Σύμφωνα με τον υπουργό, η κατάσταση που παρέλαβε η κυβέρνηση στις αστικές συγκοινωνίες ήταν δραματική και σήμερα «γίνεται διαχείριση κρίσης». Όπως είπε, «το 70% των δρομολογίων είχαν μέχρι πρόσφατα συχνότητα από 20 λεπτά και πάνω. Γι’ αυτό και ξεκινήσαμε μια αναδιάρθρωση κι έναν εξορθολογισμό των δρομολογίων για να συμμαζέψουμε την κατάσταση και να κάνουμε συχνότερα τα δρομολόγια». Ανέφερε, επίσης, ότι, όταν ανέλαβε η κυβέρνηση της ΝΔ, ήταν στην κυκλοφορία μόλις 803 λεωφορεία και πρόσθεσε: «Μέσα σε τρεις μήνες βγάλαμε στους δρόμους της Αθήνας άλλα 100 οχήματα, ενώ συμφωνήσαμε και με τους εργαζομένους για τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, για τις οποίες η δήθεν φιλική κυβέρνηση της Αριστεράς τους κορόιδευε. Εμείς δεν τους κοροϊδέψαμε, λύσαμε το θέμα με τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας».
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι το 2023 θα χρειαζόμαστε 700 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και γι’ αυτό θα πρέπει να «γίνει σπριντ για την προμήθεια αυτή». «Τουλάχιστον το 1/3 από τα λεωφορεία πρέπει να είναι ηλεκτροκίνητα και τα υπόλοιπα με χαμηλούς ρύπους», σημείωσε, ενώ ανέφερε ότι αυτό έχει άμεση σχέση και με το περιβάλλον, αλλά και με την ασφάλεια των εργαζομένων και των επιβατών.
ΣΥΡΙΖΑ: Μικρή συμμετοχή, μεγαλύτερη φθορά
Τέλος, ξεκαθάρισε ότι αυτή η κυβέρνηση, όπως έχει δεσμευτεί και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, είναι υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα των συγκοινωνιών, αλλά επισήμανε ότι «πρέπει να λειτουργούν με σύγχρονο μάνατζμεντ».
Αναφερόμενος στο θέμα της ανανέωσης του στόλου των παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων, ο κ. Καραμανλής είπε ότι θα δοθούν κίνητρα για να μην έρχονται στην Ελλάδα τα λεγόμενα «σαπάκια», με τα γυρισμένα χιλιόμετρα, με τα οποία ταλαιπωρούνται οι ιδιοκτήτες τους, αλλά αυτοκίνητα 5ετίας.
«Αυτό θα γίνει με τη μείωση των δασμών -αφού τώρα είναι απαγορευτικό το κόστος εισαγωγής- ώστε να κυκλοφορούν αυτοκίνητα Euro5 και Euro6. Επίσης, όπως είπε, «θα δώσουμε ώθηση στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μιλάμε για του παλαιού τύπου απόσυρση, η οποία έχει δημοσιονομικό αποτύπωμα».
Για τους οδικούς άξονες Πάτρα – Πύργος και τον ΒΟΑΚ, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε ότι «η προηγούμενη κυβέρνηση έλεγε παραμύθια της Χαλιμάς, ιδιαίτερα για τον οδικό άξονα της Κρήτης, αφού δεν υπήρχε ούτε χάραξη ούτε μελέτες ούτε και χρηματοδότηση» και πρόσθεσε: «Όσον αφορά τον Πάτρα – Πύργος, το έργο ήταν έτοιμο να ξεκινήσει το 2015 και σήμερα θα είχε τελειώσει, αλλά οι κύριοι της Αριστεράς ήθελαν να ευνοήσουν συγκεκριμένο εργολάβο. Ας μην προκαλούν λοιπόν. Σήμερα, είμαστε σε επαφή με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έτσι ώστε σε δύο μήνες να έχουμε δρομολογημένη λύση και το έργο να ξεκινήσει άμεσα. Δυστυχώς, προσπαθούμε τώρα να διορθώσουμε τα λάθη των περασμένων ετών. Αυτό, όμως, θα γίνει άμεσα και θα γίνει σίγουρα. Από εμάς δεν θα ακούτε μεγάλα λόγια».