«Ένα φαινόμενο που έρχεται στο φως, προφανώς δεν έχει την ρίζα του στο τώρα, έχουν διαμορφωθεί οι συνθήκες επί χρόνια. Κατ’ εμέ, έχει τις ρίζες του στο πως διαμορφώθηκε το σχολείο τις τελευταίες δεκαετίες και στην αντίληψη ότι είχαμε μια αυταρχική εκπαίδευση και έπρεπε να πάμε σε μια μη αυταρχική εκπαίδευση και αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο δάσκαλος να χάσει τον έλεγχο της τάξης και τον σεβασμό των παιδιών», υποστήριξε ο Υπουργός Δικαιοσύνης, συμπληρώνοντας ότι «παιδιά που μεγαλώνουν με τον εν λόγω τρόπο, δεν θα γίνουν καλοί γονείς ή όσα γίνουν δάσκαλοι δεν θα γίνουν καλοί δάσκαλοι».
«Η Ελλάδα θα αναλάβει και διεθνή πρωτοβουλία για τις πλατφόρμες και για την προστασία των παιδιών»
Αποκάλυψε ότι «στο προχθεσινό Υπουργικό Συμβούλιο αποφασίστηκε και κάτι άλλο, που δεν δημοσιοποιήθηκε ακόμη. Ο Πρωθυπουργός στον ΟΗΕ μίλησε για τον μεγάλο κίνδυνο που δημιουργείται παγκοσμίως για τους νέους, από τις πλατφόρμες και από τα βίντεο που ανεβαίνουν σε αυτές και ζήτησε να ληφθούν μέτρα. Ο κ. Χρυσοχοϊδης μίλησε με τον ευρωπαίο υπεύθυνο αυτής της πλατφόρμας που ανέβηκαν αυτά τα βίντεο από το περιστατικό της Γλυφάδας και τα κατέβασε τα βίντεο. Ο κ. Παπαστεργίου, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης είπε ότι σε όλα τα κινητά υπάρχει και ο ”κόφτης” και η κυβέρνηση θα αναλάβει πρωτοβουλία να ενημερώσει τους γονείς για το πως μπορούν τα παιδιά να χρησιμοποιούν με ασφάλεια τα κινητά τους, με τον “κόφτη”».
Φιντάν για ελληνοτουρκικά: Προτιμάμε συζήτηση - «πακέτο» για όλα τα θέματα και μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας
Τι είπε για την απαγόρευση της χρήσης κινητού στα σχολεία
Σε ότι αφορά την απαγόρευση της χρήσης κινητού τηλεφώνου από μαθητές στα σχολεία, ο Γιώργος Φλωρίδης είπε ότι «Τα μέτρα δεν υποκαθιστούν το σχολείο ή την οικογένεια. Το Υπουργείο Παιδείας πήρε μια σειρά από μέτρα. Πολλοί έμειναν στο τεχνικό ζήτημα του τι σημαίνει ”το κινητό τηλέφωνο στην τσάντα”. Το παιδί πάει στο σχολείο για να μάθει γράμματα. Για να μάθει, πρέπει να είναι προσηλωμένο στον καθηγητή και στην διαδικασία του μαθήματος, αν είναι προσηλωμένο στο κινητό, τότε δεν μπορεί να μάθει».
Σημείωσε ότι «η δεύτερη αποστολή του σχολείου είναι να κοινωνικοποιιήσει το παιδί, να μάθει να επικοινωνεί με ανθρώπους, να συνομιλεί, να συνεργάζεται. Όταν το παιδί στο διάλειμμα δεν έχει το κινητό, θα κοινωνικοποιηθεί πιο καλά. Η έλλειψη του κινητού στην τσάντα δίνει την δυνατότητα στον καθηγητή – στον δάσκαλο να ξαναπάρει τον έλεγχο της τάξης και της μαθησιακής διαδικασίας».
Σε ότι αφορά τις ποινές, ανέφερε ότι «αποβολές μπορεί να έχουμε και 1.000 και 1.200 και 2.000, αυτό όμως σημαίνει ότι είναι μία μικρή μειοψηφία μαθητών και γονιών που αντιστέκεται, αν σκεφθείτε ότι έχουμε 1.000.000 μαθητές».
Αναφορικά με τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού για αυστηροποίηση των ποινών για παραμέληση εποπτείας ανηλίκων, ο Γιώργος Φλωρίδης σημείωσε ότι «δεν μπορεί να γίνει ανεκτή μια κατάσταση που το παιδί ζητά να συνομιλήσει μαζί σου και επειδή βαριέσαι του λες ”πάρε το τάμπλετ”. Του λέμε πρέπει να ασκήσεις την επιμέλεια που πρέπει, έχεις αναλάβει μια σοβαρή ευθύνη, φέρνοντας παιδιά στον κόσμο. Αν το αμελήσεις, μπορεί να πας στην φυλακή μέχρι και έναν χρόνο, ποινή που ειναι εκτιτέα».