Ο νέος παραχωρησιούχος αναλαμβάνει για τα επόμενα 25 χρόνια τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου, φέρνοντας σημαντικές αλλαγές για τους οδηγούς.
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, βρέθηκε επί τόπου στα διόδια για να παρακολουθήσει την ομαλή μετάβαση και να διαπιστώσει την εφαρμογή των νέων τιμολογίων. Όπως ανέφερε σε ανάρτησή του στα social media, η άμεση μετάβαση σε έναν νέο παραχωρησιούχο αποτελούσε ένα εξαιρετικά απαιτητικό εγχείρημα, το οποίο ωστόσο ολοκληρώθηκε με επιτυχία.
Η πιο άμεση αλλαγή που θα αντιληφθούν οι οδηγοί είναι η μείωση των διοδίων, με το βασικό διόδιο να διαμορφώνεται πλέον στα 2,5 ευρώ. Η νέα εταιρεία έχει δεσμευτεί για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την εφαρμογή σύγχρονων τεχνολογιών.
Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, η επιτυχής μετάβαση στη νέα σύμβαση παραχώρησης αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου της χώρας και την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η ανάρτηση του Νίκου Ταχιάου
Να λοιπόν που η #Αττική_Οδός «άλλαξε χέρια».
Στέφανος Κασσελάκης: Ποιοι βουλευτές είναι πιθανόν να τον ακολουθήσουν στο νέο του κόμμα
Και όχι μόνο αυτό. 3 δις και 275 εκ. € πέρασαν στα δημόσια ταμεία για να ελαφρύνουν το δημόσιο χρέος κατά 1,5% περίπου του ΑΕΠ.
Λίγο νωρίτερα από τα μεσάνυχτα, η απόδειξη των διοδίων που πήρα, έγραφε «Αττική Οδός Α.Ε.». Τώρα πλέον, ξημερώνοντας η 6η Οκτωβρίου, γράφει «Νέα Αττική Οδός Α.Ε.» και το ΑΦΜ της εταιρίας έχει αλλάξει. Όσο για τα διόδια: 2,50 € πλέον.
Αν με ρωτούσαν πριν από περισσότερο από έναν μήνα, νωρίτερα από τις 12 Σεπτεμβρίου, όταν και υπεγράφη η νέα Σύμβαση Παραχώρησης, θα έλεγα ότι το εγχείρημα της άμεσης μετάβασης από τον προηγούμενο στον νέο παραχωρησιούχο ήταν σχεδόν αδύνατον. Και όμως πέτυχε.
Όπως ανέφερα κατά την κύρωση της Σύμβασης την Βουλή, τη διακύβευση είχε θέσει, ήδη από τον Αύγουστο, ο Κωστής Χατζηδάκης: Η ελάφρυνση του δημοσίου χρέους έπρεπε να γίνει φέτος, δεν μπορούσε να παραταθεί, ακόμη κι αν ήταν εφικτές οι ενδιάμεσες λύσεις που μελετήθηκαν, η αλλαγή έπρεπε να γίνει μέσα στην χρονιά.
Τον συντονισμό της νομοθετικής πρωτοβουλίας που θα έλυνε τους γρίφους της μετάβασης με την πολύτιμη συμμετοχή των αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του ΤΑΙΠΕΔ, πολλών άλλων συναρμοδίων αρχών και ενός πολυμελούς επιτελείου συνεργατών και με συνομιλητές από την άλλη πλευρά τις εμπλεκόμενες εταιρίες, ανέλαβε και έφερε με επιτυχία σε πέρας ο @christosstaikouras .
Μία νέα εικοσιπενταετία ενός σωτήριου για την Αθήνα έργου, με τις καλύτερες προϋποθέσεις και εγγυήσεις παροχής ποιοτικών υπηρεσιών ξεκινά. Την ίδια ώρα, μία δραστική μείωση του δημοσίου χρέους καταγράφεται ως ένα άλμα προς τα εμπρός για την ελληνική οικονομία.
Ένα double score επιτυχιών για την διακυβέρνηση του @kyriakos_ .
Αττική Οδός: Πιο φθηνά τα διόδια από σήμερα – Τι ισχύει για τα e-Pass
Με μειωμένο αντίτιμο διοδίων θα διέρχονται από την Αττική Οδό οι οδηγοί, ενώ για πρώτη φορά επιβάλλεται μόνιμη απαλλαγή από την καταβολή διοδίων για επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που ανήκουν σε άτομα με αναπηρία και αναπήρους πολέμου.
Αυτό προβλέπει μεταξύ άλλων η νέα Σύμβαση Παραχώρησης της Αττικής Οδού η οποία κατά πλειοψηφία κυρώθηκε από την ολομέλεια της Βουλής.
Οι νέες μειωμένες τιμές στα διόδια της Αττικής Οδού
Πιο συγκεκριμένα, από σήμερα Κυριακή 6 Οκτωβρίου, οι τιμές των διοδίων διαμορφώνονται ως εξής:
• 1,25€ για τα μοτοποδήλατα
• 2,50€ για τα ΙΧ (κατηγορίες 2, 3 και 4)
• 6,25€ για τα μικρά και μεσαία φορτηγά (κατηγορία 5)
• 10,00€ για τα μεγάλα φορτηγά (κατηγορία 6)
Αντίστοιχα, σύμφωνα με την εταιρεία, οι συσκευές e-PASS (πομποδέκτες) και οι κάρτες διελεύσεων συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται κανονικά και μετά τις 05.10.2024, με μεταφορά των ποσών που αντιστοιχούν στα χρηματικά υπόλοιπα των συνδρομητικών λογαριασμών προπληρωμής.
Μάλιστα, ειδικά για τον Οκτώβριο, διατηρούνται τα εξής συνδρομητικά προγράμματα:
• Πρόγραμμα Bonus: διατηρείται η πρόβλεψη για τις 15 δωρεάν διελεύσεις του Οκτωβρίου.
• Προγράμματα Friendly και Business: οι τιμές των 30 πρώτων διελεύσεων μειώνονται στα επίπεδα του Βασικού Διοδίου (βλ. παραπάνω νέες τιμές), με τις υφιστάμενες τιμές των επόμενων 20 διελεύσεων (31η έως 50η) και τις τιμές πλέον των 50 διελεύσεων (51η και άνω) να διατηρούνται ως έχουν σήμερα, μόνο για τον μήνα Οκτώβριο.
Στο ίδιο πλαίσιο και προκειμένου να μην επηρεαστεί η ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων και με γνώμονα την εξυπηρέτηση και την επαρκή ενημέρωση των συνδρομητών, από τις 06.10.2024 η νέα εταιρεία παραχώρησης «Νέα Αττική Οδός Παραχώρηση Μ.Α.Ε.» υπεισέρχεται αυτόματα σε όλες τις συμβάσεις με τους συνδρομητές, στη θέση των Εταιρειών «Αττική Οδός Α.Ε.» και «Αττικές Δια δρομές Α.Ε.», αναλαμβάνοντας όλα τα σχετικά δικαιώματα και τις υποχρεώσεις από τις συμβάσεις αυτές. Ως εκ τούτου, οι συσκευές e-PASS (πομποδέκτες) και οι κάρτες διελεύσεων συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται κανονικά και μετά τις 05.10.2024, με μεταφορά των ποσών που αντιστοιχούν στα χρηματικά υπόλοιπα των συνδρομητικών λογαριασμών προπληρωμής.
Ειδικά για τον Οκτώβριο 2024, διατηρούνται τα εξής συνδρομητικά προγράμματα:
• Πρόγραμμα Bonus: διατηρείται η πρόβλεψη για τις 15 δωρεάν διελεύσεις του Οκτωβρίου.
• Προγράμματα Friendly και Business: οι τιμές των 30 πρώτων διελεύσεων μειώνονται στα επίπεδα του Βασικού Διοδίου (βλ. παραπάνω νέες τιμές), με τις υφιστάμενες τιμές των επόμενων 20 διελεύσεων (31η έως 50η) και τις τιμές πλέον των 50 διελεύσεων (51η και άνω) να διατηρούνται ως έχουν σήμερα, μόνο για τον μήνα Οκτώβριο.
Επιπλέον, οι συσκευές e-PASS εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο της διαλειτουργικότητας και στους άλλους αυτοκινητοδρόμους, ενώ αντίστοιχα οι πομποδέκτες άλλων αυτοκινητοδρόμων συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται κανονικά και στην Αττική Οδό.
Για τεχνικούς λόγους, παρακαλούνται όσοι χρήστες συνδρομητικών προγραμμάτων e-PASS επιθυμούν, να ανανεώσουν τα υπόλοιπα των συνδρομητικών λογαριασμών τους έως την Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου 2024, ώστε να αποφευχθεί η επιβάρυνση του συστήματος την επόμενη μέρα, κατά την παραπάνω μετάβαση.
Σχετικά με τις υπηρεσίες οδικής ασφάλειας, σε ισχύ παραμένει ο 4ψήφιος Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 1024, όπου οι οδηγοί μπορούν να καλούν κι ένα περίπολο θα βρίσκεται άμεσα κοντά τους (24 ώρες/7 ημέρες), όπως επίσης και οι δωρεάν υπηρεσίες οδικής βοήθειας για την ασφαλή μεταφορά ακινητοποιημένου οχήματος εκτός του αυτοκινητόδρομου. Σχετικά με την εξυπηρέτηση πελατών σε ισχύ παραμένει το τηλέφωνο 210 6682222.
Η σύμβαση
Στο μεταξύ, σήμερα ολοκληρώνεται στη Βουλή η κύρωση της σύμβασης παραχωρήσης με την οποία παίρνει σάρκα και οστά η Νέα Αττική Οδός.
Σύμφωνα με τα όσα ορίζει η νέα σύμβαση, η τιμή θα παραμείνει σταθερή για πέντε χρόνια και στη συνέχεια οι όποιες διαφοροποιήσεις στην τιμή θα καθορίζονται βάσει τιμαριθμικής αναπροσαρμογής.
Παράλληλα η Νέα Αττική Οδός θα μπορεί να εφαρμόσει αν το επιθυμεί κλιμακωτά διόδια για διαφορετικές χρονικές περιόδους (π.χ. ώρες αιχμής και ώρες εκτός αιχμής), διαφορετικούς τύπους ημερών (π.χ. καθημερινές, Σαββατοκύριακα και αργίες) ή και διαφορετικούς Σταθμούς Διοδίων υπό ορισμένες κυκλοφοριακές προϋποθέσεις.
Κάθε έτος ο νέος παραχωρησιούχος θα πρέπει να αποδίδει στο ΤΑΙΠΕΔ 7,5% από όποια έσοδα έχει (τα οποία επίσης θα πηγαίνουν στη μείωση του χρέους της χώρας). Στην 25η διάρκεια της σύμβασης επίσης θα έχει την υποχρέωσης επενδύσεων και αναβαθμίσεων του άξονα κόστους 380 εκατ. ευρώ.