάκριση που διενεργείται; Η δικαιοσύνη δεν έχει βγάλει ακόμα πόρισμα.”
Ως προς το τι βήματα έχουν γίνει για την ενίσχυση της ασφάλειας των μεταφορών, ο κ. Σταϊκούρας είπε ότι στο δίκτυο ενσωματώθηκαν τεχνολογικά συστήματα. «Διαρκώς ενισχύουμε το σύστημα. Απόλυτη ασφάλεια στις μεταφορές δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο. Στην Ουαλία 21 Οκτωβρίου του 2024 που λειτουργούσαν τα τεχνολογικά συστήματα έγινε σύγκρουση. Στο Στρασβούργο πριν λίγες εβδομάδες έγινε σύγκρουση. Θέλω να πω, υπάρχει πάντα ο ανθρώπινος παράγοντας».
Τέλος, υπογράμμισε πως υπάρχει σχέδιο δράσης που έχει συμφωνηθεί με την Ευρώπη, με την Κομισιόν να κάνει λόγο για «ικανοποιητική πρόοδο». «Ψηφίσαμε τον Δεκέμβριο την αναδιοργάνωση των οργανισμών με έναν ειδικό ενιαίο δημόσιο φορέα. Έχουμε εξασφαλίσει για πρώτη φορά τις τελευταίες δεκαετίες χρηματοδότηση 1,2 δισ. για καλύτερες υποδομές», όπως είπε, ενώ σε ερώτηση για το αν σκέφτηκε να παραιτηθεί, δήλωσε:
«Γιατί, έχω πράξει κάτι το οποίο δεν είναι προς τη σωστή κατεύθυνση σε ό,τι αφορά στην ενίσχυση της ασφάλειας των μεταφορών; Αναλάβαμε την πολιτική διακυβέρνηση το καλοκαίρι του 2023 κι εφαρμόζουμε ένα σχέδιο συμφωνημένο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ενημερώνουμε το ελληνικό Κοινοβούλιο κάθε 6 μήνες και υπάρχουν θετικά σχόλια συναδέλφων της Αντιπολίτευσης από όλα τα κόμματα για την προσπάθεια που καταβάλλουμε το τελευταίο 1,5 έτος παρά τις δυσκολίες που πράγματι υφίστανται και είναι διαχρονικές».
Ειδήσεις σήμερα
Hellenic Train για Τέμπη: Αυτά μετέφερε το μοιραίο τρένο – Με κενά κοντέινερ το 12ο και 13ο βαγόνι