Ο υπουργός απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις για το μετρό Θεσσαλονίκης μίλησε για «σπέκουλα που γίνεται από τον ΣΥΡΙΖΑ και ορισμένους αρχαιολόγους» και η οποία «πρέπει να σταματήσει». «Να αποδραματοποιήσουμε το κλίμα και επιτέλους, εμείς οι πολιτικοί, να πάμε ένα βήμα παρακάτω και να ακούσουμε τους ειδικούς», είπε χαρατηριστικά.
Όπως τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, με ευθύνη της προηγούμενης κυβέρνησης, αυτή τη στιγμή, κυριαρχεί ένας μύθος, ότι δήθεν το μετρό της Θεσσαλονίκης θα ήταν έτοιμο το 2020 ή το 2021. «Αυτό δεν ισχύει, γιατί ο ίδιος ο διευθύνοντας σύμβουλος της “Αττικό Μετρό” επί ΣΥΡΙΖΑ έχει δηλώσει ότι με τη λύση του ΣΥΡΙΖΑ, το μετρό δεν θα ήταν έτοιμο ούτε το 2024», προσέθεσε ο κ. Καραμανλής.
«Εμείς πρέπει να σκεφθούμε με πρακτικούς τρόπους τι να κάνουμε. Θέλουμε και τα αρχαία να αναδείξουμε και να έχουμε ένα μετρό λειτουργικό. Ένα έργο το οποίο θα είναι ενιαίο και θα λειτουργήσει στις αρχές του 2023», είπε και εξήγησε ότι προκρίνεται η λύση του 2014, δηλαδή να αποσπαστούν τα αρχαία και να επανατοποθετηθούν στον σταθμό Βενιζέλου, όπως έγινε στην Αθήνα, αλλά και σε άλλες πόλεις της Ευρώπης.
«Με αυτόν τον τρόπο το κόστος μειώνεται αισθητά, αφού με τη λύση που είχε επιλέξει ο ΣΥΡΙΖΑ, θα εκτοξευόταν. Με μια μετριοπαθή εκτίμηση, το έργο θα στοίχιζε τουλάχιστον 25-30 εκατομμύρια παραπάνω», κατέληξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Αγώνα δρόμου για τα αντιπλημμυρικά έργα - Το σχέδιο Χαρδαλιά για την προστασία της Αττικής
Καθυστερήσεις δρομολογίων στο μετρό της Αθήνας
Ερωτηθείς για τις καθυστερήσεις δρομολογίων που υπάρχουν στο μετρό της Αθήνας ο υπουργός Μεταφορών ανέφερε πως οφείλεται σε μία προβληματική κατάσταση «που παραλάβαμε το καλοκαίρι» σημειώνοντας «τότε, είχαμε χρονοαπόσταση μεταξύ των συρμών περίπου 8-10 λεπτά». Σύμφωνα με τον υπουργό, αυτή την στιγμή στη γραμμή 2 ο χρόνος έχει μειωθεί στα 3 λεπτά, ενώ, όπως ανέφερε, ο μέσος όρος έχει πέσει κάτω από τα 5 λεπτά, μεταξύ 4:15” με 4:30”.Και κατέληξε λέγοντας: «Σίγουρα ακόμα και μ΄ αυτό δεν είμαστε ικανοποιημένοι. Πρέπει να μειωθεί κι άλλο ο χρόνος μεταξύ των συρμών. Η κυβέρνησή μας δίνει έμφαση στα προβλήματα της καθημερινότητας και πρέπει να σκύψουμε στο ζήτημα των μετακινήσεων των πολιτών».
Για τον ΒΟΑΚ και το Πάτρα- Πύργος
Τέλος, ερωτηθείς τόσο για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) όσο και για το έργο Πάτρα- Πύργος, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε: «Και στα δύο έργα παραλάβαμε μία άκρως προβληματική κατάσταση».
«Στο μεν Πάτρα- Πύργος μετά τα γνωστά γεγονότα με τον Καλογρίτσα και το σπάσιμο σε οκτώ κομμάτια, το έργο δεν έχει ξεκινήσει. Καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια και όλοι καταλαβαίνουν ότι δεν γίνεται μέσα σε δύο μήνες να λυθούν προβλήματα τεσσάρων χρόνων», σημείωσε ο κ. Καραμανλής, ενώ για τον ΒΟΑΚ είπε ότι το έργο θα σπάσει σε δύο κομμάτια και υπάρχει η δέσμευση του πρωθυπουργού, αλλά και η δική του, ότι θα προχωρήσει άμεσα. «Μάλιστα, προσπαθούμε να βρούμε χρήματα από άλλες παραχωρήσεις για να τα ρίξουμε πάνω στον ΒΟΑΚ», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.