Αναμφισβήτητα η σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών μάς έχει συγκλονίσει όλους. Πρώτα από όλα θέλω να εκφράσω προς τις οικογένειες των θυμάτων τη συντριβή μου και τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια. Τα λόγια αποδεικνύονται πολύ φτωχά για να εκφράσουν το μέγεθος της συμφοράς, όπου 57 νέοι άνθρωποι είδαν το νήμα της ζωής τους να κόβεται τόσο πρόωρα και άδικα. Ολοι νιώθουμε ότι στα βαγόνια των μοιραίων αμαξοστοιχιών ήταν οι δικοί μας άνθρωποι. Δεν σας κρύβω ότι και εγώ ως πολίτης αυτής της χώρας νιώθω πόνο και θλίψη, όχι μόνο για το τραγικό αυτό συμβάν, αλλά και για την όλη αλληλουχία των γεγονότων που οδήγησε εκεί. Κι εμείς οι πολιτικοί, όσο κι αν θέλουν να μας απαξιώσουν, έχουμε συναίσθημα, νιώθουμε τα προβλήματα, έχουμε συνείδηση.
Τι κατά τη γνώμη σας έφταιξε για το πρωτοφανές αυτό δυστύχημα και τι πρέπει να γίνει προκειμένου να μη θρηνήσουμε ξανά νεκρούς στις ράγες;
Το πρόβλημα πατάει σε δύο πυλώνες. Καταρχάς, όσο κι αν θέλουμε, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το γεγονός πως οι αποκαλυπτικοί διάλογοι του σταθμάρχη στο επίμαχο συμβάν οδηγούν προς το συμπέρασμα της ύπαρξης ανθρώπινου λάθους. Για την ακρίβεια, στην περίπτωση των Τεμπών υπήρξε σειρά λαθών. Ο δεύτερος όμως πυλώνας -κι αυτό είναι κάτι που κυβερνητικά αναγνωρίζουμε- είναι ότι, δυστυχώς, ο ΟΣΕ είναι μια παλιά ιστορία αποτυχίας του κράτους. Δεν θα είμαι αφοριστικός ή ισοπεδωτικός, όπως ακούω να είναι πολλοί τις τελευταίες ημέρες. Προσπάθειες έγιναν. Από 32% υλοποίησης του έργου της τηλεδιοίκησης που παραλήφθηκε το 2019, είχε υπάρξει πρόοδος στο 70%. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε παγώσει για δύο χρόνια ένα έργο που ξεκίνησε η κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά το 2014. Δυστυχώς όμως αυτή η πρόοδος δεν ήταν αρκετή. Δεν έφθασε στο να αποτρέψει το ατύχημα. Σε κάθε περίπτωση είναι ώρα αναστοχασμού και περισυλλογής, οι δε άμεσες πρωτοβουλίες του πρωθυπουργού δείχνουν τον δρόμο αλλά και το modus operandi της επόμενης ημέρας.
Ο κ. Καραμανλής πρέπει να μην είναι υποψήφιος στις επόμενες εκλογές όπως υποστηρίζουν σήμερα ακόμα και συνάδελφοί σας στη Ν.Δ.;
Ο Κώστας Καραμανλής υπήρξε ένας παραγωγικός υπουργός στα τριάμισι χρόνια που άσκησε τα καθήκοντά του στα πεδία των υποδομών και των μεταφορών. Δεν πρέπει να κριθεί μόνο υπό το βάρος των εξελίξεων και της συγκεκριμένης τραγωδίας, όσο βαριά κι αν είναι αυτή, πολύ περισσότερο όταν επέδειξε ήθος με την άμεση (εντός ωρών) παραίτησή του, κάτι που δεν είναι σύνηθες στην πολιτική ζωής της χώρας. Θεωρώ λοιπόν πως πρέπει οπωσδήποτε να έχει το δικαίωμα να κριθεί από τον σερραϊκό λαό. Ενας πολιτικός, που λειτούργησε ενωτικά και στήριξε τη μεταρρυθμιστική προσπάθεια της κυβέρνησης Μητσοτάκη από την πρώτη στιγμή, πρέπει να αντιμετωπιστεί με σεβασμό κι όχι με λογική ανθρωποφαγίας και αρένας. Θεωρώ επαρκή λοιπόν την ανάληψη της πολιτικής ευθύνης και την πρόσφατη παραίτησή του. Μην πηγαίνουμε όμως σε υπερβολικές προσεγγίσεις, καθοδηγούμενες από την αντιπολίτευση για λόγους συμψηφισμού με το αίτημά μας να μην είναι υποψήφιος ο Νίκος Παππάς λόγω καταδίκης του με 13-0 για παράβαση καθήκοντος. Σκεφτείτε να μην είναι ο κ. Καραμανλής στα ψηφοδέλτιά μας και να είναι κανονικά υποψήφιοι ο Χρήστος Σπίρτζης ή ο Νίκος Παππάς. Δεν βλέπω λοιπόν τον λόγο μιας τέτοιας προσέγγισης.
Οι εκλογές τελικά θα γίνουν στις 9 Απριλίου ή η τραγωδία των Τεμπών αλλάζει τα δεδομένα και τους συσχετισμούς;
Χρυσοχοΐδης: «65 νέοι αστυνομικοί σε μόνιμη βάση για την ασφάλεια του Μετρό Θεσσαλονίκης»
Αυτή τη στιγμή θεωρώ εντελώς άκαιρη την οποιαδήποτε συζήτηση περί εκλογών. Η δήλωση του πρωθυπουργού ότι οι εκλογές θα γίνουν στην ώρα τους εξακολουθεί να ισχύει και σας παραπέμπω σε αυτήν.
Ο ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή την τραγωδία των Τεμπών ασκεί δριμεία κριτική στην κυβέρνηση για τις ευθύνες της. Εχουν βάση οι αιτιάσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης;
Η κυβέρνηση έχει δηλώσει εξ αρχής ότι δεν πρόκειται να παίξει το εύκολο και βολικό παιχνίδι των συμψηφισμών. Ομως δεν πρόκειται να επιτρέψουμε να κυριαρχήσουν στον δημόσιο λόγο τα fake news και η επιλεκτική μνήμη. Θυμίζω, σε όσους τυχόν το ξέχασαν, ότι η κυβέρνηση Σαμαρά το 2014 διαπραγματευόταν την πώληση του ΟΣΕ αντί τιμήματος 300 εκατ. ευρώ. Ο ΣΥΡΙΖΑ, ως αντιπολίτευση τότε, μιλούσε για ξεπούλημα και απειλούσε με ειδικά δικαστήρια, για να έρθει ως κυβέρνηση τρία χρόνια μετά και να πουλήσει τον ΟΣΕ για 45 εκατ. ευρώ, ήτοι 255 εκατ. ευρώ λιγότερα! Ο δε κ. Σπίρτζης, υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επί ΣΥΡΙΖΑ, αυτός που πρόσφατα δήλωσε ότι θα επαναφέρει τη δημοκρατία με το άγριο, λάμπει διά της απουσίας του και της σιωπής του. Επίσης ο υπουργός Κ. Καραμανλής παραιτήθηκε και ο πρωθυπουργός ζήτησε μία ειλικρινή συγγνώμη τόσο για τον ίδιο όσο και για τους προκατόχους του. Κανένας από εμάς δεν είπε πως «ψάχνουμε να βρούμε κάποιο λάθος και δεν βρίσκουμε». Η στάση της κυβέρνησης κρύβει γενναιότητα. Είναι μια τίμια αναγνώριση λαθών.
Ειδήσεις σήμερα
Τέμπη: Τα λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία
Γκάζι: Πυροβολισμοί τα ξημερώματα έξω από κέντρο στην Ιερά Οδό – 3 προσαγωγές, 1 τραυματίας
Όσκαρ 2023-Αποτελέσματα: Έφτασε η μεγάλη βραδιά – Ποια τα φαβορί