Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε σε ερώτηση της βουλευτού του ΜΕΡΑ 25 κας Σοφίας Σακοράφα με θέμα τη μείωση της τιμής του εισιτηρίου των αστικών συγκοινωνιών.
«Αναφορικά με την εξέταση της μείωσης του κομίστρου των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, η κυβέρνηση στο πλαίσιο της αναθεώρησης της φορολογικής πολιτικής, θα εξετάσει και τη μείωση του ΦΠΑ στις μεταφορές. Θυμίζουμε ότι επί προηγούμενης κυβέρνησης το 2016 αυξήθηκε το κόμιστρο από 1,20 σε 1,40 ευρώ» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Κεφαλογιάννης.
Η κ. Σακοράφα ζήτησε στοιχεία για την αύξηση των εσόδων των συγκοινωνιακών εταιριών κατά τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του ηλεκτρονικού. Στο σκεπτικό της ερώτησης σημείωσε πως ο κύκλος εργασιών των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) αυξήθηκε κατά 14,3% από τα 82,5 εκατομμύρια ευρώ το 2017 στα 94,3 εκατομμύρια το 2018, ενώ αντίστοιχα της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) αυξήθηκε κατά 14% από τα 90 στα 103 εκατομμύρια ευρώ, ρωτώντας εάν είναι στα άμεσα σχέδια της κυβέρνησης η μείωση του κομίστρου.
Από τα οικονομικά δεδομένα προκύπτει ότι η αύξηση των συνολικών εσόδων της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ το 2018 έναντι του 2017, που επικαλείται η βουλευτής, οφείλεται σε αύξηση της επιχορήγησης και όχι σε αύξηση από πωλήσεις λόγω του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Μάλιστα, στις κάρτες υπάρχει σημαντική μείωση πωλήσεων.
Όπως επισημαίνεται, το γεγονός οφείλεται, μεταξύ άλλων, στην ασκούμενη πολιτική της προηγούμενης Κυβέρνησης και των Διοικήσεων των Φορέων αυτών, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη δωρεάν ή μειωμένο κόμιστρο μετακίνηση συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων, χωρίς την απόδοση των αντίστοιχων κονδυλίων από τα αρμόδια Υπουργεία.
«Φέσι» από τα υπουργεία
Ο κ. Κεφαλογιάννης απέδωσε μεταξύ άλλων το γεγονός στην άσκηση κοινωνικής πολιτική με τα δωρεάν και μειωμένα εισιτήρια ορισμένων κοινωνικών ομάδων, για τα οποία όμως τα αρμόδια υπουργεία δεν αποδίδουν τα οφειλόμενα ποσά.
Ενδεικτικά- όπως είπε – το 2018 η απαίτηση του ΟΑΣΑ από τα υπουργεία, ανήλθε στο ποσό των 120 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων όμως καταβλήθηκαν στον Όμιλο μόνο 39 εκατ. ευρώ.