Στις 3,6 ποσοστιαίες μονάδες διαμορφώνεται η διαφορά ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ, από το 6,7% της προηγούμενης μέτρησης, καθώς η Νέα Δημοκρατία καταγράφει ποσοστό 28% (από 33,2%) έναντι 24,4% του ΣΥΡΙΖΑ (από 26,5%).
Το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ είναι σταθερά στο 9%, το ΚΚΕ στο 5,5%, η Ελληνική Λύση στο 4,2%, το ΜέΡΑ25 στο 3,5% και ακολουθούν η Εθνική Δημιουργία με 1,5%, και οι Έλληνες για την Πατρίδα με 1,6%.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η αύξηση του ποσοστού των αναποφάσιστων το οποίο από το 9% σκαρφαλώνει στο 15,3%.
Παράλληλα, αξιοσημείωτο είναι ότι η ψαλίδα ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ κλείνει ακόμη περισσότερο τη δεύτερη Κυριακή των εκλογών και από το 3,6% μειώνεται στο 3,3%. Αν και το πρώτο κόμμα (ΝΔ), σε όλες τις δημοσκοπήσεις που προηγήθηκαν, συσπείρωνε πάντα περισσότερους ψηφοφόρους τη δεύτερη Κυριακή των εκλογών, κάτι τέτοιο φαίνεται να ανατρέπεται στην παρούσα έρευνα.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η καρτέλα της προσωπικής εκτίμησης των ψηφοφόρων για τα ποσοστά που θα λάβουν στις εκλογές τα τρία μεγάλα κόμματα.
Ειδικότερα, οι ψηφοφόροι εκτιμούν στο 2,3% τη διαφορά ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ (από το 4,4% της δημοσκόπησης του Φεβρουαρίου). Η ΝΔ λαμβάνει μικρότερο ποσοστό (28,7%) σε σχέση με την πρόθεση ψήφου (28%) και ο ΣΥΡΙΖΑ ελαφρώς πιο ενισχυμένο 26,4%, σε σχέση με το 24,4% της πρόθεση ψήφου. Το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, σύμφωνα με την προσωπική εκτίμηση των ερωτηθέντων, θα λάβει 11%.
Πολιτικές και όχι «ατομικές» ευθύνες αναζητούν οι πολίτες
Οι παθογένειες και οι ελλείψεις του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου αναδείχθηκαν μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη. Στην ερώτηση «Ποιος έχει την ευθύνη για το δυστύχημα», το 26,6% απαντά «Η κυβέρνηση της ΝΔ», το 20,2% «Οι κυβερνήσεις της τελευταίας εικοσαετίας», και μόλις το 1,5% απαντά «Η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ». Το αφήγημα της ατομικής ευθύνης καταρρίπτεται καθώς μόλις ένας στους δέκα θεωρεί πως την ευθύνη φέρει ο σταθμάρχης. Η πλειοψηφία (41,7%) κρίνει ότι το δυστύχημα οφείλεται στο συνδυασμό όλων των παραπάνω.
Σε νέα ερώτηση, μεταξύ του τεχνολογικού εξοπλισμού και του ανθρώπινου δυναμικού, σχεδόν 7 στους 10 θεωρούν πως το σύστημα τηλεματικής θα είχε αποτρέψει το δυστύχημα, ενώ 2 στους 10 πιστεύουν ότι «η αξιοκρατία και η αξιολόγηση των στελεχών του ΟΣΕ» θα ήταν αυτή που θα απέτρεπε το τραγικό συμβάν.
Συρεγγέλα: Ο προϋπολογισμός του 2025 είναι ενδεικτικός της ανοδικής τροχιάς της οικονομίας
Όσον αφορά το ιδιοκτησιακό καθεστώς των σιδηροδρόμων, η πλειοψηφία (46,5%) επιθυμεί να είναι εξ ολοκλήρου δημόσιοι, ενώ δεν είναι μικρό το ποσοστό (31,1%) που πιστεύει ότι η ιδιωτικοποίηση του μεταφορικού μέσου θα συμβάλλει στην αναβάθμισή του. Το 15% δηλώνει πως το καθεστώς ιδιοκτησίας πρέπει να παραμείνει ως έχει.
Παραμένει καταλληλότερος πρωθυπουργός ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Προβάδισμα δώδεκα μονάδων διατηρεί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έναντι του Αλέξη Τσίπρα στην ερώτηση «Ποιον από τους δύο θεωρείτε καταλληλότερο για πρωθυπουργό».
Αμφότεροι οι πολιτικοί αρχηγοί παρουσιάζουν ελαφρά πτώση στα ποσοστά τους, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να λαμβάνει το 43% των ψήφων (-4%) ενώ ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξης Τσίπρας συγκεντρώνει ποσοστό 31% (-1%). «Κανέναν» ψήφισε το 26%, από το 21% της προηγούμενης μέτρησης.
Πτώση παρουσιάζουν σχεδόν όλα τα ποσοστά δημοφιλίας των αρχηγών των κομμάτων. Ο πίνακας διαμορφώνεται ως εξής:
Μητσοτάκης 42% (από 47,5%)
Τσίπρας 29,8% (από 34%)
Κουτσούμπας 29,1% (από 27,6%)
Βαρουφάκης 25,8% (από 27%)
Ανδρουλάκης 24% (από 22%)
Βελόπουλος 9,9% (από 9,8%)
Πηγή: politic.gr
Ειδήσεις σήμερα
Εκλογές 2023: Αυτή είναι η νέα πιθανή ημερομηνία – Τι είπε ο Μητσοτάκης στο υπουργικό
Συντάξεις: Ποιοι κινδυνεύουν να πάρουν κάτω από 850 ευρώ ακόμη και με 40ετία!