Το 2022 λοιπόν έγιναν πολλά στο χώρο των υποδομών. Η χώρα μας αντιμετώπισε με επιτυχία τη κρίση που έφερε η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία με συνέπεια την ανατίμηση όλων των βασικών υλικών στη κατασκευή και την ενέργεια.
Με συνεχή διάλογο με την αγορά και τους φορείς, παρεμβήκαμε με ακρίβεια και αποτελεσματικότητα, καταφέρνοντας να κρατήσουμε ανοιχτά τα εργοτάξια σε όλη τη χώρα.
Καταφέραμε να μη σταματήσει η ανάπτυξη, να μην ανακοπεί η ανοδική πορεία της ελληνικής οικονομίας.
Τη χρονιά αυτή όμως έγινε και πολλή δουλειά και στο επίπεδο προετοιμασίας νέων έργων.
Ετσι, τη νέα χρονιά θα ξεκινήσουν να κατασκευάζονται νέα έργα προϋπολογισμού 6 δισ. € που θα προστεθούν στα 4,5 που έχουμε συμβασιοποιήσει έως σήμερα.
Θα ξεκινήσει η κατασκευή του Flyover, του κομματιού του ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νεάπολη, του δεύτερου από τα 3 τμήματα του ΒΟΑΚ που ξεκινά, της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης, της Παράκαμψης Χαλκίδας, το Μπράλος-Αμφισσα και το Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη.
Συνολικά, τους πρώτους μήνες του 2023 θα δημοπρατηθούν έργα σχεδόν 2 δισ. €, δημόσια και ΣΔΙΤ, ενώ έχουν ξεκινήσει ή ξεκινούν και οι διαγωνισμοί για έργα ύψους 700 εκατ. €, χρηματοδοτούμενα εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Διαγωνισμοί
Ξεκινούν οι διαγωνισμοί και για 4 ακόμη σημαντικά έργα:
Debate Μητσοτάκη-Μπρυκνέρ: Δουλειά μου είναι να προστατεύσω τα σύνορα - Δεν έχω να ζητήσω συγγνώμη από κανέναν
ü Την επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ιλιον
ü Το οδικό τμήμα Γιάννενα-Κακαβιά
ü Τη σύνδεση της Λεωφόρου Σχιστού με την Εθνική οδό και τους νέους κόμβους που θα αποσυμφορίσουν την κίνηση στα δυτικά προάστια της Αθήνας και τον Κηφισό
ü Τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής
Το 2023 άλλωστε, εντός του πρώτου εξαμήνου σταδιακά, θα ολοκληρωθούν και οι 6 μεγάλοι διαγωνισμοί σιδηροδρομικών έργων των 4,5 δισ. ευρώ.
Πρόκειται για έργα που ενώνουν σημαντικά λιμάνια της χώρας με τον σιδηρόδρομο, εξασφαλίζοντας στη χώρα οικονομικά οφέλη και κρίσιμο γεωπολιτικό πλεονέκτημα σε ένα περιβάλλον όπου οι παγκόσμιες προκλήσεις είναι η νέα κανονικότητα.
Το σχέδιό μας είναι συγκεκριμένο, μετρήσιμο και φιλόδοξο.
Απαντάει στις σύγχρονες περιβαλλοντικές ανησυχίες αποτελεσματικά.
Χωρίς τις υπερβολές του παρελθόντος, δημιουργήσαμε ένα περιβάλλον ανόρθωσης ενός κλάδου που χτυπήθηκε βάναυσα από τις αλλεπάλληλες κρίσεις.
Χωρίς ιδεολογικές αγκυλώσεις, εμπλέξαμε την ιδιωτική πρωτοβουλία από την προετοιμασία έως την εκτέλεση και την επίβλεψη των έργων.
Υιοθετήσαμε αρχές ιδιωτικού management και ζητήσαμε να κριθούμε από τα αποτελέσματά μας.
Προτιμήσαμε να μιλήσουμε λιγότερο και να κάνουμε περισσότερα.
Οι εξελίξεις δικαίωσαν συνολικά την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη για την επιμονή και τη μεθοδικότητά της και συγκεκριμένα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για όσα καταφέραμε μαζί με τον υπουργό Κώστα Καραμανλή.
Με την ελπίδα πως το 2023 θα είναι χρονιά εξισορρόπησης και κανονικότητας, η χώρα μας και οι υποδομές της θα κερδίσουν κάθε στοίχημα που θα τεθεί.
Με υπερηφάνεια για όσα έγιναν και με ταπεινότητα και στοχοπροσήλωση για τα πολλά που ακόμα μένουν να γίνουν θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για να προσφέρουμε καλύτερες υπηρεσίες και καλύτερη καθημερινότητα στους Ελληνες πολίτες.
Ειδήσεις σήμερα
Εύα Καϊλή: Τα Χριστούγεννα στη φυλακή και οι άλλοι 3 ευρωβουλευτές που είναι στο στόχαστρο
Εκλογές: Κάλπες την Κυριακή των Βαΐων;
Νέες μειώσεις σε αντικειμενικές αξίες και ΕΝΦΙΑ – Που θα γίνουν διορθώσεις το 2023