«Μια ιδέα η οποία φαινόταν τότε πάρα πολύ αυτονόητη. Είναι δυνατόν να έχουμε αυτό το μοναδικό παράκτιο μέτωπο και να μην υπάρχει τρόπος να το διανύσει κανείς από τη μία άκρη ως την άλλη; Ίσως και εμείς δεν είχαμε αντιληφθεί τις πολύ μεγάλες δυσκολίες που έπρεπε να ξεπεράσουμε, ώστε το έργο να μετατραπεί από ιδέα σε έργο με χρηματοδότηση και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του έργου «Αθηναϊκή Ριβιέρα».
Ο πρωθυπουργός είπε ότι το Σεπτέμβριο του 2025 ή άντε 2-3 μήνες μετά το έργο θα είναι έτοιμο. «Διάβαζα ένα άρθρο στους Financial Times για την Αθηναϊκή Ριβιέρα. Πράγματι το αναπτυξιακό αποτύπωμα είναι πολύ σημαντικό και όχι εις βάρος των τοπικών κοινωνιών», σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης.
Επισήμανε ότι το Ελληνικό είναι ένα έργο που παρέλαβε η κυβέρνηση ως ιδέα και τώρα είναι στη φάση υλοποίησής του. «Θέλουμε να είμαστε βέβαιοι ότι η ανάπτυξη δεν θα είναι εις βάρος των κατοίκων της περιοχής», υπογράμμισε.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε για τη σημασία του έργου για την ποιότητα ζωής όλων των παράκτιων δήμων. «Χρειαζόμαστε περισσότερους ποδηλατοδρόμους και πεζοδρόμους σε συνδυασμό με την μεγάλη έμφαση που δίνουμε στην αναβάθμιση των μέσων μεταφοράς», σημείωσε και μίλησε για τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία στην Αθήνα και στην πυκνότητα των δρομολογίων.
«Θα παρακολουθούμε πολύ στενά την υλοποίηση του έργου και δεσμευόμαστε να είμαστε εδώ στα εγκαίνια για να διατρέξουμε με το ποδήλατο που το προτιμώ ως ποδηλάτης. Πρώτα και πάνω από όλα θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.
Αθηναϊκή Ριβιέρα – Αστικός Περίπατος
Η Αθηναϊκή Ριβιέρα είναι η ακτογραμμή μήκους περίπου 70 χιλιόμετρων στο νοτιοανατολικό τμήμα του νομού Αττικής, που εκτείνεται από το λιμάνι του Πειραιά έως το ακρωτήριο του Σουνίου. Αποτελεί τη φυσική προέκταση του λεκανοπεδίου προς τη θάλασσα και τη ζώνη φυσικής αναψυχής των κατοίκων της Αττικής.
Το αντικείμενο του έργου, το οποίο περιλαμβάνει την κατασκευή ενιαίου δικτύου ποδηλατόδρομου και πεζόδρομου, αφορά στην ενοποίηση της αστικής ακτογραμμής του Νομού Αττικής, που εκτείνεται από τον ανισόπεδο κόμβο Ποσειδώνος – Κηφισού του Δήμου Μοσχάτου έως το Δημαρχείο του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης. Το εκτιμώμενο μήκος του έργου που θα αναλάβει να ωριμάσει η Μονάδα Ωρίμασης Έργων σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, την Περιφέρεια Αττικής, τους Δήμους της περιοχής και την ΕΤΑΔ, ανέρχεται σε 13,5 χιλιόμετρα και χρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Επέμεινε στο ψέμα ο Πολάκης: Γιατί να κρύψουμε τους νεκρούς στο Μάτι;
Το συνολικό μήκος του «Αστικού Περιπάτου» είναι 22 χιλιόμετρα. Μέρος του έργου, μήκους περίπου 9 χιλιομέτρων θα κατασκευαστεί από την Περιφέρεια Αττικής, τους Δήμους της περιοχής και από ιδιώτες. Ειδικότερα:
α) Το τμήμα από το λιμάνι του Πειραιά έως το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ), μήκους περίπου 4 χλμ., θα υλοποιηθεί ως ξεχωριστό έργο κατασκευής ποδηλατοδρόμου – πεζοδρόμου, από τον Δήμο Πειραιά.
β) Το τμήμα από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) έως τα Ολυμπιακά Ακίνητα, μήκους περίπου 1,5 χιλιομέτρου, θα υλοποιηθεί ως μέρος του έργου της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, με αναθέτουσα αρχή την Περιφέρεια Αττικής.
γ) Το τμήμα που διέρχεται από τη Μαρίνα Αλίμου – συγκεκριμένα 1 χιλιόμετρο ποδηλατοδρόμου – πεζοδρόμου εντάσσεται στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου της από 2020 Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ και του ΤΑΙΠΕΔ, του Ελληνικού Δημοσίου, της ΕΤΑΔ και του παραχωρησιούχου «ΜΑΡΙΝΑ ΑΛΙΜΟΥ – ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΑΛΙΜΟΥ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ», σύμφωνα και με την έγκριση του γενικού σχεδιασμού της Μαρίνας Αλίμου (από 13.08.2018 π.δ. – ΑΑΠ 172).
δ) Τμήμα του έργου, μήκους 800 μ. διέρχεται εντός των ακινήτων της επένδυσης του Ελληνικού. Στην παρούσα φάση διερευνάται ο τρόπος και ο φορέας υλοποίησης του εν λόγω τμήματος.
ε) Τμήμα που διέρχεται από τον Δήμο Γλυφάδας, μήκους περίπου 2 χλμ., υλοποιείται ως μέρος του ξεχωριστού έργου με τίτλο «Ανάπλαση Παραλιακού Μετώπου Γλυφάδας», με αναθέτουσα αρχή τον Δήμο Γλυφάδας.
Ο «Αστικός Περίπατος» διασχίζει έξι Δήμους (Καλλιθέας, Π. Φαλήρου, Αλίμου, Ελληνικού-Αργυρούπολης, Γλυφάδας, Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης) και αναμένεται να δημιουργήσει έναν ποιοτικό, λειτουργικό και αισθητικό άξονα που συνδέει και ενοποιεί την εν λόγω παράκτια περιοχή.
Στόχος του έργου είναι η δημιουργία ενός αναβαθμισμένου ελεύθερου δημόσιου χώρου, που αποδίδεται στους πεζούς και τους ποδηλάτες όλου του λεκανοπεδίου. Η παρέμβαση στοχεύει στη βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος μέσω της αναβάθμισης της ποιότητας του αστικού χώρου και της προσέλκυσης νέων λειτουργιών οικονομικών δραστηριοτήτων, έχοντας ταυτόχρονα θετικό αντίκτυπο στο φυσικό περιβάλλον των αστικών κέντρων, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και επιτυγχάνοντας σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας που θα συμβάλλει στη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Ειδήσεις σήμερα
Ολυμπιακοί Αγώνες: Δείτε το πρόγραμμα των Ελλήνων αθλητών και αθλητριών ανά ημέρα
Τέλος ο Φορτούνης από τον Ολυμπιακό
ΠΑΣΟΚ: την τρίτη ανακοινώνει την υποψηφιότητά της η Διαμαντοπούλου