Ο ιταλικός όμιλος δεσμεύθηκε να προβεί σε επενδύσεις ύψους 360 εκατομμυρίων ευρώ για την αγορά συνολικά 23 τρένων, 8 υπεραστικών ταχείας κυκλοφορίας και 15 προαστιακού τύπου, αλλά σύγχρονων αμαξοστασίων ώστε να εξασφαλιστεί η μακροχρόνια συντήρησή τους.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές: «Η διεκδίκηση του Έλληνα Πρωθυπουργού έγινε αποδεκτή μετά από ισχυρές πιέσεις αλλά και μια σειρά από ενέργειες που πραγματοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, που έπεισαν τους Ιταλούς. Συγκεκριμένα, η υπογραφή των συμβάσεων για την αποκατάσταση της γραμμής στη Θεσσαλία, η υπογειοποίηση των Σεπολίων, η εγκατάσταση του ETCS, οι νέες δικλείδες ασφαλείας που προβλέπει το νομοσχέδιο, όπως το Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας και το σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού τρένων, αλλά και τα μέτρα αποτροπής των δολιοφθορών στο δίκτυο, αποτέλεσαν εχέγγυα αξιοπιστίας για να υπογραφεί η συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας».
Σημειώνεται ότι οι δεσμεύσεις του Ιταλικού κολοσσού, Ferrovie dello Stato, θα αποτυπωθούν ξεκάθαρα στη νέα αναθεωρημένη σύμβαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την Hellenic Train με ρήτρες για τα χρονοδιαγράμματα. Το ίδιο θα συμβεί και με τις υποχρεώσεις του ΟΣΕ για τα έργα που οφείλει να εκτελέσει με ταχείς ρυθμούς.
Οι δύο Πρωθυπουργοί εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την συμφωνία, μιλώντας για αποφασιστική επανεκκίνηση τόσο των συμβατικών, όσο και των ουσιαστικών σχέσεων των δυο κρατών για τα θέματα του σιδηροδρόμου. Η συμφωνία η οποία έκλεισε την περασμένη Πέμπτη στη συνάντηση μεταξύ του αναπληρωτή Πρωθυπουργού της Ιταλίας Ματέο Σαλβίνι και του Έλληνα αναπληρωτή υπουργού υποδομών & μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη, υπεγράφη και τυπικά σήμερα από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ferrovie dello Stato, Stafano Donarruma στη Ρώμη ενωπίων των δύο Πρωθυπουργών.
O κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στη συνεργασία μεταξύ της κρατικής εταιρείας κρατικών σιδηροδρόμων της Ιταλίας με το υπουργείο Μεταφορών. «Οικοδομούμε νέα σχέση», είπε, κάνοντας αναφορά και στην τραγωδία των Τεμπών. Η Ελλάδα θα επενδύσει στις υποδομές και η Ιταλία θα επενδύσει 360 εκατομμύρια ευρώ για να αποκτήσουμε νέα τρένα και αμαξοστάσια για να φτάσουν οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι στο επίπεδο που βρίσκονται οι ιταλικοί. Και ευχαρίστησε την Τζόρτζια Μελόνι, για την προσωπική της συμβολή στη συμφωνία. Ειδικότερα σημείωσε πως πρόκειται για επανεκκίνηση της σχέσης, η οποία «δοκιμάστηκε υπό το φως της τραγωδίας των Τεμπών» και με την οποία η Ελλάδα καλείται να επενδύσει πάνω από 400 εκατ. στην αναβάθμιση του δικτύου και εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας και η ιταλική 360 εκατ. ευρώ για νέα τρένα και αμαξοστάσια.
Ειδήσεις Σήμερα
- Ο Νικόλαος Ντε Γκρες επέστρεψε στο ησυχαστήριό του
- Μετρό Θεσσαλονίκης: Πότε θα διακοπεί η λειτουργία της βασικής γραμμής για την επέκταση προς Καλαμαριά
- Τραγωδία στο Φαράγγι της Νέδας: Ακατάλληλο και επικίνδυνο για μικρά παιδιά λένε οι πολίτες – Τι είπε στο EleftherosTypos.gr o Δήμαρχος Ζαχάρως
- Εξωδικαστικός μηχανισμός: Αύξηση 81% στις ρυθμίσεις που έφτασαν τις 33.000 – Ποιοι μπορούν να ενταχθούν με τα διευρυμένα όρια