Στην ατζέντα του Συμβουλίου περιλαμβάνονταν μια εκτενής συζήτηση προσανατολισμού για το κρίσιμο ζήτημα των μεταφορών και της κλιματικής αλλαγής, καθώς και για τον στόχο της μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πλαίσιο της συμφωνίας των Παρισίων.
Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι σε κάθε περίπτωση, τα όποια μέτρα ληφθούν για τη μείωση των εκπομπών από τις οδικές μεταφορές, θα πρέπει να υλοποιηθούν με έναν κοινωνικά δίκαιο τρόπο.
Αγώνα δρόμου για τα αντιπλημμυρικά έργα - Το σχέδιο Χαρδαλιά για την προστασία της Αττικής
Στις τοποθετήσεις του ενώπιον του Συμβουλίου, ο κ. Κ. Καραμανλής υπογράμμισε το γεγονός ότι η χώρα μας έχει υποστηρίξει διαχρονικά τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφορικά με την ολιστική πολιτική της μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, όπως το έπραξε και στις προδιαγραφές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα ελαφρά και βαρέα οχήματα.
Παράλληλα, σημείωσε πως τα μέτρα που προτίθεται να λάβει η ελληνική πλευρά αποσκοπούν στην αποτελεσματική λειτουργία των διαμετακομιστικών / πολυτροπικών μεταφορών [multimobility], δηλ. τη διασύνδεση των λιμένων με τους σιδηροδρόμους και τους αυτοκινητόδρομους, και τη δημιουργία και λειτουργία εμπορευματικών κέντρων.
Επίσης, ο υπουργός τόνισε πως, σ’ ό,τι αφορά στις εκπομπές στον τομέα των αερομεταφορών, θα πρέπει να δοθούν κίνητρα προκειμένου να υλοποιηθούν επενδύσεις για την ενίσχυση των επιχειρήσεων που θα συμβάλλουν στην επίσπευση της χρήσης των βιοκαυσίμων, δημιουργώντας, ταυτόχρονα, εκτός από περιβαλλοντικό όφελος και νέες θέσεις εργασίας.
Σημειώνεται πως στο πλαίσιο του Συμβουλίου, και πέρα από τις συνομιλίες που είχε με Ευρωπαίους ομολόγους του, ο κ. Καραμανλής συναντήθηκε και με τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, κ. Andrew McDowel.