Το υπουργείο θέτει θέμα μη συμμόρφωσης των Αζέρων με το κοινοτικό πλαίσιο, εντοπίζοντας ως βασική αιτία της καθυστέρησης στην ολοκλήρωση της συμφωνίας τις αντιρρήσεις εκ μέρους της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Καταλογίζει, μάλιστα, την πλήρη ευθύνη στην προηγούμενη κυβέρνηση για τις εκτός κοινοτικού πλαισίου αξιώσεις των ενδιαφερόμενων αγοραστών και της επιρρίπτει ευθύνες τόσο για τον αρχικό προσδιορισμό τού προς πώληση ποσοστού στο 66%, όσο και για την απόφασή της να αυξήσει κατά 68% τα τέλη δικτύου, προσφέροντας «προίκα» 200 εκατ. ευρώ στον ΔΕΣΦΑ, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το ΥΠΕΝ και καταλήγει:
«Στη Νέα Δημοκρατία επιθυμούν να προσελκύσουν επενδυτές παραβιάζοντας το κοινοτικό δίκαιο; Ή μήπως οι μεταρρυθμίσεις που ευαγγελίζονται αφορούν τελικά την αλλαγή των κοινοτικών κανόνων;».
Συγκεκριμένα η ανακοίνωση του υπουργείου αναφέρει τα εξής:«Τις τελευταίες ημέρες πλήθος στελεχών της ΝΔ, περιλαμβανομένου του προέδρου της, κατηγορούν την κυβέρνηση για τον τρόπο που χειρίστηκε την πώληση του ΔΕΣΦΑ στην SOCAR. Ο κ. Μητσοτάκης έκανε μάλιστα λόγο για «μεταρρύθμιση, που έχει ανάγκη η ελληνική οικονομία για να βγούμε από την κρίση» και υποστήριξε ότι «η κυβέρνηση διώχνει, αντί να προσελκύει επενδυτές».
Στην πραγματικότητα η υπόθεση του συγκεκριμένου διαγωνισμού αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα των χειρισμών της κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου, της οποίας ο κ. Μητσοτάκης υπήρξε βασικό στέλεχος.
Υπενθυμίζουμε ότι βασική αιτία της μεγάλης καθυστέρησης στην ολοκλήρωση της συμφωνίας ήταν οι αντιρρήσεις που εξέφρασε η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Comp), καθώς με βάση τους κοινοτικούς κανόνες θα πρέπει να διαχωρίζεται ο παραγωγός από τον διαχειριστή του δικτύου διανομής.
ΑΟΖ Τουρκίας - Συρίας: Διπλωματικός συναγερμός σε Λευκωσία και Αθήνα - «Τα μαζεύει» ο Ουράλογλου
Συνεπώς η πώληση του 66% ήταν πλέον αδύνατη και η εταιρεία θα έπρεπε να γίνει μέτοχος μειοψηφίας με νέους εταίρους.
Αντίθετη με τους κοινοτικούς κανόνες ήταν και η απόφαση της τότε κυβέρνησης να αυξήσει κατά 68% τα τέλη δικτύου, προσφέροντας «προίκα» 200 εκατ. ευρώ στον ΔΕΣΦΑ.
Το καλοκαίρι, ο πρώην υπουργός Ενέργειας, Πάνος Σκουρλέτης, ενσωμάτωσε την κοινοτική οδηγία σχετικά με τον Κανονισμό Τιμολόγησης, που προβλέπει μικρότερη αύξηση των τελών αλλά και πλήρη ασφάλεια στους επενδυτές για τους κανόνες υπολογισμού κόστους και κερδών στο μέλλον.
Στη Νέα Δημοκρατία επιθυμούν να προσελκύσουν επενδυτές παραβιάζοντας το κοινοτικό δίκαιο; Ή μήπως οι μεταρρυθμίσεις που ευαγγελίζονται αφορούν τελικά την αλλαγή των κοινοτικών κανόνων;»
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ