Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφερόμενος στις εξελίξεις με τη Βόρεια Μακεδονία: Θέλω να σταθώ στις ξεχωριστές ενέργειές σας που επικεντρώνονται στη διεθνή κατοχύρωση του εμπορικού σήματος «Macedonia the Great». Θυμάμαι στην παρουσίαση του σήματος είχα στηρίξει ένθερμα την πρωτοβουλία, είναι κίνηση που αποκτά επίκαιρη σημασία μετά τις τελευταίες προκλήσεις των βόρειων γειτόνων μας. Τη διπλωματική μας αντίδραση πρέπει να πλαισιώσει και μια εμπορική αντεπίθεση με πρώτη αιχμή την αυθεντικότητα και ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών της Μακεδονίας μας.
Η ΝΔ καταψήφισε τη Συμφωνία των Πρεσπών και καταθέσαμε πρόταση μομφής, όχι γιατί δεν θέλαμε λύση στο ζήτημα, αλλά γιατί η συγκεκριμένη συνθήκη παραχωρούσε εθνότητα και γλώσσα, μακεδονική εθνότητα και γλώσσα στους γείτονές μας, ναρκοθετώντας έτσι το μέλλον. Με εντιμότητα, πριν από τις εκλογές του 19, προειδοποιήσαμε ότι η Συμφωνία δεν θα πρέπει να ακυρωθεί γιατί αργότερα δεν θα μπορούσε να ανατραπεί. Και ως νέα κυβέρνηση τιμήσαμε αυτήν την ελληνική υπογραφή σε μια διεθνή συμφωνία που υπερισχύει κάθε νόμου.
Βλέποντας ωστόσο την άνοδο του εθνικισμού στα Σκόπια, μείναμε επιφυλακτικοί στην αποδοχή των μνημονίων που συνόδευαν τη συμφωνία. Δυστυχώς οι εξελίξεις μάς δικαίωσαν και η στάση της νέας προέδρου και των υποστηρικτών της, και του εντολοδόχου πρωθυπουργού είναι και παράνομη και προκλητική, για αυτό και η Ελλάδα την απορρίπτει και την επιστρέφει.
Και το γειτονικό κράτος οφείλει να αντιληφθεί ότι ο δρόμος προς την Ευρώπη και την πρόοδο περνά και από τη χώρα μας και εκεί μπορεί να σταματήσει. Και κάποιοι ανιστόρητοι εντός των συνόρων πρέπει να καταλάβουν ότι η πατρίδα δεν μπορεί να παραιτείται από τα όπλα της. Φτάσαμε στο σημείο εκείνοι που μας φόρτωσαν τη συμφωνία να μας ζητούν τώρα να ακυρώσουμε τα μνημόνια, την ώρα που τα ίδια τα Σκόπια την παραβαίνουν. Το εμπορικό σήμα της Μακεδονίας σε αυτήν τη συγκυρία γίνεται ισχυρό μέσο οικονομικής διπλωματίας.
Από εκεί και πέρα ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στην εξωστρέφεια και τόνισε ότι οι εξαγωγές δεν είναι μόνο εμπορεύματα και υπηρεσίες αλλά οι πρεσβευτές μας στον κόσμο, που δείχνουν την ανθεκτικότητα της ελληνικής οικονομίας.
«Τα τελευταία πέντε χρόνια», σημείωσε, «κινείται με ρυθμούς πάνω από τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους». Μίλησε επίσης για μια θετική πορεία που θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε ότι δεν είναι τυχαίο ότι η πρόοδος στις εξαγωγές είναι μεγαλύτερη από την αύξηση του εθνικού προϊόντος και το 2025 προβλέπεται να φτάσουν στο 5%.
«Οι εξαγωγές προϊόντων και υπηρεσιών έχουν φτάσει στο 50% του ΑΕΠ», είπε και τόνισε ότι είναι εφικτό να φτάσουμε στο 60% το 2027. Έχουμε υπερδιπλασιάσει τις εξαγωγές σε προϊόντα υψηλής τεχνολογίας, που δείχνει ότι το παραγωγικό μοντέλο της χώρας μας αλλάζει.
Ο πρωθυπουργός είπε ότι το μέρισμα της αύξησης του εθνικού πλούτου επιστρέφει στην κοινωνία και συνδυάζει την ατομική προκοπή με τη συλλογική ευημερία. «Οι μόνιμες αυξήσεις είναι οι μόνες που δίνουν απάντηση στην εισαγόμενη ακρίβεια».
«Με αυτές τις επιδόσεις, οι μισθοί και οι συντάξεις αυξήθηκαν σημαντικά μετά από ένα πολυετές πάγωμα» τόνισε και επανέλαβε ότι ο στόχος για 950 ευρώ κατώτατο μισθό και 1.500 ευρώ στο τέλος της τετραετίας είναι εφικτός. Επίσης, είπε ότι «η γενιά του brain drain επιστρέφει στη χώρα μας». «Η σταθερή πολιτική που ακολουθήσαμε για τη μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης έχει δικαιωθεί από τις ίδιες τις εξελίξεις. Οι μόνιμες αυξήσεις είναι οι μόνες που δίνουν απάντηση στην εισαγόμενη ακρίβεια. Οι έκτακτες περιστάσεις έχουν ημερομηνία λήξης, αλλά η βελτίωση των αποδοχών του μέσου εισοδήματος θα είναι σταθερή και συνεχής. Μήνες τώρα υψώνουμε αναχώματα στις ανατιμήσεις και η μάχη έχει κερδηθεί σε πεδία όπως τα τιμολόγια του ρεύματος».
Στέφανος Κασσελάκης: Ποιοι βουλευτές είναι πιθανόν να τον ακολουθήσουν στο νέο του κόμμα
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης παραδέχθηκε ότι η ακρίβεια επιμένει στα τρόφιμα, αλλά όπως είπε: «Έχουμε και διαρθρωτικά κενά και γι’ αυτό απέστειλα επιστολή για το συγκεκριμένο θέμα, το οποίο έχω ήδη συζητήσει με συναδέλφους μου. Δεν γίνεται πολυεθνικές εταιρείες να έχουν σημαντικά διαφορετικές τιμές ανά χώρα με βάση τα δικά τους συμφέροντα», τόνισε. «Απαιτείται μια κεντρική ρύθμιση και μια πιο συνολική ματιά σε επίπεδο Κομισιόν. Θα τονώσει τη σωστή λειτουργία της ευρωπαϊκής αγοράς και τις επιχειρήσεις». Χρειαζόμαστε είπε ακόμα, περισσότερες επενδύσεις και αυτό το γκάζι των επενδύσεων μένει πατημένο και φέτος με άνοδο 9%.
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στην επιστολή που έστειλε στην Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, για ένα θέμα που «αδικεί κάποιες χώρες της Ένωσης και αλλοιώνει τον ανταγωνισμό, αλλά τροφοδοτεί και τον πληθωρισμό στην Ήπειρο. Δεν γίνεται πολυεθνικές να ακολουθούν σημαντικά διαφορετικές πολιτικές τιμών ανά χώρα με βάση μόνο τα δικά τους συμφέροντα».
Ο πρωθυπουργός είπε: «Η ανεργία από το 2019 υποχώρησε παραπάνω από 8 μονάδες -μεταφράζεται σε 460.000 νέες θέσεις εργασίας-, 75.000 από αυτές στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Οι επενδύσεις αυξήθηκαν κατά 41% τα τελευταία 5 χρόνια έναντι μόνο 1% της Ευρώπης. Είχαμε από την πρώτη στιγμή αναδείξει το επενδυτικό κενό που μας συνόδευε από την κρίση. Δεν είμαστε ακόμα εκεί που θέλουμε, είμαστε όμως σε καλό δρόμο και χρειαζόμαστε περισσότερες επενδύσεις. Το γκάζι των επενδύσεων μένει πατημένο και φέτος, με άνοδο 9%».
«Αυξάνεται η παραγωγική βάση της πατρίδας μας, η Ελλάδα δεν είναι μόνο χώρα υπηρεσιών, είναι οικονομία με ισχυρή μεταποιητική συνιστώσα» είπε.
O Μητσοτάκης παρουσίασε τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία: Στόχος τα ΜΜΜ να εξυπηρετούν το 50% των μετακινούμενων
Tο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη, από το οποίο το πρωί άρχισαν τα πρώτα δρομολόγια ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη, επισκέφθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Η αρχή έγινε με δύο γραμμές, την 21 που εκτελεί το δρομολόγιο Εύοσμος – Αριστοτέλους και την 29 που εκτελεί το δρομολόγιο Πολίχνη – Αριστοτέλους, που πλέον εξυπηρετούνται αμιγώς από 17 ηλεκτροκίνητα οχήματα. Πρόκειται για μέρος των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων με τα οποία ενισχύθηκε, σε πρώτη φάση, ο στόλος του ΟΑΣΘ. Το σύνολο των νέων οχημάτων θα κυκλοφορεί στους δρόμους της Θεσσαλονίκης τον Ιούνιο.
«Καταφέραμε να είμαστε συνεπείς στα χρονοδιαγράμματα τα οποία είχαμε θέσει και να θέτουμε σήμερα στην κυκλοφορία τα πρώτα από τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία τα οποία θα ανανεώσουν σημαντικά τον στόλο των αστικών λεωφορείων στην πόλη μας», τόνισε ο Πρωθυπουργός στην ομιλία του.
«Ποτέ δεν κρύψαμε στην κυβέρνηση την έμφαση που δίνουμε στις αστικές συγκοινωνίες, αυτό που αποκαλούμε βιώσιμη αστική συγκοινωνία, και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς», συμπλήρωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Τα λεωφορεία τα οποία βλέπετε είναι λεωφορεία τελευταίας τεχνολογίας», σημείωσε ο Πρωθυπουργός και πρόσθεσε ότι «διαθέτουν και κάτι άλλο πολύ σημαντικό, γιατί η κυβέρνηση έχει προτάξει τα ζητήματα της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία: διαθέτουν όλα εύχρηστη ράμπα, προκειμένου να μπορεί να μπαίνει αμαξίδιο στο λεωφορείο. Γιατί για εμάς δεν υπάρχουν πολίτες δύο κατηγοριών και θέλουμε να είμαστε απολύτως σίγουροι ότι όλοι οι πολίτες μπορούν να έχουν ισότιμη πρόσβαση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς».
«Αυτή είναι η μόνο η αρχή. Ακολουθούν πολλά περισσότερα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα οποία σταδιακά θα αντικαταστήσουν όλο τον παλαιότερο στόλο και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη», επισήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Η σημαντική αυτή προμήθεια που ξεπέρασε τα 120 εκατομμύρια ευρώ δεν θα μπορούσε να γίνει χωρίς τη γενναιόδωρη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Αυτό το αυτοκόλλητο το οποίο βλέπετε, “Ελλάδα 2.0”, συμβολίζει με τον καλύτερο τρόπο ότι τα χρήματα, οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης τελικά κατευθύνονται στην ίδια την κοινωνία. Και όταν μιλάμε, φυσικά, για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, σε αυτούς που έχουν τις μεγαλύτερες και τις περισσότερες ανάγκες», ανέφερε επίσης ο Πρωθυπουργός.
Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση των στόλων λεωφορείων
Η ολοκληρωμένη προμήθεια 110 ηλεκτρικών λεωφορείων για τις ανάγκες της Θεσσαλονίκης και 140 για την εξυπηρέτηση της Αθήνας, όλα μήκους 12 μέτρων και με κάθε πρόνοια για ΑμεΑ, αποτελεί το πρώτο βήμα σε έναν ευρύτερο σχεδιασμό με στόχο τον εκσυγχρονισμό των αστικών μετακινήσεων με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, δίνοντας παράλληλη έμφαση στη προστασία του περιβάλλοντος.
Με βάση τον προγραμματισμό που έχει ήδη εκπονηθεί, θα αποκτηθούν ακόμα 300 οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο, μήκους 12 έως 18 μέτρων, τα οποία αναμένεται να παραληφθούν σταδιακά έως τον Μάρτιο του 2025, ενώ με διαφορετικό διαγωνισμό θα εξασφαλιστούν επιπλέον 700 ηλεκτρικά λεωφορεία βραδείας και ταχείας φόρτισης, 50 λεωφορεία υδρογόνου, καθώς και τρόλεϊ για την περιοχή Αθηνών.
Στρατηγικός στόχος είναι η αντικατάσταση τουλάχιστον 1.300 παλιών οχημάτων με νέα λεωφορεία, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, έως το 2027, για την προώθηση βιώσιμης αστικής κινητικότητας.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, εξασφαλίζεται η ουσιαστική αναβάθμιση των ΜΜΜ στις μεγάλες πόλεις και ο μερικός εξηλεκτρισμός των συγκοινωνιών, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται η καθημερινότητα των πολιτών αλλά και η εμπειρία των επισκεπτών.
Η απόκτηση των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων που έχουν παραδοθεί στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη χρηματοδοτήθηκε με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Μητσοτάκης από Θεσσαλονίκη: Σε 6 μήνες θα παραδώσουμε το πιο σύγχρονο και το πιο όμορφο Μετρό
Ο πρωθυπουργός ξεκίνησε την ομιλία του στην παρουσίαση της Μελέτης Ανάπτυξης του Μετρό Θεσσαλονίκης, στο Καραπάντσειο Πνευματικό Κέντρο δίνοντας συγχαρητήρια στον ΠΑΟΚ για την κατάκτηση του πρωταθλήματος Ελλάδος. «Τα συγχαρητήρια του Χρήστου Σταϊκούρα έχουν μεγαλύτερη σημασία καθως προέρχονται από οπαδό της ΑΕΚ» είπε ο πρωθυπουργός και πρόσθεσε: Προσεγγίζουμε και σε αυτόν τον τομέα την Ευρώπη και φαίνεται ότι δικαιώθηκαν οι δύσκολες αποφάσεις για τη διεξαγωγή του πρωταθλήματος».
Η κυβέρνηση επενδύει στη βιώσιμη αστική κινητικότητα για τα μέσα μεταφοράς. Η Αττικό μετρό μετονομάστηκε σε Ελληνικό μετρό αφού διαχειρίζεται και το έργο της Θεσσαλονίκης και σε έξι μήνες θα παραδοθεί στους πολίτες το πιο σύγχρονο και όμορφο μετρό ευρωπαϊκής πόλης, τόνισε ο πρωθυπουργός για να συμπληρώσει:
Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός επεσήμανε ότι «η βορειοδυτική Θεσσαλονίκη επιτέλους βγαίνει από απομόνωση δεκαετιών». Όπως τόνισε, «η κυβέρνηση αποδεικνύει έμπρακτα το ενδιαφέρον για δήμους που ίσως να αυτοπροσδιορίζονταν ως κατώτερου Θεού».
«Σε αντίθεση με τον υφυπουργό Υποδομών θα κάνω πολιτική παρατήρηση η οποία σχετίζεται με τις ευρωεκλογές αφού το αποτύπωμα της Ευρώπης το βλέπουμε και στο μετρό και στη δυνατότητα διεκδίκησης της χώρας για έργα υποδομής και χρηματοδότηση που πατά στο αναβαθμισμένο κύρος της πατρίδας μας , τόνισε ο πρωθυπουργός.
Η μελέτη ανάπτυξητης που αναπτύχθηκε από το Αττικό μετρό είναι η πρώτη έτοιουε ίδους τα τελευταία 25 χρόνια περιλαμβάνει το70% της περιφερειακής εντότητας Θεσσαλονίκης Ο σχεδιασμός προβλέπει δύο γραμμες συνολικού μήκους 48 χιλιομέτρων με συνολικά 44 σταθμούς ,ε σημαντικά χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα Σχεδιάζουμε το μέλλον βασιζόμενοι σε επιστημονικά εργαλεία δεν λειτουργούμε αυθαίρετα.
Το απόγευμα ο πρωθυπουργός θα είναι κεντρικός ομιλητής στη 49η τακτική γενική συνέλευση του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος. Η ομιλία του πρωθυπουργού είναι προγραμματισμένη στις 19:00 στο ξενοδοχείο Porto Palace.
Το πρόγραμμα του Κυριάκου Μητσοτάκη στη Θεσσαλονίκη
- Στις 11:00 ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα επισκεφθεί το αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη, όπου θα μιλήσει σε εκδήλωση για την έναρξη των πρώτων δρομολογίων ηλεκτρικών λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη.
- Στις 12:00 ο πρωθυπουργός θα έχει συνάντηση με τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Φιλόθεο.
- Αμέσως μετά, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα μεταβεί στο Δημαρχείο, όπου θα συναντηθεί με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Στέλιο Αγγελούδη.
- Στη συνέχεια, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα επισκεφθεί το Πολεμικό Μουσείο και το Πλωτό Ναυτικό Μουσείο Α/Τ Βέλος.
- Στις 19:00 ο πρωθυπουργός θα απευθύνει ομιλία στο πλαίσιο της 49ης τακτικής γενικής συνέλευσης του ΣΕΒΕ.
Ειδήσεις σήμερα
«Ο Κωνσταντίνος Αργυρός θα τραγουδήσει στον γάμο του Κασσελάκη»
Γεραπετρίτης: Η Συμφωνία των Πρεσπών δεν τροποποιείται ούτε καταργείται μονομερώς από τα μέρη
Μενίδι: Στον ανακριτή ο 50χρονος για την δολοφονία της εν διαστάσει συζύγου του