«Τα δικά σας προβλήματα, τα ζητήματα τα οποία μπορεί να έχει ο δικός σας αρχηγός να λύσει με το πόθεν έσχες του δεν θα τα κρύψετε μέσα από τέτοιες προσωπικές επιθέσεις οι οποίες εξάλλου έχουν απαντηθεί πολλές φορές και τα σχετικά όργανα της βουλής έχουν γνωμοδοτήσει τόσες φορές που δεν νομίζω ότι έχουν απασχολήσει πόθεν έσχες κανενός βουλευτή περισσότερο την επιτροπή από ότι τι δικό μου. Διότι αυτή ήταν η στρατηγική σας, να στοχοποιήσετε εμένα, την σύζυγό μου εδώ και 7 χρόνια. Επομένως καλά ξεμπερδέματα για τα δικά σας προβλήματα» είπε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την δευτερολογία του στη Βουλή και απαντώντας σε αναφορές του προέδρου της Κ.Ο του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτη Φάμελλου.
Απαντώντας στις αιτιάσεις του κ. Φάμελλου για το κράτους δικαίου θύμισε δύο δηλώσεις που έγιναν τις τελευταίες ημέρες για τα πεπραγμένα των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ.
«Στο Μέγαρο Μαξίμου είχε στηθεί ένα παραυπουργείο δικαιοσύνης όπως υποστήριξε ο υπουργός δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ. Από ποιόν να στηθεί; Προφανώς από τον πρωθυπουργό» είπε σημειώνοντας ότι κάτι θα ήξερε και ο κ. Παππάς ο οποίος κουνάει το κεφάλι του.
Επίσης αναφέρθηκε στη δήλωση του κ. Κούλογλου που ισχυρίστηκε «ότι το να μπουν στο κάδρο Πικραμμένος, Σαμαράς, Βενιζέλος χωρίς να υπάρχουν επαρκή στοιχεία ήταν πολιτική απόφαση και ήταν λάθος. Σίγουρα ήξερε ο Τσίπρας. Πιστεύω ότι ήταν μια λάθος πολιτική απόφαση».
Μητσοτάκης: Σε κανέναν δεν στερεί το νομοσχέδιο το δικαίωμα στη γνώση
Απαντώντας στον πρόεδρο της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ ότι το νομοσχέδιο στερεί το δικαίωμα στη γνώση αναρωτήθηκε σε ποιον στερεί το δικαίωμα στη γνώση και είπε: «ο Έλληνας μαθητής που δίνει πανελλαδικές εξετάσεις και μπαίνει στο πανεπιστήμιο έχει τη δυνατότητα να σπουδάσει δωρεάν σε ποιοτικά πανεπιστήμια της επιλογής του και ανάλογα με τις επιδόσεις του».
«Για την ελάχιστη βάση εισαγωγής είμαστε πολύ υπερήφανοι διότι δεν πρόκειται να σπρώχνουμε νέα παιδιά σε τμήματα τα οποία πρακτικά υπολειτουργούν και εσείς δημιουργήσατε ένα βράδυ πριν από τις εκλογές, με εκπρόθεσμη τροπολογία γνωρίζοντας πολύ καλά ότι τα τμήματα αυτά καταδικάζουν τα νέα παιδιά σε μια «πολύχρονη φοίτηση», με την φαντασίωση ότι με αυτό τον τρόπο προσφέρουμε δωρεάν δημόσια εκπαίδευση σε όλα τα παιδιά. Σε κανέναν δεν στερεί το νομοσχέδιο το δικαίωμα στη γνώση» τόνισε ο πρωθυπουργός.
Μητσοτάκης : Αυτό που προτείνετε δεν είναι σκανδιναβικό μοντέλο, αλλά σκανδιναβικό σταυρόλεξο
Αναφερόμενος στην πρόταση του ΠΑΣΟΚ, που ανέφερε ο πρόεδρός του Νίκος Ανδρουλάκης στην ομιλία του στη Βουλή, ο πρωθυπουργός είπε «αυτό που προτείνετε δεν είναι σκανδιναβικό μοντέλο, αλλά σκανδιναβικό σταυρόλεξο, γιατί κανείς δεν έχει καταλάβει τι είναι ακριβώς το σκανδιναβικό μοντέλο». Επίσης σημείωσε ότι ο κ. Ανδρουλάκης έχει καταθέσει τέσσερις διαφορικές απόψεις για το ζήτημα. Και συνέχισε λέγοντας ότι «δεν μπορούμε να σας παρακολουθήσουμε κύριε Ανδρουλάκη από τις πιρουέτες σας και τις οβιδιακές σας μεταμορφώσεις».
«Είναι πολύ πιο έντιμο να πείτε εμείς ως ΠΑΣΟΚ έχουμε μια θέση κόντρα στην κυβέρνηση σε όλα, βλέπουμε το ΣΥΡΙΖΑ να έχει τα προβλήματά του, εμείς είμαστε η αντιπολίτευση, λέμε όχι σε όλα, άρα και σε αυτό. Είναι μια πολιτική θέση καθαρή, αλλά μην βλέπετε τώρα συμφέροντα για να κρύψετε τις δικές σας αδυναμίες» ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Μητσοτάκης για μη κρατικά πανεπιστήμια: Ριζική τομή στην ελληνική εκπαίδευση – Η ΝΔ θα καταθέσει αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας
Σκληρή επίθεση στον γενικό γραμματέα του ΚΚΕ εξαπέλυσε από το βήμα της Βουλής, επί της συζήτησης του νομοσχεδίου για τα μη κρατικά πανεπιστήμια, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σχολιάζοντας τη χθεσινή αναφορά του Δημήτρη Κουτσούμπα για sugar daddies.
«Υπέθεσα κύριε γενικέ γραμματέα ότι ζητήσατε νωρίτερα τον λόγο εκτάκτως για να ζητήσετε συγνώμη για την απαράδεκτη σεξιστική τοποθέτησή σας η οποία αποδεικνύει ότι το ΚΚΕ παραμένει η πιο αναχρονιστική δύναμη εντός της αίθουσας. Και μην σπεύσετε να μας κατηγορήσετε για αντικομουνισμό», είπε. Οι φωνές σας δεν θα συγκαλύψουν την ένδεια των επιχειρημάτων σας, τόνισε ακόμα και πρόσθεσε: «Ίσως φαντασιώνεστε την Ελλάδα ως κομμουνιστική χώρα γιατί αλλού συνέβαιναν αυτά είπε ο πρωθυπουργός απευθυνόμενος στον Δημήτρη Κουτσούμπα «αλλά ευτυχώς τα ζητήματα αυτά τα έλυσε η ιστορία. Δεν θα παραμένετε άλλο στο απυρόβλητο ως δύναμη εκσυγχρονισμού που είναι υπεράνω κριτικής και δεν έχετε το θάρρος να βγείτε και να πείτε συγνώμη έκανα λάθος».
Περνώντας στον πυρήνα της συζήτησης ο πρωθυπουργός τόνισε: «για μένα προσωπικά έχει μία ξεχωριστή σημασία καθώς η Εθνική Αντιπροσωπεία καλείται σήμερα όχι απλά να ψηφίσει ένα κομβικό νομοσχέδιο αλλά να εγκρίνει μία ριζική τομή στην ελληνική εκπαίδευση και μία γενναία μεταρρύθμιση ανάπτυξης αλλά και κοινωνικής δικαιοσύνης».
Και πρόσθεσε: «Μία πρωτοβουλία η οποία πρωτίστως ενισχύει το δημόσιο πανεπιστήμιο. Ταυτόχρονα όμως διαμορφώνει και το πλαίσιο ώστε επιτέλους στη χώρα μας να λειτουργήσουν μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά ιδρύματα. Οι νέες διατάξεις αποκτούν έτσι και μία διάσταση καταλυτικά εκσυγχρονιστική αλλά και ευρωπαϊκή».
Μίλησε για μία επιλογή με διπλή κατεύθυνση και παράλληλους στόχους αφού από τη μια προσφέρει περισσότερες ελευθερίες επιλογής στους νέους να σπουδάσουν στον τόπο τους και μάλιστα σε ανταγωνιστικές σε ποιότητα σχολές και από την άλλη φιλοδοξεί να εντάξει την Ελλάδα στο διεθνή εκπαιδευτικό χάρτη ως ένα δυναμικό εκπαιδευτικό κέντρο στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.
Ανέτρεξε μάλιστα στο σημείο αυτό σε παρέμβασή του το Φεβρουάριο του 2007 ως νέος βουλευτής στην Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος. «Ας ξεφύγουμε πια από τον πρωτοφανή αναχρονισμό να είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρώπη, η οποία εξακολουθεί να κρατά αυτό το μονοπώλιο στην εκπαίδευση», έλεγε τότε και όπως είπε τα ίδια λόγια επαναλαμβάνει και τώρα ώστε να γίνουν επιτέλους χειροπιαστή πραγματικότητα.
«Θεμέλιο αυτής της μεταρρύθμισης είναι η ανάταξη και ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου»
«Το θεμέλιο αυτής της μεταρρύθμισης είναι η ανάταξη και ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου», τόνισε ο πρωθυπουργός. «Με σκοπό να απελευθερωθεί από την αγκύλωση της γραφειοκρατίας και της ιδεοληψίας. Γι αυτό και στο δημόσιο πανεπιστήμιο, να το πούμε να το ξανακούσετε εσείς που εκφράζετε με πύρινους λόγους την αντίδρασή σας στο ν/σ, αναφέρονται το 85% των άρθρων του σχετικού νομοσχεδίου προβλέποντας χρηματοδότηση η οποία αθροιστικά θα φθάσει κοντά στο 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ ως το 2027 από ευρωπαϊκούς πόρους και από τις χρηματοδοτήσεις μέσω τους σχήματος των συμπράξεων μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και αυτό πέρα από τα χρήματα τα οποία καταβάλλονται ετησίως για μισθούς, λειτουργικά και υποδομές, τα οποία ξεπερνούν το 1 δισεκατομμύριο. Σε έναν προγραμματισμό ο οποίος ενισχύει το διδακτικό προσωπικό όχι μόνο αριθμητικά αλλά και εισοδηματικά με αυξήσεις οι οποίες φθάνουν το 15% των αποδοχών», είπε. Πρόσθεσε ότι αυξάνεται και η ανώτατη αμοιβή διδασκόντων και ερευνητών από τον εθνικό λογαριασμό κονδυλίων έρευνας. Καθώς και ότι διευρύνεται ο όρος συνεργαζόμενος καθηγητής με στόχο την προσέλκυση Ελλήνων καθηγητών, κατόχων διδακτορικού τίτλου, επιστημόνων από το εξωτερικό.
«Προχωράμε και ένα βήμα πιο πέρα με την οργάνωση και κοινών μεταπτυχιακών μεταξύ ελληνικών πανεπιστημίων και ξένων», είπε ακόμη ο πρωθυπουργός.