Ο υπουργός εξήγησε πως «το υφιστάμενο πλαίσιο υπάρχει και είναι αυστηρό αλλά το ζήτημα είναι κατά πόσο εφαρμόζεται σωστά και αυτό είναι που θα πρέπει να το δούμε με μεγάλη προσοχή».
Ειδικότερα, ανέφερε ότι σύμφωνα με το άρθρο 32 του ΚΟΚ «το μικτό βάρος του φορτίου δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το μέγιστο επιτρεπόμενο. Να μην περιορίζεται η ορατότητα του οδηγού και να μην εξέχει το φορτίο άνω του 30%. Μάλιστα ρητώς αναφέρεται ότι τα όποια εξαρτήματα θα πρέπει να στερεώνονται καλά. Παράλληλα υπάρχουν και τα άρθρα 81 και 82 του Κώδικα περί μηχανισμών, εξαρτημάτων και συσκευών των οχημάτων, ώστε αυτά να μην δημιουργούν κινδύνους και για τους επιβαίνοντες, αλλά και για τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου». Για, δε, τον έλεγχο στα ΚΤΕΟ, ο υπουργός είπε ότι προβλέπεται πως «εάν στην άδεια κυκλοφορίας του δικύκλου αναγράφεται η ύπαρξη επιπρόσθετου φορητού εξοπλισμού, αυτός θα πρέπει να ελέγχεται όπως και η ορθή του στερέωση».
Ο κ. Καραμανλής, αναγνώρισε πως το πρόβλημα είναι ότι συνήθως αυτά τα δίκυκλα όταν περνάνε από ΚΤΕΟ δεν περνάνε με το κουβούκλιο από πίσω. Γιατί αυτά τα δίκυκλα οχήματα συνήθως, οκτώ στις δέκα φορές, είναι δίκυκλα τα οποία ανήκουν στους ίδιους τους εργαζόμενους και όταν τα περνάνε από τα ΚΤΕΟ, τις περισσότερες φορές αφαιρούν αυτά τα κουτιά και έτσι προφανώς ο έλεγχος ούτε ορθός είναι ούτε αξιόπιστος και αυτό είναι ένα ζήτημα το οποίο πρέπει να το δούμε με μεγάλη προσοχή στον νέο ΚΟΚ.
Ο βουλευτής του ΜέΡΑ25, Κρίτων Αρσένης ανέφερε πως κανονικά θα έπρεπε οι εταιρείες ταχυμεταφορών να έχουν ιδιόκτητο στόλο με μηχανάκια. Τα κουτιά μεταφοράς, είπε, είναι πρόχειρα στερεωμένα, εκτός προδιαγραφών και είναι παράνομα με βάση τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Αναρωτήθηκε για ποιο λόγο δεν γίνεται η παραμικρή παρέμβαση καθώς εαν υπήρχαν πρόστιμα προς αυτά τα μηχανάκια θα υποχρεώνονταν οι εταιρείες να κάνουν ιδιωτικό στόλο, να κάνουν σάκους, όπως γίνεται σε όλες τις άλλες χώρες και γενικά πράγματα που θα προστατεύουν την ασφάλεια των ανθρώπων. Παρατήρησε πως τα εγχειρίδια χρήσης των δικύκλων αναφέρουν: «Αποφεύγεται τη χρήση αξεσουάρ του εμπορίου για φόρτωση, μεταφορά φορτίου που μειώνουν τη σταθερότητα του οχήματος αλλάζοντας την κατανομή βάρους, καθώς θα φέρει την αποκλειστική ευθύνη για τυχόν ατύχημα». Δεν υπάρχει, είπε ο βουλευτής; σε καμία άλλη χώρα κούτες πίσω στα μηχανάκια των ντελίβερι.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ειδήσεις σήμερα
Συντάξεις: Οι ευκαιρίες για σύνταξη πριν τα 62 – Πίνακες με τα νέα όρια ηλικίας και τα ποσά
Uber Files: Σάλος από τις σκιώδεις τακτικές και την διαπλοκή με κορυφαίους πολιτικούς