Η χρονιά κατά την οποία θα συνεχίσουμε τα μεγάλα έργα, θα προχωρήσουμε στο σχεδιασμό μας για το μέλλον και θα δρέψουμε καρπούς τόσο στις υποδομές, όσο και στις μεταφορές.
Εργοτάξια έχουν στηθεί και προχωρά η κατασκευή έργων, που εκκρεμούσαν για χρόνια και που θα αλλάξουν τη ζωή όλων των πολιτών. Ο ΒΟΑΚ, το Πάτρα- Πύργος, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, δεν είναι πια σχέδια σε ένα χάρτη.
Δίνουμε ταυτόχρονα μάχη με το χρόνο, που «έκλεψαν» από τη Θεσσαλονίκη οι προσφυγές, για να τηρήσουμε το χρονοδιάγραμμα και να παραδώσουμε στους Θεσσαλονικείς το Μετρό τέλη του 2023.
Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023, περιμένουμε και τα πρώτα από τα νέα λεωφορεία, που θα εκσυγχρονίσουν επιτέλους τον στόλο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Τρέχουμε γρήγορα και για τα οδικά έργα, που θα ανακουφίσουν κυκλοφοριακά το λεκανοπέδιο της Αττικής. Την υπογειοποίηση στην Ηλιούπολη, την επέκταση της λεωφόρου Κύμης (η οποία έχει ήδη δημοπρατηθεί) και βεβαίως τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς τη Ραφήνα και προς το Λαύριο.
Βουλή: Μια διμοιρία οι ανεξάρτητοι βουλευτές - «Πρωταθλητής» ο ΣΥΡΙΖΑ
Πακέτο έργων
Το 2023 θα είναι και η χρονιά, κατά την οποία θα τρέξουμε ακόμη πιο γρήγορα και τα σιδηροδρομικά έργα. Προχωράμε το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ, ύψους 4,5 δισ. ευρώ. Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη το πρόγραμμα αναβάθμισης κι εξηλεκτρισμού του υφιστάμενου δικτύου, ύψους 1,2 δισ. ευρώ. Συνδέουμε όλα τα βασικά λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Και έτσι η Ελλάδα μετατρέπεται σε κόμβο logistics, σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, σε κόμβο ενεργειακό.
Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε, θέσαμε σε εφαρμογή ένα ολοκληρωμένο σχέδιο έργων ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ. Τότε λίγοι πίστεψαν ότι θα μπορούσαμε αυτό το σχέδιο να το ξεδιπλώσουμε μέσα σε μία θητεία. Η πράξη μας επιβεβαίωσε και το 2023 έρχεται η ώρα να ξεπεράσουμε τους στόχους αυτούς. Μέσα σε 3,5 χρόνια καταφέραμε άλλωστε να δημοπρατήσουμε έργα ύψους άνω των 10 δισ. Ευρώ και να συμβασιοποιήσουμε έργα, σχεδόν, 5 δισ. ευρώ.
Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι το 2022 κλείνει με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης διπλάσιο από τον μέσο ευρωπαϊκό. Και σε αυτό έχει συνεισφέρει τα μέγιστα ο κλάδος των υποδομών. Τα στοιχεία δείχνουν μάλιστα ότι η άμεση συνεισφορά των κατασκευών στο ΑΕΠ θα ανέλθει στο 7,7% ως το 2026. Παρά τις αντικειμενικές εξωγενείς δυσκολίες λοιπόν, υποδεχόμαστε το 2023 με αισιοδοξία.
Ειδήσεις σήμερα
Εύα Καϊλή: Τα Χριστούγεννα στη φυλακή και οι άλλοι 3 ευρωβουλευτές που είναι στο στόχαστρο
Εκλογές: Κάλπες την Κυριακή των Βαΐων;
Νέες μειώσεις σε αντικειμενικές αξίες και ΕΝΦΙΑ – Που θα γίνουν διορθώσεις το 2023