Σε «εσωκομματικές διαπραγματεύσεις» αποδίδει την κρίση που ξέσπασε και ο Γιώργος Κιμούλης ο οποίος ως υπεύθυνους για την «έξοδό» του από το Δ.Σ. δείχνει την κυβέρνηση και κατ’ επέκταση τον ίδιο τον κ. Τσίπρα, προσωπική επιλογή του οποίου λέγεται πως ήταν ο διορισμός του στη θέση του προέδρου. Πώς, αλλιώς, μπορεί να εξηγηθεί η παρακάτω αποστροφή του ηθοποιού από την επιστολή παραίτησής του: «…όταν ρίχνουμε κάποιον εν γνώσει μας στην αρένα, δεν τον αφήνουμε μόνο του να κοιτάζει τι θα δείξει ο αντίχειρας…», σημειώνει. Στην επιστολή του εγείρει και ζητήματα διαφάνειας με τη φράση «…ούτε και να συναινέσω σε διαδικασίες που μελλοντικά μπορεί να προκαλέσουν υπόνοιες αδιαφάνειας».
Δύο εβδομάδες, όλες κι όλες, διήρκεσε η θητεία του Γ. Κιμούλη στη θέση του προέδρου στο Δ.Σ. της Ανώνυμης Εταιρείας Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Και περίπου τρεις εβδομάδες έχουν περάσει από την παράδοση του ΚΠΙΣΝ στο Ελληνικό Δημόσιο. Μόνο που τα πυροτεχνήματα που σφράγισαν τις πανηγυρικές εκδηλώσεις εκείνου του απογεύματος συνέχισαν να «σκάνε» στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. που ακολούθησαν, ανάμεσα στον πρόεδρο Γ. Κιμούλη και τον διευθύνοντα σύμβουλο Ν. Μανωλόπουλο.
Με μήλον της έριδος το μοίρασμα των αρμοδιοτήτων στη διεύθυνση της ΑΕ και με «όπλο» στα χέρια τους, κρίνοντας από τα καταγγελλόμενα, το ποιος έχει το πάνω χέρι στις εσωκομματικές διεργασίες. Παρά τις πυροσβεστικές προσπάθειες που έγιναν από την πλευρά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος το «μπαμ» τελικά δεν αποτράπηκε με τα σκάγια να παίρνουν κυρίως την κυβέρνηση η οποία, μέσα από τις επιλογές της, φέρει και την τεράστια ευθύνη της διοικητικής αποδιοργάνωσης του Κέντρου Πολιτισμού ελάχιστα 24ωρα μετά την παραλαβή του από το Ιδρυμα Νιάρχος.
Στην επιστολή παραίτησής του ο Γιώργος Κιμούλης νίπτει τας χείρας του ως προς τα πολιτικά παρασκηνιακά παιχνίδια και τις εσωκομματικές συγκρούσεις, «ουδέποτε έχω παίξει ρόλο», σημειώνει, ενώ φροντίζει να πάρει και αποστάσεις ασφαλείας από το κυβερνών κόμμα επιλέγοντας να αναγάγει τη σχέση του με τον ΣΥΡΙΖΑ στο παρελθόν: «Ναι μεν στήριξα δημοσίως τον ΣΥΡΙΖΑ γιατί έκρινα πως ήταν η μοναδική λύση εκείνη την περίοδο για τη χώρα μου, αλλά δεν το έκανα για να εγκατασταθώ σε κάποια θέση…», σημειώνει.
Παρόλα αυτά ο κ. Κιμούλης διορίστηκε στη θέση του προέδρου του Οργανισμού, μια επιλογή που καταγγέλθηκε από την αντιπολίτευση ως καθαρά «κομματική», δεδομένων των στενών σχέσεων του ηθοποιού με την κυβερνητική παράταξη, ενώ κανείς δεν σκέφτηκε πως διοικητικές θέσεις σαν κι αυτή πρέπει να προκηρύσσονται με διεθνείς διαγωνισμούς, όπως συμβαίνει σε ολόκληρο τον κόσμο. Ο Νίκος Μανωλόπουλος, ο οποίος τώρα δέχεται τα πυρά του Γιώργου Κιμούλη, είχε διατελέσει γενικός διευθυντής στο Μέγαρο Μουσικής από το 1990 έως το 2013. Μάλιστα, η επιλογή του από τον υπουργό Οικονομικών κ. Τσακαλώτο στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου δημιούργησε πολλή μεγαλύτερη έκπληξη από αυτήν του κ. Κιμούλη καθώς δεν ήταν καθόλου αναμενόμενη.
Η επιστολή παραίτησης είναι αποκαλυπτική και για τα πολιτικά «μαγειρέματα» που προηγήθηκαν της συγκρότησης του Διοικητικού Συμβουλίου. «Η τελική αποκρυστάλλωση όμως της διοικητικής έκφρασης, προϊόν αναίτιων πολυήμερων “εσωκομματικών διαπραγματεύσεων”, απεδείχθη στην πράξη κατώτερη των περιστάσεων», σημειώνει ο ηθοποιός και προσθέτει: «Παρά το συμφωνημένο πλαίσιο, ο διορισμένος εκ του υπουργείου Οικονομικών διευθύνων σύμβουλος κ. Μανωλόπουλος -πρώην διευθυντής του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής- υποκαθιστά στην ουσία όλο το Διοικητικό Συμβούλιο εκμεταλλευόμενος τις εύθραυστες εσωτερικές ισορροπίες του κυβερνώντος κόμματος στις οποίες αρνούμαι να συμμετέχω…».
Η παραίτηση Κιμούλη δικαιώνει τις ενστάσεις που είχε διατυπώσει η αντιπολίτευση η οποία επανέρχεται δριμύτερη με χθεσινές δηλώσεις. «Η κυβέρνηση οφείλει, εκτός από τη συγγνώμη της για τη νέα κρίση που προκαλεί με τις δικές της επιλογές στον χώρο του Πολιτισμού και της Παιδείας, να δώσει άμεσες και καθαρές απαντήσεις», σημειώνει η τομεάρχης Πολιτισμού και Αθλητισμού της Νέας Δημοκρατίας Ολγα Κεφαλογιάννη. «Οταν οι επιλογές για σημαντικές διευθυντικές θέσεις γίνονται με κριτήρια μη αξιοκρατικά αλλά κομματικά ή πρωθυπουργικής παρέας, το αποτέλεσμα είναι το μπάχαλο», αναφέρει το Ποτάμι. «Η επιστολή παραίτησης του κ. Κιμούλη αποκτά ξεχωριστή αξία αναδεικνύοντας τις καθεστωτικές πρακτικές μιας κυβέρνησης δέσμιας της ιδεοληψίας της», υπογραμμίζει η υπεύθυνη Τομέα Πολιτισμού και Αθλητισμού της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Χαρά Κεφαλίδου.
Αντώνης Καρατζαφέρης
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου