Κορυφαία στελέχη πετούν πίσω το μπαλάκι του λαϊκισμού και κατηγορούν ευθέως τα κόμματα της αντιπολίτευσης πως προσπαθούν να καπηλευτούν άμεσα ή έμμεσα τον πόνο των συγγενών των θυμάτων. Παράλληλα, επαναλαμβάνουν σε κάθε τόνο ότι δεν υπάρχει καμία επιχείρηση συγκάλυψης και πως ο πρωθυπουργός δεν κρύφθηκε ποτέ.
«Ο πόνος δεν μπορεί να μπει σε κανένα στεγανό και αυτό που πρέπει να κάνει το κράτος είναι να διευκολύνει τη Δικαιοσύνη να πει την αλήθεια. Η Δικαιοσύνη απονέμεται από τη Δικαιοσύνη, τους δικαστές, τους ανακριτές και τους εισαγγελείς, όχι από τα πολιτικά κόμματα ή τα πάνελ και σε όσους συμμετέχουν σε αυτά», τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος (ΜEGA): «Ο πρωθυπουργός δεν κρύφτηκε και έδωσε απαντήσεις. Δεν είναι λίγες φορές που έχει υπάρξει συνομιλία του πρωθυπουργού με τους συγγενείς των θυμάτων, αλλά δεν διαφημίζεται. Εχουν βιώσει τον απόλυτο πόνο».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, επισήμανε, από την πλευρά του, πως το βασικό ζητούμενο μετά το δυστύχημα ήταν η βελτίωση των συστημάτων τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης, με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων παρά την καθυστέρηση που προκάλεσε η κακοκαιρία «Daniel». Και διαβεβαίωσε πως έχουν γίνει σημαντικά βήματα και πως, χωρίς αυτή την ανατροπή, τα συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης θα ήταν πλήρως λειτουργικά από την Αθήνα έως τη Λάρισα. Επιπλέον, προανήγγειλε 140 προσλήψεις στον ΟΣΕ μέχρι τον Μάρτιο και περαιτέρω επενδύσεις σε υποδομές, σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση και συστήματα ελέγχου σηράγγων, υπογραμμίζοντας πως η πρόοδος είναι σημαντική, αλλά τα διαχρονικά προβλήματα δεν επιλύονται μέσα σε ενάμιση χρόνο.
«Θα υπάρξουν πλήρεις απαντήσεις. Τις απαντήσεις θα δώσουν οι έρευνες. Γι’ αυτό υπάρχει η ποινική δικονομία, για αυτό υπάρχει η ποινική διαδικασία. Να ζητήσουμε όλοι να αποδοθεί, μαζί με τον θρήνο, δικαιοσύνη και αλήθεια. Ας εμπιστευτούμε όλους αυτούς, οι οποίοι υπό τα βλέμματα όλων είναι υπεύθυνοι για την εξέταση αυτής της υπόθεσης», σημείωσε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, μιλώντας για την υπόθεση των Τεμπών, σήμερα το πρωί στον τηλεοπτικό σταθμό «ΣΚΑΪ».
Σχετικά με το αν δεν έγινε αυτοψία στον χώρο της τραγωδίας επί 23 μέρες, ο κ. υπουργός σημείωσε: «Υπάρχει δικογραφία που καταγράφει λεπτό προς λεπτό τι συνέβη στα Τέμπη. Αν και εφόσον χρειαστούν οτιδήποτε οι ανακριτικές αρχές, είναι αυτονόητο ότι οι υπηρεσίες θα δώσουν τα πάντα για την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης. Αυτή είναι η καθαρή κουβέντα και νομίζω ότι στην υπόθεση αυτή πρέπει από εδώ και μπρος να λέγονται καθαρές κουβέντες και με σεβασμό να παρακολουθήσουμε βήμα βήμα την εξέλιξη της υπόθεσης, ώστε στο τέλος να λάμψει η αλήθεια και να αποδοθεί δικαιοσύνη».
Για το εάν γίνεται έρευνα για λαθρεμπόριο καυσίμων, ο κ. Χρυσοχοΐδης απάντησε πως «η Αστυνομία στο πλαίσιο των καθηκόντων της, μαζί με την ΑΑΔΕ κάνει έλεγχο για τα καύσιμα, όχι απλώς για το παράνομο λαθρεμπόριο.
Αφωνία Καραμανλή, Τριαντόπουλου
Συζητήσεις μεταξύ «γαλάζιων» βουλευτών έχει προκαλέσει η «αφωνία» του πρώην υπουργού Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, και του υφυπουργού Χρήστου Τριαντόπουλου. Οπως αναφέρουν, πρόκειται για δύο στελέχη που είναι άμεση η πολιτική τους εμπλοκή με την τραγωδία των Τεμπών και εκτιμούν ότι θα πρέπει άμεσα να δώσουν δημόσια απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτηματικά που έχουν δημιουργηθεί, χωρίς άλλες καθυστερήσεις.
Διάψευση Γραμματίδη για λουκέτο στον σιδηρόδρομο
Διέψευσε το δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα» ο τέως πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιάννος Γραμματίδης, αναφορικά με υπόμνημά του προς το υπουργείο Μεταφορών και τον πρωθυπουργό, τον Σεπτέμβριο του 2024, για αναστολή λειτουργίας των επιβατικών συρμών για λόγους ασφαλείας.
Ο κ. Γραμματίδης, σε ανάρτησή του, διευκρίνισε ότι με το υπόμνημά του πρότεινε διάφορα μέτρα για τη βελτίωση της λειτουργίας του ΟΣΕ και των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, μεταξύ των οποίων και την επί διετία τουλάχιστον αναστολή της λειτουργίας των επιβατικών συρμών, όχι για λόγους ασφαλείας, αλλά για να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης των ζημιών στη Θεσσαλία από τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias», όπως και τα έργα εγκατάστασης των αυτόματων σιδηροδρομικών ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ) στη Βόρεια Ελλάδα, για τα οποία το υπουργείο Μεταφορών επί προεδρίας του διέθεσε έκτακτο κονδύλι 25 εκατ. ευρώ.
«Πρότεινα επίσης την εξαίρεση από το μέτρο της αναστολής των Προαστιακών Γραμμών Αθήνας-Αεροδρομίου, Αθήνας-Χαλκίδας, Αθήνας-Κορίνθου και Λάρισας-Θεσσαλονίκης, και επειδή έκρινα ότι η αναστολή δεν θα ήταν απαραίτητη, αλλά και για λόγους κοινωνικούς. Παράλληλα, η διακίνηση του επιβατικού κοινού θα μπορούσε να γίνει οδικώς με μέσα που θα διέθετε η Hellenic Train. Εξαίρεσα μάλιστα τις εμπορικές μεταφορές, που θα μπορούσαν να γίνονται τμηματικά επί μονής γραμμής, αφού η δεύτερη γραμμή θα ήταν υπό κατασκευή, για να μην προκληθούν ζημίες τόσο στην εθνική οικονομία όσο και στην επιχειρηματικότητα», πρόσθεσε ο κ. Γραμματίδης.