Το βασικό πρόβλημα είναι ότι έχουμε διπλή αύξηση, τόσο στην τιμή του αργού όσο και μεγάλη πτώση του ευρώ.
«Στα νησιά υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με τα καύσιμα, πρώτον λόγω μεταφορικών που έχει αυξηθεί το κόστος, δεύτερον υπάρχουν νησιά χωρίς ανταγωνισμό, με ένα – δύο πρατήρια. Συζητάμε σενάρια για τα νησιά, θα γίνουν ανακοινώσεις από τον αρμόδιο υπουργό. Το πρόβλημα με τα καύσιμα απασχολεί πάρα πολύ την κυβέρνηση» τόνισε ο Άδωνις Γεωργιάδης.
«Πρόβλημα για τα καύσιμα υπάρχει μεγάλο, και δεν οφείλεται στην αισχροκέρδεια, βέβαια θα βρούμε παραβάτες, αλλά το βασικό πρόβλημα είναι ότι έχουμε διπλή αύξηση, από τη μία αύξηση της τιμής του αργού, αλλά από την άλλη και μεγάλη πτώση του ευρώ. Το 2011 είχε 147 δολάρια το βαρέλι, όμως το ευρώ είχε 1,50» εξήγησε ο υπουργός.
Για την παράταση της επιδότησης στη βενζίνη, όπως έγινε στο πετρέλαιο, επικαλέστηκε τον αρμόδιο υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα που εκτίμησε ότι θα κτιστεί ο δημοσιονομικός χώρος, αλλά πρώτα πρέπει να ξεκινήσει η εφαρμογή των μέτρων για το ρεύμα.
Ερωτηθείς σχετικά, ανέφερε ότι άρχισαν ήδη έλεγχοι ώστε να τηρούν τα διυλιστήρια το νόμο της κυβέρνησης περί αισχροκέρδειας, δηλαδή να δουλεύουν με το περιθώριο κέρδους της 1ης Σεπτεμβρίου 2021 (κάτι που ισχύει για όλη την εφοδιαστική αλυσίδα). Η προθεσμία που δόθηκε ήταν 23 Μαΐου για την παροχή των στοιχείων. «Έχουν μπει γενικότερα στην αγορά των καυσίμων τα πρώτα πρόστιμα. Έχουν βρεθεί αρκετά στοιχεία παραβίασης του πλαφόν» σημείωσε ο Άδωνις Γεωργιάδης.