Λίγο μετά τις 3 ολοκληρώθηκε η μαραθώνια συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου που είχε ως μοναδικό θέμα το νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια, στο οποίο η σύνοδος είπε ένα καθαρό «όχι». Το από άμβωνος κήρυγμα θα πραγματοποιηθεί στους ναούς στις 4 Φεβρουαρίου.
Η τριμελής επιτροπή που συστάθηκε για τη σύνταξη του κειμένου που δόθηκε στη δημοσιότητα αποτελείται από τους μητροπολίτες Ναυπάκτου, Φθιώτιδας και Κομοτηνής.
Εισηγητής για το θέμα στη Σύνοδο ήταν ο μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, Νικόλας, ενώ ήταν τέτοια η συμμετοχή των μητροπολιτών, που η συνεδρίαση αποδείχθηκε μαραθώνια, καθώς ξεκίνησε στις 09:00 το πρωί και ολοκληρώθηκε στις 14:30 το μεσημέρι.
Στην εισήγηση του ο μητροπολίτης Μεσογαίας χαρακτηρίζει την ομοφυλοφιλία «εκτροπή από το νόμο του θεού», ενώ αναφέρει ότι θα σταλεί επιστολή προς τους βουλευτές. Μια ακόμα επιστολή θα συνταχθεί ώστε να διαβαστεί στους πιστούς σε όλους τους ναούς της χώρας στις 4 Φεβρουαρίου.
Η Ιερά Σύνοδος εξουσιοδότησε τους Μητροπολίτες να προχωρήσουν σε πρωτοβουλίες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών της περιφέρειάς τους, όχι όμως και για «λαοσυνάξεις» που κάποιοι εξ αυτών πρότειναν.
Δείτε εδώ την εισήγηση
Ιερά Σύνοδος: Το ανακοινωθέν και το παρασκήνιο
Η Ιεραρχία αποφάσισε επίσης να μην προχωρήσει σε συλλαλητήρια και σε πορείες διαμαρτυρίας, αν και σύμφωνα με τις πληροφορίες το εξέφρασαν ορισμένοι ιεράρχες, όπως ο Μεσογαίας, Νικόλαος. Επίσης, δεν προτάθηκε η λύση του δημοψηφίσματος για το οποίο είχε κάνει πρόσφατα λόγο ο Αρχιεπίσκοπος.
«Προφανώς η Πολιτεία νομοθετεί, αλλά αυτή η παράμετρος ούτε στερεί την ελευθερία του λόγου από την Εκκλησία ούτε απαλλάσσει την Εκκλησία από το καθήκον ενημέρωσης του πιστού λαού ούτε μπορεί να της υποδείξει σε τι συνίσταται η αμαρτία. Η Εκκλησία δεν νομοθετεί και δεν φέρει ευθύνη για τους νόμους», αναφέρει στο ανακοινωθέν της η Ιεραρχία, διαμηνύοντας παράλληλα ότι «όμως, αν η Εκκλησία σιωπήσει, φέρει βαρύτατη ευθύνη και αυτοκαταργείται».
Η Ιεραρχία, αφού επισημαίνει ότι από το 2015 το σύμφωνο συμβίωσης παρέχει σε ζευγάρια του ιδίου φύλου όλα τα δικαιώματα και τις δυνατότητες του γάμου με κύρια εξαίρεση τη δυνατότητα απόκτησης παιδιών με υιοθεσία ή παρένθετη κύηση, βάλλει κατά των «εμπνευστών του νομοσχεδίου».
Συγκεκριμένα υπογραμμίζει: «Οι εμπνευστές του νομοσχεδίου και οι συνευδοκούντες σε αυτό προωθούν την κατάργηση της πατρότητας και της μητρότητας και τη μετατροπή τους σε ουδέτερη γονεϊκότητα, την εξαφάνιση των ρόλων των δύο φύλων μέσα στην οικογένεια και θέτουν πάνω από τα συμφέροντα των μελλοντικών παιδιών τις σεξουαλικές επιλογές των ομοφυλόφιλων ενηλίκων. Με βάση το νομοσχέδιο, ομοφυλόφιλοι μονογονείς θα μπορούν να επιβάλουν στο παιδί τους τον σύντροφό τους ως «πατέρα 2» ή ως «μητέρα 2».
Απόστολος Γκλέτσος: Τις ανεμογεννήτριες τις ξέρω καλά, με πίεσε ο χρόνος [βίντεο]
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ
ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΓΙΑ «ΟΜΟΦΥΛΟ ΓΑΜΟ» – «ΟΜΟΦΥΛΗ ΓΟΝΕΪΚΟΤΗΤΑ»
Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας (Ι.Σ.Ι.) της Εκκλησίας της Ελλάδος συνήλθε σε έκτακτη συνεδρίαση, σήμερα Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2024, με μοναδικό θέμα την εξαγγελθείσα νομοθέτηση γάμου και «τεκνοθεσίας» υπέρ ζευγαριών του ιδίου φύλου.
Μετά την καθιερωμένη προσευχή, η Ι.Σ.Ι. άκουσε την εισήγηση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικολάου, επί της οποίας ακολούθησε διάλογος, και εκφράζει ομόφωνα τις θέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος επί του θέματος, ως εξής:
1. Η θεολογία της Εκκλησίας για τον γάμο απορρέει από την Αγία Γραφή, τη διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας και τη διάταξη του Μυστηρίου του Γάμου και φαίνεται καθαρά στην Ακολουθία του Μυστηρίου αυτού. Ο σκοπός του χριστιανικού γάμου είναι η δημιουργία καλής συζυγίας και οικογένειας, η ανάπτυξη παιδιών ως καρπών της εν Χριστώ αγάπης των δύο συζύγων και η σύνδεσή τους με την εκκλησιαστική ζωή.
Η Εκκλησία αποδέχεται για τη σχέση άνδρα-γυναίκας και παιδιών ότι:
α) η δυαδικότητα των φύλων και η συμπληρωματικότητά τους δεν αποτελούν κοινωνικές επινοήσεις, αλλά προέρχονται από τον Θεό («… καὶ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, κατ᾿ εἰκόνα Θεοῦ ἐποίησεν αὐτόν, ἄρσεν καὶ θῆλυ ἐποίησεν αὐτούς. καὶ εὐλόγησεν αὐτοὺς ὁ Θεός, λέγων· αὐξάνεσθε καὶ πληθύνεσθε…», Γένεσις 1, 27-28),
β) η ιερότητα της ένωσης άνδρα και γυναίκας παραπέμπει στη σχέση του Χριστού και της Εκκλησίας («… ὁ ἀγαπῶν τὴν ἑαυτοῦ γυναῖκα ἑαυτὸν ἀγαπᾷ… τό μυστήριον τοῦτο μέγα ἐστίν, ἐγὼ δὲ λέγω εἰς Χριστὸν καὶ εἰς τὴν Ἐκκλησίαν», Απ. Παύλου, Προς Εφεσίους 5, 28),
γ) ο χριστιανικός γάμος δεν είναι απλή συμφωνία συμβίωσης, αλλά Ιερό Μυστήριο, μέσω του οποίου παρέχεται η χάρη του Θεού στη σχέση κοινωνίας άνδρα και γυναίκας με στόχο την κοινή τους πορεία προς τη θέωση –και αυτή η ευλογημένη πορεία αφορά όλα τα ζεύγη με ή χωρίς παιδιά,
δ) ο πατέρας και η μητέρα είναι συστατικά στοιχεία της παιδικής και της ενήλικης ζωής («Τίμα τόν πατέρα σου καί τήν μητέρα σου»,Έξοδος 20, 12).
2. Προφανώς η Πολιτεία νομοθετεί, αλλά αυτή η παράμετρος ούτε στερεί την ελευθερία του λόγου από την Εκκλησία ούτε απαλλάσσει την Εκκλησία από το καθήκον ενημέρωσης του πιστού λαού ούτε μπορεί να της υποδείξει σε τι συνίσταται η αμαρτία. Η Εκκλησία δεν νομοθετεί και δεν φέρει ευθύνη για τους νόμους. Αν σιωπήσει, όμως, φέρει βαρύτατη ευθύνη και αυτοκαταργείται.
3. Από το 2015 το σύμφωνο συμβίωσης παρέχει σε ζευγάρια του ιδίου φύλου όλα τα δικαιώματα και τις δυνατότητες του γάμου με κύρια εξαίρεση τη δυνατότητα απόκτησης παιδιών με υιοθεσία ή παρένθετη κύηση. Το σύνθημα της «ισότητας στον γάμο» αποβλέπει σε ένα στόχο, στην απόκτηση παιδιών από «ομόφυλα ζευγάρια».
4. Ανακοινώθηκε ότι θα επιτρέπεται ο «ομόφυλος γάμος» και η «ομόφυλη γονεϊκότητα» μέσω υιοθεσίας και (με διάφορες διόδους) μέσω παρένθετης κύησης. Οι εμπνευστές του νομοσχεδίου και οι συνευδοκούντες σε αυτό προωθούν την κατάργηση της πατρότητας και της μητρότητας και τη μετατροπή τους σε ουδέτερη γονεϊκότητα, την εξαφάνιση των ρόλων των δύο φύλων μέσα στην οικογένεια και θέτουν πάνω από τα συμφέροντα των μελλοντικών παιδιών τις σεξουαλικές επιλογές των ομοφυλόφιλων ενηλίκων. Με βάση το νομοσχέδιο, ομοφυλόφιλοι μονογονείς θα μπορούν να επιβάλουν στο παιδί τους τον σύντροφό τους ως «πατέρα 2» ή ως «μητέρα 2».
5. Η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία καταδικάζει μελλοντικά παιδιά να μεγαλώσουν χωρίς πατέρα ή μητέρα σε ένα περιβάλλον σύγχυσης των γονεϊκών ρόλων. Η μονογονεϊκή οικογένεια είναι διαφορετική περίπτωση. Προκαλεί στέρηση του ενός γονέα, αλλά όχι σύγχυση των ρόλων των γονέων. Αντίθετα, η ομοφυλοφιλική συμβίωση προξενεί και τα δύο. Επιπλέον, τα παιδιά αυτά συχνά δεν θα έχουν δυνατότητα γνωριμίας με τον άλλο βιολογικό γονέα τους. Δεν θα έχουν επίσης το προσωπικό βίωμα της παρουσίας του άλλου φύλου (αντίθετου των «ομόφυλων γονέων» τους) μέσα σε μία ετερόφυλη σχέση. Τα παιδιά με πατέρες 1 και 2 ή με μητέρες 1 και 2 (ή και παραπάνω) θα είναι τα θύματα ενός αφύσικου μηχανισμού τεκνοθεσιών.
6. Δημοσιοποιήθηκε ότι: α) θα επιτρέπεται στα «ομόφυλα ζευγάρια» η από κοινού υιοθεσία και η υιοθεσία από τον «ομόφυλο σύζυγο» του γονέα (θα ισχύσει και για τα σημερινά παιδιά από παρένθετη κύηση), β) δεν θα επιτρέπεται στην Ελλάδα η παρένθετη κύηση υπέρ «ομόφυλου ζευγαριού», αλλά αυτή θα αναγνωρίζεται, αν έγινε νόμιμα σε άλλο κράτος. Οι ρυθμίσεις αυτές θα αποτελέσουν κίνητρα για την εκμετάλλευση ευάλωτων γυναικών.
Εάν τα προαναφερθέντα ισχύσουν, πρόκειται για ένα ναρκοθετημένο νομοσχέδιο με αντιφάσεις και τρόπους παράκαμψης των απαγορεύσεών του (μέσω κυήσεων στο εξωτερικό) και είναι πιθανή η καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων λόγω διακρίσεων, οπότε η χώρα θα αναγκασθεί να νομοθετήσει και στο έδαφός της την παρένθετη κύηση.
7. Το νομοσχέδιο καταργεί όχι μόνο κανόνες βιοηθικής, χριστιανικές αξίες και την ελληνική οικογενειακή παράδοση, αλλά ανατρέπει τα δικαιώματα μελλοντικών παιδιών και τους ρόλους των φύλων ως στοιχείων συνοχής της κοινωνίας –και αυτό αφορά τον καθένα, έστω και αν δεν αποδέχεται τη χριστιανική ηθική. Το ερώτημα που αιωρείται αναπάντητο είναι τελικά: Ποιος είναι ο ουσιαστικός λόγος αυτής της απόφασης που αλλάζει συνολικά και άρδην τον θεσμό του γάμου και την ιδιότητα του γονέα και γιατί προωθείται με τόση επιμονή;
8. Η Εκκλησία της Ελλάδος αναγνωρίζει μόνο το Ιερό Μυστήριο του χριστιανικού γάμου και απορρίπτει τον πολιτικό γάμο ασχέτως φύλου. Εν προκειμένω τάσσεται κατά του πολιτικού γάμου «ομόφυλων ζευγαριών» για τον πρόσθετο λόγο ότι αυτός οδηγεί αναπόδραστα σε «ομόφυλη γονεϊκότητα» μέσω υιοθεσίας ή παρένθετης κύησης. Η νομοθέτηση αυτή συγκρούεται τόσο με τη χριστιανική ανθρωπολογία, όσο και με το καθήκον της κοινωνίας να εξασφαλίζει στα παιδιά ευημερία και σωστή ανατροφή, αλλά και με το δικαίωμα των παιδιών να έχουν πατρική και μητρική παρουσία και φροντίδα. Για όλους τους προηγούμενους λόγους και με αίσθημα ποιμαντικής ευθύνης και αγάπης, η Αγία Εκκλησία μας είναι κάθετα αντίθετη προς το προωθούμενο νομοσχέδιο.
9. Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας αποφάσισε: α) τη σύνταξη σχετικής επιστολής με τις θέσεις της προς τα αξιότιμα μέλη της Βουλής των Ελλήνων, β) την ανακοίνωση των θέσεών της στους Ιερούς Ναούς την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2024 και τη διάθεση σχετικού φυλλαδίου «Προς τον Λαό» μέσω των Ιερών Ναών και της ιστοσελίδας της, γ) την παροχή εξουσιοδότησης προς κάθε Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη να προχωρήσει, εντός της επαρχίας του και κατά την έμφρονα ποιμαντική κρίση του, σε πρωτοβουλίες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης ως προς την επικείμενη νομοθέτηση.
Ιερά Σύνοδος-Ιερώνυμος: Νέα πραγματικότητα που αλλοιώνει την κοινωνική συνοχή της πατρίδας μας
Σημειώνεται, ότι κατά την έναρξη της συνεδρίασης, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, στη σύντομη προσφώνησή του, αναφέρθηκε στον λόγο της απόφασής του να συγκαλέσει το Σώμα της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος σε έκτακτη Συνεδρία και σχολιάζοντας τον προς κατάθεση νόμο, τόνισε ότι «πρόκειται για μια νέα πραγματικότητα, που στόχο έχει μόνο να αλλοιώσει την κοινωνική συνοχή της πατρίδος μας, αλλά και να εισαγάγει ‘’νέες μορφές οικογένειας’’, καθώς και να κανονικοποιήσει τη σχέση μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου. Παράλληλα δημιουργούνται πολλές προκλήσεις του ιερού και ‘’μεγάλου’’ μυστηρίου του γάμου, θίγονται τα παραδοσιακά πρότυπα του πατέρα και της μητέρας, ενώ επιχειρείται αλλαγή στις διατάξεις του οικογενειακού δικαίου, με κεντρική βεβαίως αυτήν του θεσμού της οικογενείας».
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καρυστίας και Σκύρου κ. Σεραφείμ, ως Αντιπρόεδρος της Ιεραρχίας, αντιφώνησε εκ μέρους των Σεβασμιωτάτων Ιεραρχών. Κατόπιν, σύμφωνα με την Ημερήσια Διάταξη, ανέγνωσε την Εισήγησή του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος, με θέμα: «Εκκλησία και “θέσπιση γάμου μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου”». Στην Εισήγηση αναπτύχθηκαν οι ακόλουθες υποενότητες: Η σημερινή πραγματικότητα, ελληνική επικαιρότητα, δικαίωμα και υποχρέωση της Ιεράς Συνόδου, βιολογικό υπόβαθρο του φύλου, τι είναι ο Γάμος – Αγιασμός του φύλου, εκτροπές από τη φυσιολογία, η αξία του ανθρώπου, συνέπειες του προτεινόμενου νόμου, νομική διάσταση, γενικές σκέψεις – συνοπτικά σχόλια, σχόλιο στους χειρισμούς της Κυβέρνησης, καταληκτικές σκέψεις.
Ιερά Σύνοδος: «Θα σεβαστούμε τις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου χωρίς εξαιρέσεις» λέει ο εκπρόσωπος των κληρικών
Ο πατήρ Γεώργιος Κωνσταντίνου, Εκπρόσωπος Τύπου του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδος, μίλησε σήμερα το πρωί στον ΑΝΤ1 αναφέροντας πως εμμένουν στις αντιθέσεις της σχετικά με την ρύθμιση για τον γάμο και την τεκνοθεσία από ομόφυλα ζευγάρια «βάσει των ευαγγλεικών περικοπών και των διδασκαλιών της θρησκείας μας». Όπως τόνισε, λόγω αυοτύ, οι κληρικοί θα σεβαστούν χωρίς εξαιρέσεις την απόφαση της Ιεράς Συνόδου, η οποία θα ισχύει για όλους και θα γίνει σεβαστή από όλους.
Όπως επεσήμανε πάντως ο εκπρόσωπος του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδας, αν κάτι τέτοιο αποφασιστεί από την Πολιτεία, «εμένα αν μου έρθει ένα ζευγάρι γυναικών και μου ζητήσει μια ευχή θα τους την δώσω, αν μου ζητήσουν να βαπτίσω το παιδί τους, θα το βαπτίσω». Ο π. Γεώργιος Κωνσταντίνου είπε πάντως ότι δεν πρόκειται να ληφθούν «μέτρα» κατά όσων βουλευτών υπερψηφίσουν την σχετική διάταξη, όπως πχ. η απαγόρευση εισόδου τους σε ναούς, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι »η Εκκλησία έχει τον δικό της τρόπο».
Η πρώτη απάντηση από το Μαξίμου και το αυριανό υπουργικό συμβούλιο
Την Τετάρτη στις 12:00 θα συνεδριάσει υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου το Υπουργικό Συμβούλιο. Υπενθυμίζεται ότι λόγω ασθένειας του πρωθυπουργού με γρίπη Η1Ν1, το υπουργικό συμβούλιο επρόκειτο να γίνει την Τρίτη, αλλά αναβλήθηκε.
Πρώτο θέμα στην ατζέντα θα είναι το νομοσχέδιο για το γάμο των ομόφυλων ζευγαριών. Στο Υπουργικό Συμβούλιο αναμένεται να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις και ακολούθως το νομοσχέδιο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Πάντως θα δούμε εάν ο πρωθυπουργός σηκώσει το… γάντι που έριξε η Εκκλησία της Ελλάδος μετά τη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου, ή θα παραμείνει, όπως είναι το πιθανότερο, στη γραμμή των χαμηλών τόνων στο θέμα και στις σχέσεις με την Εκκλησία. Μετά την ομόφωνη απόφαση της Ιεράς Συνόδου κατά του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών, κυβερνητικά στελέχη ανέφεραν: «Σεβαστές οι απόψεις της Εκκλησίας – Κανένα σχόλιο».
Ο Μάκης Βορίδης αναμένεται να ανοίξει τα χαρτιά του στο Υπουργικό, αλλά σε συνομιλητές του υποστηρίζει ότι είναι σε συνεννόηση με τον πρωθυπουργό. Ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Σταύρος Κελέτσης, θα ήθελε να έχει το «παράθυρο» της αποχής και σταθμίζει τις επιλογές του. Προβληματισμένοι, αλλά με ροπή προς την υπερψήφιση είναι ο υφυπουργός Αμυνας Γιάννης Κεφαλογιάννης και ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ενώ θετικός είναι ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Διονύσης Σταμενίτης, που έχει μπροστά του το επόμενο διάστημα ένα σημαντικό νομοσχέδιο για τον νέο ΕΛΓΑ.
Την ίδια ώρα είναι πολύ πιθανόν εντός της τρέχουσας εβδομάδας η Μαρία Κεφαλά να υποβάλει στον πρωθυπουργό την παραίτησή της. Δεδομένου ότι η υφυπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας δεν κατέστη δυνατόν να πειστεί σχετικά με το επικείμενο σχέδιο νόμου, το μέλλον της στην κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι αμφίβολο. Για τη θέση της Ηπειρώτισσας πολιτικού ακούγεται εντόνως το όνομα της Μαρίας-Νεφέλης Χατζηιωαννίδου.
Ειδήσεις σήμερα
ΕΛ.ΑΣ.: Με κάμερες οι στολές των αστυνομικών από την Πέμπτη – Οι περιοχές που θα κάνουν περιπολίες
Χαλκίδα: Βίντεο ντοκουμέντο από το μοιραίο πρωινό – Το καρτέρι που είχε στήσει η 39χρονη