Τα τμήματα του Ε65 Λαμία -Ξυνιάδα και Τρίκαλα -Καλαμπάκα που θα ενωθούν με το «τυφλό» κομμάτι του αυτοκινητόδρομου (Ξυνιάδα -Τρίκαλα) παραδόθηκαν το πρωί της Τρίτης από την ΤΕΡΝΑ σε εκδήλωση παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη, με τον πρωθυπουργό να τονίζει ότι η Νέα Δημοκρατία είναι η παράταξη που έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη, αυτή που κράτησε την Ελλάδα στην Ευρώπη και αυτή που αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του Πρωθυπουργού:
«Είναι μια σπουδαία ημέρα για την Στερεά Ελλάδα, για τη Θεσσαλία, για την Δυτική Μακεδονία, για την Ήπειρο καθώς παραδίδουμε στην κυκλοφορία το μεγαλύτερο τμήμα ενός πολύ σημαντικού δρόμου. Γνωρίζω πολύ καλά ειδικά για τη Δυτική Θεσσαλία πόσο σημαντικός είναι αυτός ο δρόμος. Χρειάζονται 2,5 ώρες για να πάει κανείς από την Αθήνα στην Καρδίτσα, τρεις ώρες για να πάει στα Τρίκαλα. Προσβασιμότητα για ένα τόσο όμορφο αλλά και τόσο δοκιμασμένο κομμάτι της πατρίδας μας, αλλά και οι προοπτικές για τη σύνδεση με την ολοκλήρωση του έργου με τη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο. Ένας δρόμος τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας.
Θα ήθελα και εγώ να προσθέσω λίγες μόνο σκέψεις για την ιστορία αυτού του έργου. Ένα έργο το οποίο πέρασε από 40 κύματα. Δοκιμάστηκε στην οικονομική κρίση. Έφτασε να είναι κολοβό. Να έχει παραδοθεί μόνο το μεσαίο τμήμα. Το Νότιο τμήμα να αντιμετωπίζει σημαντικά τεχνικά προβλήματα και το βόρειο τμήμα το οποίο συμπληρώνει το δρόμο και τον καθιστά οικονομικά ανταγωνιστικό να βρίσκεται σε χρηματοδοτικό κενό.
Πράγματι αν δεν ήταν η επιμονή της Κυβέρνησης και μια σκληρή διαπραγμάτευση που έγινε με την ευρωπαϊκή επιτροπή δε θα μπορούσαμε ποτέ να είχαμε εξασφαλίσει την ολοκλήρωση του βορείου τμήματος το οποίο πιστεύω ότι θα έχει παραδοθεί το αργότερο εντός δύο ετών ώστε μετά όλος αυτός ο δρόμος να είχε συμπληρωθεί όπως ακριβώς είχε σχεδιαστεί πριν από δεκαπέντε χρόνια.
Ξέρουμε καλά ότι κάθε φορά που παραδίδεται ένας αυτοκινητόδρομος μειώνεται ο αριθμός των ατυχημάτων με στόχο να έχουν μειωθεί στο μισό τα δυστυχήματα έως το 2030. Το έργο αυτό και άλλα πολλά δεν θα είχαν υλοποιηθεί χωρίς τη στήριξη της ΕΕ. Η ΝΔ είναι το κόμμα που έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη, την κράτησε στην Ευρώπη και αγωνίζεται να γίνει Ευρώπη μεταφράζοντας τη χρηματοδότηση σε απτά έργα. Εδώ βλέπετε τη συμβολή του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης
Το 2019 είχαμε δεσμευθεί να κάνουμε την Ελλάδα απέραντο εργοτάξιο και τώρα τα έργα υλοποιούνται προς όφελος των τοπικών κοινωνιών. Αλλά ο σχεδιασμός των μεγάλων έργων είναι μια συνεχής διαδικασίας. Κλείνουμε τις εκκρεμότητες των παρελθόντων ετών με τους αυτοκινητοδρόμους. Ταυτόχρονα δρομολογούνται και άλλα έργα περιφερειακής σημασίας».
Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας – Ε65
Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ έχει μήκος 182,1 χλμ. και είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 1,397 δις ευρώ περίπου.
Διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη συνδέοντας την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.
Με την παράδοση των νέων τμημάτων του Ε65, σε κυκλοφορία βρίσκονται 136 χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, από Η/Κ με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. (206,5 χλμ.) έως και Α/Κ Καλαμπάκας.
Σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι, τα Τρίκαλα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια, ενώ μια νέα αναπτυξιακή δυναμική θα δοθεί στον κορμό της χώρας.
Ειδήσεις σήμερα
Γιώργος Φλωρίδης: «Στόχος μας να εκδίδονται οι τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις σε 1,5 χρόνο»
Κασσελάκης: «Καλά έκανα που διέγραψα τον Δημήτρη Παπανώτα»
Τσιόδρας για Ευρωεκλογές: «Οι δημοσκοπήσεις επιβεβαιώνουν το ισχυρό προβάδισμα της ΝΔ»