«Συνδέουμε το λιμάνι με το αεροδρόμιο. Φανταστείτε πόσο απλό θα είναι για κάποιον ξένο τουρίστα ή για έναν Έλληνα ταξιδιώτη, που έρχεται στο Ελευθέριος Βενιζέλος και θέλει να πάει στον Πειραιά, σε 55 λεπτά, κατευθείαν στο μεγάλο λιμάνι», σχολίασε ο κ. Καραμανλής.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι με την επέκταση του Μετρό «πρώτα από όλα, ο Πειραιάς μία πόλη και αυτή πολύ κορεσμένη από κίνηση και πολύ προβληματική τους καλοκαιρινούς μήνες, γίνεται πια μία πόλη πιο ανθρώπινη, με ένα μέσο πιο μοντέρνο, βιώσιμο καθαρό».
Δεύτερον, υπογράμμισε πόσο εντυπωσιακός είναι ειδικά ο σταθμός στο Δημοτικό Θέατρο, όπου οι ειδικοί επιστήμονες του Υπουργείου Πολιτισμού και οι αρχιτέκτονες της Αττικό Μετρό, με μία αρμονική συνεργασία, έχουν αναδείξει τα εντυπωσιακά αρχαιολογικά ευρήματα.
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι το βοτσαλωτό δάπεδο, που βρέθηκε κατά την κατασκευή του σταθμού, αποσπάστηκε, συντηρήθηκε και επανατοποθετήθηκε. Επίσης αναδείχθηκε και το υδρευτικό σύστημα του αρχαίου Πειραιά, το οποίο είναι επισκέψιμο, χωρίς να χρειαστεί να αγοράσει κανείς εισιτήριο, καθώς βρίσκεται στην είσοδο του σταθμού.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι με τους συνολικά έξι σταθμούς της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά, καθώς είχαν παραδοθεί το 2020 και οι τρεις σταθμοί σε Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια, θα χρησιμοποιούν το Μετρό πάνω από 130.000 επιβάτες.
Αναφέρθηκε επίσης στα άλλα έργα, που θα αντιμετωπίσουν το κυκλοφοριακό ζήτημα στο Λεκανοπέδιο, όπως η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, αλλά και τα απαραίτητα οδικά έργα, όπως η επέκταση της λεωφόρου Κύμης, η υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως, η επέκταση στη Ραφήνα.
Ο κ. Καραμανλής τόνισε επίσης ότι στόχος της Κυβέρνησης είναι να συνεχιστεί η ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, έτσι ώστε το 33% με 35% των μετακινήσεων του πληθυσμού να γίνεται με αστικές συγκοινωνίες.
«Σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αυξήσαμε το στόλο των λεωφορείων, κάναμε προσλήψεις, μειώσαμε το εισιτήριο. Έχει γίνει μία πολύ σοβαρή και μεθοδική δουλειά. Χρειάζεται συνεχώς βελτίωση, διότι η καθημερινότητα των πολιτών πλέον έχει τεράστιες απαιτήσεις», υπογράμμισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ανέφερε ακόμα ότι, πλέον, σχεδόν το 72% των χρηστών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στην Αθήνα έχουν μηνιαίες ή εβδομαδιαίες κάρτες με πολύ μεγάλες εκπτώσεις.
Εμείς δεν πρόκειται να εγκαινιάσουμε μουσαμάδες
Σε ό,τι αφορά το Μετρό Θεσσαλονίκης, τόνισε: «Εμείς δεν πρόκειται να εγκαινιάσουμε μουσαμάδες. Δεν πρόκειται να κάνουμε φιέστες χωρίς αντίκρισμα, όπως γινόταν στο παρελθόν. Περίτρανη απόδειξη ήταν και αυτό που κάναμε χθες. Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, εγκαινίασε τους τρεις σταθμούς και μία ώρα μετά δόθηκαν στην κυκλοφορία».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εκτίμησε επίσης ότι «αυτό που δείξαμε χθες στον Πειραιά, στην ουσία αποδεικνύει ότι μπορούμε να έχουμε και Μετρό και αρχαία». Υπενθύμισε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης βάσει του χρονοδιαγράμματος θα δοθεί στην κυκλοφορία στο τέλος του 2023 και σημείωσε ότι πλέον φεύγουν οι λαμαρίνες από τα εργοτάξια και αποδίδονται οι πλατείες πίσω στους Θεσσαλονικείς, μετά από 15 χρόνια.
«Εμείς φιέστες δεν θα κάνουμε. Σήμερα που μιλάμε γίνονται δρομολόγια δοκιμαστικά σε όλο το μήκος του υπογείου σιδηροδρόμου στη Θεσσαλονίκη. Είδατε κανένα από τα κυβερνητικά στελέχη να κάνουν τις γελοιότητες που γινόντουσαν παλιά;», σχολίασε.
«Το 2019 είχαμε 232 λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη. Σήμερα, με τη σύμπραξη του ιδιωτικού τομέα, φτάσαμε στα 440. Είναι αρκετά; Όχι, δεν είναι αρκετά. Συνεχώς κάνουμε προσπάθεια να ενισχύσουμε τους στόλους. Αλλά ο στόλος της Θεσσαλονίκης δεν έχει καμία σχέση με αυτό που συνέβαινε πριν από τρία χρόνια», ανέφερε επίσης ο κ. Καραμανλής.
Σεβόμαστε το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών – Ενώνουμε δυνάμεις με τον ιδιωτικό τομέα
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι αυτή η Κυβέρνηση έχει κάνει πάνω από 1.500 προσλήψεις στις αστικές συγκοινωνίες. «Δεν πρέπει να βλέπουμε πλέον τον ιδιώτη ως μπαμπούλα. Εμείς σεβόμαστε το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι εκεί που υπάρχουν ελλείψεις δεν θα συνεργαστούμε με τον ιδιωτικό τομέα. Έχουμε δώσει συγκοινωνιακό έργο περίπου στο 20% των δρομολογίων και αυτό είναι κάτι το οποίο έχει αποδείξει ότι πάει πολύ καλά. Αυτό λένε οι ίδιοι οι επιβάτες», ανέφερε και πρόσθεσε: «Πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν ζούμε στο 1980, ούτε στο 1970 και κάνουμε ό,τι γίνεται σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης. Ενώνουμε δυνάμεις με τον ιδιωτικό τομέα».
Για το leasing, δηλαδή την εκμίσθωση οχημάτων, σημείωσε πως είναι κάτι που κάνουν όλοι οι φορείς αστικών συγκοινωνιών σε όλο τον κόσμο. «Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο δημιουργούνται αντιδράσεις», δήλωσε.
Τόνισε ότι ο ΗΣΑΠ θα έπρεπε να είχε εξαγγείλει νωρίτερα την αυριανή απεργία και προανήγγειλε δικαστική προσφυγή, εκτιμώντας ότι καθώς ο νόμος είναι σαφέστατος, κατά πάσα πιθανότητα η απεργία αυτή θα κριθεί παράνομη και καταχρηστική.
Ανέφερε τέλος ότι το Πάτρα – Πύργος βρίσκεται σε φάση υλοποίησης και θα είναι έτοιμο σε 36 μήνες. Συγκεκριμένα το μεγαλύτερο κομμάτι του νέου δρόμου θα δοθεί στην κυκλοφορία το 2024 και το υπόλοιπο το 2025.
Ειδήσεις σήμερα
Κτηματαγορά: Τοποθεσία, θέα και πρόσβαση σε ΜΜΜ δίνουν… υπεραξία στα ακίνητα