Οπως τονίζει σε συνέντευξή του στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής, το ΥΠΟΜΕ το επόμενο διάστημα θα συνεχίσει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, αφού τα έργα υποδομών που έχουν ήδη προγραμματιστεί θα μπορέσουν να στηρίξουν την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας.
Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς βρίσκονται στο προσκήνιο. Το υπουργείο σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ έχει πάρει σειρά μέτρων προκειμένου η επιστροφή στην κανονικότητα να έρθει με ασφάλεια. Πώς αντιδρά ο κόσμος; Τι περαιτέρω ενέργειες αναμένεται να δούμε;
Αυτές τις πρώτες μέρες της νέας μας κανονικότητας, η εικόνα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι θετική. Και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Οι επιβάτες -που έχουν αυξηθεί κατά σχεδόν 80% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα κι από αύριο αναμένεται να αυξηθούν κι άλλο- ανταποκρίνονται με σοβαρότητα στα νέα μέτρα. Το σχέδιό μας ως τώρα αποδίδει. Τα δρομολόγια γίνονται με την αναγκαία συχνότητα και αυτή την εβδομάδα θα πυκνώσουν κι άλλο. Οι βοηθοί επιβατών και οι σημάνσεις που έχουμε βάλει διευκολύνουν πολύ την κατάσταση. Η Αστυνομία βοηθάει επίσης. Οι επιβάτες φοράνε τις μάσκες τους, το προσωπικό είναι εξοπλισμένο με τα αναγκαία μέσα ατομικής προστασίας, ενώ για την επιπλέον προστασία των οδηγών τοποθετούνται αυτές τις μέρες και διαχωριστικά. Και, βέβαια, απολυμάνσεις γίνονται παντού εντατικά.
Βέβαια, μπορεί να προκύψουν και προβλήματα. Το ξέρουμε. Είμαστε συνεχώς από πάνω για να παρακολουθούμε την κατάσταση και όπου χρειαστεί να παρέμβουμε για να γίνει το καλύτερο δυνατό. Με καλή συνεργασία υπουργείου, διοικήσεων των φορέων, εργαζόμενων και κυρίως επιβατών, γιατί η επιτυχία είναι πρωτίστως θέμα ατομικής ευθύνης. Η ασφάλεια και η δημόσια υγεία είναι πάνω απ’ όλα. Το σύνθημά μας για τα ΜΜΜ είναι μετακινούμαστε με υπευθυνότητα, μένουμε ασφαλείς.
Λόγω της πανδημίας υπήρξαν δραστικά μέτρα και για τις αερομεταφορές. Ποιο είναι το σχέδιο για την επόμενη μέρα;
Ο κλάδος των αερομεταφορών έχει εταιρείες που προσφέρουν πολλά στην ελληνική οικονομία και είμαστε αποφασισμένοι να τον προστατεύσουμε. Είναι ο πρώτος που έπληξε αυτή η κρίση και δοκιμάζεται σκληρά. Και οι αεροπορικές εταιρείες, αλλά και οι εταιρείες λειτουργίας των αεροδρομίων – που, σημειώστε, έχουν χάσει πάνω από το 95% της επιβατικής τους κίνησης. Γι’ αυτό και λάβαμε μέτρα και μελετάμε ένα ολοκληρωμένο πλάνο στήριξης.
Καλούμαστε να βρούμε τη χρυσή τομή μεταξύ ελεύθερης μετακίνησης και δημόσιας υγείας. Ανάλογα με τις επιδημιολογικές εξελίξεις, θα εξετάσουμε την αύξηση των εσωτερικών πτήσεων, από 18 ή 25 Μαΐου. Ενώ όσον αφορά στις πτήσεις εξωτερικού, το ιδανικό είναι να βρεθεί λύση σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Πριν από λίγες μέρες, είχαμε άτυπο Συμβούλιο των υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε. Εκεί είπα κάτι απλό: Οτι, δυστυχώς, στην Ευρωπαϊκή Ενωση ως σύνολο, δεν δείξαμε την αναγκαία αλληλεγγύη και ενότητα στην πρώτη φάση διαχείρισης της κρίσης. Ας μην κάνουμε τα ίδια λάθη και στην επανεκκίνηση της οικονομικής δραστηριότητας. Και αν όμως η Ε.Ε. δεν καταλήξει σε ένα ενιαίο πλάνο, εμείς ως Ελλάδα είμαστε σε επαφές με άλλες χώρες κι ετοιμαζόμαστε να λάβουμε δικά μας μέτρα.
Πολλές από τις αρμοδιότητες του υπ. Υποδομών και Μεταφορών γίνονται πλέον ηλεκτρονικά, σε συνεργασία και με το υπ. Ψηφιακής Πολιτικής. Εχουν δοθεί παρατάσεις για την ισχύ των διπλωμάτων, ενώ ξεκινούν σταδιακά οι εξετάσεις για τους νέους οδηγούς. Τι αλλάζει;
Πράγματι, από την ερχόμενη εβδομάδα, ξαναρχίζουν οι εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης. Με όλα τα αναγκαία μέτρα ασφαλείας, φυσικά. Και με μια πολύ μεγάλη αλλαγή: Πλέον, όποιος περνάει τις εξετάσεις, θα λαμβάνει αμέσως, ψηφιακά, το δίπλωμά του. Και θα αρκεί να το δείχνει στο κινητό του. Τέλος οι αναμονές, τέλος η γραφειοκρατία, τέλος η ταλαιπωρία χωρίς λόγο. Αυτό είναι το στίγμα της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, αυτή την Ελλάδα θέλουμε να φτιάξουμε. Την Ελλάδα που θα προχωρά γρήγορα, σύγχρονα, με τον πολίτη στο επίκεντρο.
Παντρεύτηκε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος - Ποια είναι η σύζυγός του Τατιάνα Παπαδοπούλου
Στις αρχές του καλοκαιριού θα είναι έτοιμο το σχέδιο νόμου για τις δημόσιες συμβάσεις. Τι αλλάζετε και ποια έργα θα δούμε να παίρνουν σάρκα και οστά;
Ολες οι παρεμβάσεις μας στοχεύουν στο να προχωρήσουμε με ταχύτητα, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα. Τα έργα υποδομών μπορούν να στηρίξουν την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας γιατί έχουν μεγάλο πολλαπλασιαστή.
Για την επόμενη μέρα, προγραμματίζουμε ήδη έργα ύψους πάνω από 13 δισ. Είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε γρήγορα, με σύμμαχο, ελπίζω, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Μπορώ να σας αναφέρω συγκεκριμένα παραδείγματα, όπως είναι ο οδικός άξονας Πάτρα-Πύργος, η ολοκλήρωση του Ε65, έργα που έχουν ταλαιπωρηθεί κι έχουν ταλαιπωρήσει τους πολίτες. Αλλά και νέα έργα όπως είναι ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και η Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης. Και, βέβαια, η συντήρηση και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού μας δικτύου.
«Ετοιμάζουμε νέο σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες»
Εχετε διατυπώσει την πρόθεση του υπουργείου να προχωρήσει σε αγορά νέων οχημάτων. Η κρίση θα μπορούσε να μετατραπεί σε ευκαιρία ώστε να αναβαθμιστούν οι συγκοινωνίες σε εξοπλισμό και προσωπικό; Ειδικά με τους «βοηθούς επιβατών» που σε αυτή τη χρονική φάση είναι απαραίτητοι;
Εχει βάση το σκεπτικό σας, κυρία Ξυπνητού. Η κρίση είναι σαν να βάζει σε μεγεθυντικό φακό αδυναμίες και ελλείψεις. Σε επίπεδο οχημάτων και προσωπικού, αλλά και για τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας, της οργάνωσης, της σχέσης με τους επιβάτες… Ετοιμάζουμε νέο σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες και όλα αυτά μας απασχολούν. Τώρα δίνουμε τη μάχη να πάει μέχρι τέλους καλά το πλάνο επαναλειτουργίας. Στη συνέχεια, θα αξιολογήσουμε ποια νέα στοιχεία μπορεί να πάρουν μόνιμο χαρακτήρα και ποιες αλλαγές θα προτείνουμε στον πρωθυπουργό.
Οι πολίτες βαρέθηκαν την πολιτική μικροψυχία
Πώς σχολιάζετε τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ που «βλέπει» τα μέτρα ως «ανεπαρκή» αναφορικά με την πανδημία -την ώρα μάλιστα που η Ελλάδα, όπως και άλλα κράτη καλούνται να αντιμετωπίσουν μια πρωτόγνωρη κατάσταση;
Η Ελλάδα μέχρι τώρα αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Αυτό δεν το πέτυχε μόνη της η κυβέρνησή μας, το πέτυχαν όλοι οι Ελληνες μαζί και αναγνωρίζεται διεθνώς. Αν είχε την πολιτική γενναιότητα η αντιπολίτευση να το αναγνωρίσει επίσης, θα προσέφερε στον τόπο κι ακόμα περισσότερο στον εαυτό της. Οπως επισημαίνετε, δυστυχώς δεν το κάνει. Να σας πω κάτι; Κακό του κεφαλιού τους… Οι πολίτες έχουν βαρεθεί την πολιτική μικροψυχία, γι’ αυτό και τους γυρίζουν την πλάτη.
«Δεν πιστεύω ότι χρειάζονται νέες εκλογές»
Κλείνοντας, κύριε Καραμανλή, βλέπετε να προκηρύσσονται εκλογές;
Οι πολίτες ψήφισαν κυβέρνηση μόλις τον περασμένο Ιούλιο. 10 μήνες μετά, όλες οι μετρήσεις δείχνουν ότι η αποδοχή της κυβέρνησης έχει μεγαλώσει. Γιατί μια βασική προσδοκία που έχουν οι πολίτες από την κάθε κυβέρνηση είναι να κρατήσει σωστά το τιμόνι σε μια κρίση. Επιτέλους, λοιπόν, οι Ελληνες εμπιστεύονται την κυβέρνησή τους. Αυτή είναι μια κατάκτηση του ελληνικού λαού και δεν πιστεύω ότι χρειάζονται νέες εκλογές για να επιβεβαιωθεί.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής