Η επέκταση του προς την Καλαμαριά, που υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί έως τον Ιούλιο του 2024, θα προσθέσει στο δίκτυο πέντε σταθμούς και σχεδόν 4,8 χιλιόμετρα γραμμής. Ταυτόχρονα σχεδιάζεται η επέκταση του Μετρό και προς τις βορειοδυτικές συνοικίες της πόλης.
Μετρό Θεσσαλονίκης-Μητσοτάκης: «Φύγαμε από την απάτη των μουσαμάδων» [βίντεο]
Το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο με επιβάτες πραγματοποιήθηκε το πρωί της Πέμπτης (18/5/2023) στην γραμμή 1 του Μετρό Θεσσαλονίκης.
«Όσοι μας συνόδευσαν σήμερα διαπίστωσαν ότι η κυβέρνηση τήρησε στο ακέραιο τη δέσμευση να παραδώσει στους Θεσσαλονικείς το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη, προστατεύοντας ταυτόχρονα και την πολύ πλούσια πολιτιστική κληρονομιά», δήλωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, μετά το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο του μετρό Θεσσαλονίκης με επιβάτες δημοσιογράφους το πρωί της Πέμπτης.
Σημείωσε ότι είναι πολύ σημαντική ημέρα για την Θεσσαλονίκη και τους Θεσσαλονικείς και ευχαρίστησε όλους όσοι εργάστηκαν για να καλυφθεί το χαμένο έδαφος και «να περάσουμε από την απάτη των μουσαμάδων στην πραγματικότητα ενός έργου που ξεκινά δοκιμαστική λειτουργία».
Πρόσθεσε ότι αφού αποκτά και η Θεσσαλονίκη το δικό της μετρό ήρθε η ώρα να μετονομαστεί και η εταιρεία σε «Ελληνικό Μετρό».
Τον πρωθυπουργό συνοδεύουν ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης και ο περιφερειάρχης Κέντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο με επιβάτες
Το πρωί της Πέμπτης (18/5/2023) πραγματοποιήθηκε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο του Μετρό Θεσσαλονίκης από τον νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι το αμαξοστάσιο της Πυλαίας, με επιβάτες δημοσιογράφους της πόλης.
Ειδικότερα, όπως αναφέρουν πληροφορίες του grtimes.gr, όλοι οι σταθμοί εκτός της Βενιζέλου έχουν διαμορφωθεί πλήρως, ενώ διαθέτουν και ειδικά υαλοπετάσματα, τις πόρτες ασφαλείας τύπου PSD, που θα αποτρέπουν ενδεχόμενο ατυχήματος.
Η διαδρομή στο κομμάτι νέου σιδηροδρομικού σταθμού μέχρι το Συντριβάνι έγινε με ταχύτητα που έφτανε μέχρι τα 15 χιλιόμετρα την ώρα, καθώς ο έλεγχος του συρμού ήταν χειροκίνητος, ενώ στη συνέχεια το κομμάτι της διαδρομής από το Συντριβάνι μέχρι και το αμαξοστάσιο στην Πυλαία έγινε με ταχύτητες που μπορούσαν να φτάσουν τα 80 km, με το συγκεκριμένο τμήμα της διαδρομής να είναι πλήρως αυτόματο όσον αφορά την κίνηση του συρμού.
Φιντάν για ελληνοτουρκικά: Προτιμάμε συζήτηση - «πακέτο» για όλα τα θέματα και μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας
Στην κανονική λειτουργία του μετρό, όταν το έργο παραδοθεί, η διαδρομή έκτασης 9,6 χλμ. από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι και την Νέα Ελβετία, ανάμεσα σε 13 σταθμούς, θα γίνεται μέσα σε 17 λεπτά.
Ο πρόεδρος της Αττικό ΜΕΤΡΟ Α.Ε., Νίκος Ταχιάος, ο οποίος ενημέρωσε τους δημοσιογράφους για τα τεχνικά χαρακτηριστικά της λειτουργίας του μετρό, έκανε λόγο για ένα από τα πιο σύγχρονα και ασφαλέστερα μετρό στον κόσμο.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Η πρώτη διαδρομή
Ειδήσεις σήμερα
Η επόμενη μέρα της Τουρκίας περνάει από το ΝΑΤΟ
Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα: Βροχή οι αιτήσεις για την αλλαγή
Εκλογές 2023
Εκλογές 2023: Πού ψηφίζω – Βρείτε εύκολα online το εκλογικό σας κέντρο
Εκλογές 2023: Όλες οι ειδήσεις, οι δημοσκοπήσεις, τα αποτελέσματα των εκλογών & τα exit polls
Εκλογές; 2023: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για την διαδικασία και την τσέπη σας
Εκλογές 2023: Δείτε live τον διαδραστικό χάρτη με όλα τα αποτελέσματα