Η NZZ παραθέτει παραδείγματα υπουργών της κυβέρνησης Τσίπρα, από τα οποία καταδεικνύεται με σαφήνεια τι συμβαίνει όταν μια κυβέρνηση, χωρίς να το θέλει, ωθείται στις ιδιωτικοποιήσεις. Ο αρθογράφος φέρνει ως παράδειγμα την περιπέτεια με το πρώην αεροδρόμιο στην περιοχή του Ελληνικού, αλλά και την κινεζική Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, υπαινισσόμενος απομακρύνσεις αρμοδίων υπουργών εν όψει ανασχηματισμού.
Δυσάρεστη έκπληξη για τον κινεζικό κολοσσό» σημειώνει ο αρθρογράφος της NZZ. «Παρά το ότι το λιμάνι ευημερεί από τότε που το πήραν οι Κινέζοι, ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας μετά τη νίκη του ΣΥΡΙΖΑ δεν άφησε τίποτα ανεκμετάλλευτο για να τορπιλίσει την εξαγορά. Όπως κι άλλοι υψηλόβαθμοι πολιτικοί του κόμματος, πολέμησε κατά της πώλησης του λεγόμενου ‘εθνικού πλούτου’. Και άφησε πολύ χρόνο να περάσει μέχρις ότου καταθέσει στη Βουλή το συμβόλαιο με τη COSCO.
Ο Δένδιας ενημέρωσε τον Μητσοτάκη για τη νέα δομή των Ενόπλων Δυνάμεων και τον θόλο
Μάλιστα, λίγες μόνο ημέρες πριν από την επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στην Κίνα, η COSCO ανακάλυψε ότι στην ελληνική εκδοχή (σ.σ. του συμβολαίου) ορισμένοι ευνοϊκοί γι’ αυτήν όροι είχαν αλλάξει».
Η ελβετική εφημερίδα φέρνει και το παράδειγμα του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος «με δραματικές χειρονομίες», όπως χαρακτηριστικά γράφει, αρνείται ιδιωτικοποιήσεις δρόμων, αεροδρομίων ή σιδηροδρόμων.
«Και όταν αναγκάζεται να υποταχθεί στο αναπόφευκτο, διαβεβαιώνει δημοσίως πόσο δύσκολο του είναι. Εάν ο πρωθυπουργός Τσίπρας εννοούσε τα δύο πείσμονα μέλη του υπουργικού συμβουλίου όταν προειδοποιούσε αυτές τις ημέρες ότι το υπουργικό αξίωμα δεν είναι ένα αιώνιο καθήκον, θα φανεί στον αναμενόμενο ανασχηματισμό» συμπληρώνει ο ελβετός αρθρογράφος.
Πηγή: Deutsche Welle