«Νόμιμη και νομότυπη» ήταν η μετάταξη του σταθμάρχη Λάρισας, τόνισε ο πρώην αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Θανάσης Κοτταράς, στο πλαίσιο της κατάθεσής του στην εξεταστική επιτροπή για «διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών».
Ο κ. Κοτταράς, νυν διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, Λ. Τσαβδαρίδη για το εάν υπήρχε όριο ηλικίας στα 48 έτη, για τη μετάταξη στον ΟΣΕ, μέσω της «Κινητικότητας», ανέφερε ότι «το «48», ως όριο ηλικίας, που μπήκε στο φύλλο, που συμπλήρωσε ο οργανισμός στην πλατφόρμα του υπουργείου Εσωτερικών, δεν προβλεπόταν, ούτε από τη νομοθεσία ούτε από κάποια κανονιστική πράξη, ούτε από υπουργική απόφαση, ούτε από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΣΕ, ούτε καν από απόφαση από κάποια διεύθυνση του ΟΣΕ. «Ήταν ένα αυθαίρετο όριο ηλικίας, που μπήκε εκ παραδρομής από την υπάλληλο ή τον υπάλληλο, που συμπλήρωσε τη συγκεκριμένη αίτηση στην πλατφόρμα για τον ΟΣΕ».
Επισήμανε, επίσης, ότι υπάρχουν γνωμοδοτήσεις που έχει λάβει ο ΟΣΕ το 2023 από καθηγητές Νομικής του Δημοσίου Δικαίου, και οι οποίοι «λένε ότι η μετάταξη ήταν καθόλα νόμιμη. Επίσης, αυτές οι γνωμοδοτήσεις λένε ότι εάν η επιτροπή έπαιρνε υπόψη της το όριο ηλικίας, θα είχε κάνει παρατυπία, γιατί αυτό το όριο ηλικίας ήταν αυθαίρετο» είπε ο κ. Κοτταράς, ο οποίος κατέθεσε στην επιτροπή τις σχετικές γνωματεύσεις.
Ο κ. Κοτταράς δήλωσε ακολούθως ότι «ως μέλος της επιτροπής (για την Κινητικότητα), στη συνεδρίαση που έγινε, δεν έγινε καμιά κουβέντα για το όριο ηλικίας, και δεν ήταν σε γνώση μου, καν, ότι υπήρχε τέτοιο όριο στην αίτηση που έκανε ο οργανισμός στην πλατφόρμα του υπουργείου Εσωτερικών για την κινητικότητα».
Για τις θέσεις που ζητούσε ο ΟΣΕ από την «Κινητικότητα», είπε ότι ήταν 113, και για τις οποίες κατατέθηκαν 4 αιτήσεις. Ειδικότερα, «για την επιθεώρηση της Λάρισας υπήρχαν 4 θέσεις και έγιναν 2 αιτήσεις». Ερωτηθείς, εάν ευσταθεί ο ισχυρισμός ότι η μετάταξη ήταν εκτός από παράνομη και «εκδούλευση» ή «ρουσφέτι», ο κ. Κοτταράς είπε: «Εμένα δεν με ενόχλησε κανείς. Δεν νομίζω ότι μπορεί να χαρακτηριστεί «ρουσφέτι», όταν είναι δύο υποψήφιοι για τέσσερις θέσεις». Σημείωσε πάντως ότι και επί υπουργίας Σπίρτζη, έγιναν μετατάξεις μέσω Κινητικότητας και μάλιστα για πρόσωπα που ήταν και πάνω από 57 ετών, και ότι ήταν (και αυτές) νόμιμες.
Ερωτηθείς για τα λάθη που έγιναν, και για το εάν υπήρχαν τα συστήματα τηλεδιοίκησης, θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα, είπε ότι όλα συστήματα τα χειρίζονται άνθρωποι, και, ότι όσα περισσότερα (συστήματα) υπάρχουν τόσο ελαχιστοποιείται η πιθανότητα τραγικού συμβάντος. Αναφέρθηκε επίσης σε συγκεκριμένα λάθη του σταθμάρχη και του μηχανοδηγού, σημειώνοντας ότι δεν τηρήθηκε ο κανονισμός κυκλοφορίας.
Στέφανος Κασσελάκης: Αύριο «γεννιέται» το πιο συμμετοχικό κόμμα στη χώρα
Κληθείς από βουλευτές της αντιπολίτευσης να αναφέρει τη διαδικασία πρόσληψης εργαζομένων με ΔΠΥ (μπλοκάκια) κατά το διάστημα που βρισκόταν στον ΟΣΕ, είπε ότι εδράζονταν σε εισηγήσεις των αρμόδιων διευθύνσεων του ΟΣΕ, ότι αφορούσαν κυρίως σε νέους που έκαναν πρακτική μαθητείας ΟΑΕΔ, και ότι υπήρχαν επιτροπές που έκαναν την αξιολόγηση των αιτήσεων.
Εξεταστική για Τέμπη – Τερεζάκης: Μέσα σε πέντε λεπτά παραβιάστηκαν εννέα βασικοί κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας
«Χάθηκαν 57 ζωές για το τίποτα» είπε ο μεταβατικός διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Π. Τερεζάκης, στο πλαίσιο της κατάθεσής του στην εξεταστική επιτροπή για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών» σημειώνοντας ότι μέσα σε πέντε λεπτά παραβιάστηκαν εννέα φορές, βασικοί κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, «ένθεν και ένθεν».
Στα 44 χρόνια που είμαι στον σιδηρόδρομο, δεν έχω ξαναδεί τόσα λάθη ταυτόχρονα σε μία βάρδια, είπε ο κ. Τερεζάκης.
Είχα δώσει προσωπικά εντολή για να υπάρχει δυνατότητα χάραξης δρομολογίου στον σταθμό της Λάρισας, είπε ο κ. Τερεζάκης, αναφερόμενος στην προηγούμενη θητεία του ως σύμβουλος διοίκησης στον ΟΣΕ, πριν αναλάβει επικεφαλής του οργανισμού, μετά το δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023. Όπως είπε, ο σταθμάρχης Λάρισας είχε προνοήσει να ζητήσει τη γραμμή ανόδου για την επιβατηγή αμαξοστοιχία και είχε λάβει ενημέρωση από την σταθμάρχη Νέων Πόρων για την κίνηση της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας στη γραμμή καθόδου. Ωστόσο, όπως εκτίμησε, κάτι πρέπει να τράβηξε την προσοχή του, και δεν έκανε χάραξη δρομολογίου, έστω και χειροκίνητα, ενώ δεν είδε τον πίνακα που εμφάνιζε τις θέσεις των κλειδιών αλλαγής γραμμών. Όσο για τον μηχανοδηγό, είπε ότι από τη στιγμή που οδηγήθηκε σε τροχιά που δεν ήταν εντεταλμένος, όφειλε να σταματήσει την αμαξοστοιχία. Είπε επίσης, ότι μάλλον είχε αντιληφθεί ότι πήγαινε διαγώνια, αλλά στη σχετική συνομιλία του με τον σταθμάρχη, δεν ακούστηκε η «μαγική λέξη» ότι «με οδηγείς στη γραμμή καθόδου».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, είπε ότι ο τοπικός πίνακας έδινε στον σταθμάρχη τις ίδιες δυνατότητες με την τηλεδιοίκηση, σε μικρότερο μήκος γραμμής, σημειώνοντας ότι η σύγκρουση έγινε εκτός εμβέλειας και της τηλεδιοίκησης που υπήρχε μέχρι το 2019. Επισήμανε επίσης τη φράση από το πόρισμα «Γεραπετρίτη» σύμφωνα με την οποία, «οι διατάξεις τηλεδιοίκησης δεν συνιστούν εγκαταστάσεις ασφαλείας».
Στο πλαίσιο της κατάθεσής του αποκάλυψε -εμφανώς συγκινημένος- ότι είχε εισιτήριο για να ταξιδέψει, και μάλιστα στην καμπίνα της μηχανοδήγησης, με την αμαξοστοιχία IC62, τη βραδιά του δυστυχήματος. Επίσης, ότι σε ηλικία 9 ετών, το 1968, γλίτωσε ο ίδιος και η οικογένειά του, από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Δερβένι Κορινθίας. Αυτό αποτέλεσε το έναυσμα να ασχοληθώ με τον σιδηρόδρομο και ορκίστηκα να μην αφήσω να ξανασυμβεί, και δυστυχώς συνέβη, είπε ο κ. Τερεζάκης.
Απαντώντας σε ερωτήσεις για τη σύμβαση 717, είπε ότι ήταν αρμοδιότητας της ΕΡΓΟΣΕ και ότι το χρέος του ιδίου ήταν να προσπαθεί για την επιτάχυνση του έργου μέσω της ταχείας έκδοσης των σχετικών αδειών από τον ΟΣΕ, ενώ στην ερώτηση της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ, Μ. Αποστολάκη, για τον εάν, 4 χρόνια (από την πυρκαγιά στη θέση Ζάχαρη) επαρκούν για την ανάταξη της τηλεδιοίκησης, είπε ότι θα μπορούσαν να είναι επαρκή, αν και, όπως σημείωσε, η θέση Ζάχαρη δεν ήταν στην περιοχή του ατυχήματος. Σημειώνεται ότι ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Β. Κόκκαλης επέκρινε τον μάρτυρα, ότι ανέφερε επακριβώς τις ευθύνες του σταθμάρχη, αλλά δεν είπε «κουβέντα» για τη συμβολή των συστημάτων ασφαλείας στην αποτροπή της σύγκρουσης.
Κύκλοι της πλειοψηφίας στην εξεταστική για τα Τέμπη: Να αποφασίσουν στον ΣΥΡΙΖΑ ποιους μάρτυρες θέλουν και ποιους όχι
«Ας αποφασίσουν εκεί στον ΣΥΡΙΖΑ ποιους μάρτυρες θέλουν τελικά και ποιους όχι στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για τα Τέμπη» αναφέρουν κύκλοι της πλειοψηφίας στην επιτροπή. Όπως σημειώνουν, «συνεπικουρούμενοι και από τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ απαιτούσαν να κληθεί ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, κατηγορώντας την πλειοψηφία ότι αρνείται σκοπίμως να τον φέρει προς εξέταση. Τελικώς ο κ. Τερεζάκης κατέθεσε αλλά κατηγορήθηκε από τον κ. Κόκκαλη του ΣΥΡΙΖΑ ότι με τη μαρτυρία του …συγκαλύπτει την κυβέρνηση. Όταν δηλαδή η κατάθεση κάποιου μάρτυρα δεν ταιριάζει στο δικό τους αφήγημα, αυτομάτως μετατρέπεται σε «βαλτό» από την κυβέρνηση. Μικρή και αμελητέα λεπτομέρεια το γεγονός ότι οι ίδιοι επέμεναν να κληθεί και η πλειοψηφία ήταν επιφυλακτική. Είναι γνωστό ότι η συνεδρίαση ξεκινά καθημερινά με τον καθιερωμένο καυγά για τη λίστα των μαρτύρων. Μήπως κάποιο άλλοι έχουν σκοπιμότητες και όχι η πλειοψηφία στη Βουλή;» ρωτούν οι κύκλοι της πλειοψηφίας στην εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη.
Ειδήσεις σήμερα
Η αμήχανη στιγμή του Λιάγκα στα συλλυπητήρια για τον πατέρα της Σκορδά [Βίντεο]
Αγροτικές κινητοποιήσεις: «Ξεσηκώθηκαν» και οι μελισσοκόμοι στην Κρήτη – Νέα μπλόκα σε όλη τη χώρα
Τουλάχιστον 110.000 ευρώ η λεία σπείρας που «ξάφρισε» την Θεσσαλονίκη – Τρεις συλλήψεις