«Του θυμίζουμε την πρόσφατη κοινή δήλωση όλων των φορέων της πόλης, που καταλήγει ως εξής: “Η ενδεδειγμένη, ταχύτερη και οικονομικότερη λύση για την ολοκλήρωση του έργου και την ανάδειξη των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου είναι να ακολουθηθεί η μέθοδος της απόσπασης, εκσκαφής και επανατοποθέτησής τους, όπως έγινε και στον γειτονικό σταθμό της Αγίας Σοφίας”.
Σε αυτό το πλαίσιο ο Πρωθυπουργός τόνισε στη Δ.Ε.Θ. ότι η πρόταση της Κυβέρνησης διασφαλίζει την προστασία των αρχαιοτήτων, ότι δεν θα εκτοξευθεί το κόστος και ότι το έργο θα ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό. Έτσι ώστε, επιτέλους, οι Θεσσαλονικείς να έχουν “και Μετρό και αρχαία”» καταλήγει η ανακοίνωση.
Τι είπε ο Τσίπρας από την Θεσσαλονίκη
«Είναι σημαντικό να ενώσουμε τις δυνάμεις μας ώστε αυτό το ατόπημα να είναι απλώς γκάφα και να μην επιμείνουν στην υλοποίηση του σχεδιασμού για απομάκρυνση των αρχαίων από τον Σταθμό Βενιζέλου του μετρό και επανατοποθέτηση τους».
Αγώνα δρόμου για τα αντιπλημμυρικά έργα - Το σχέδιο Χαρδαλιά για την προστασία της Αττικής
Αυτό δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, στον πρώην δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, και μέλη της Κίνησης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς, με τους οποίους συναντήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής.
Η απόφαση για επιστροφή στη λύση της απομάκρυνσης και επανατοποθέτησης των αρχαίων, που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στην 84η ΔΕΘ, είναι ένα «πισωγύρισμα» που σημαίνει «ούτε αρχαία, ούτε μετρό», σύμφωνα με τον κ. Τσίπρα, ο οποίος τη χαρακτήρισε «πλήγμα» για τα αρχαία, το μετρό συνολικά, την πόλη της Θεσσαλονίκης και όχι γιατί, όπως είπε, τα αρχαία είναι μέρος της πολιτιστικής κληρονομιάς, που είναι οικουμενική.
Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε ότι δεν κατάλαβε πώς προέκυψε αυτή η απόφαση, το θέμα ήρθε «από το πουθενά» και μάλιστα τη στιγμή που είχε προχωρήσει ο σχεδιασμός για την κατασκευή του σταθμού και την παραμονή των αρχαίων στη θέση τους. Σύμφωνα με αυτόν τον σχεδιασμό, το μετρό θα ήταν έτοιμο στα τέλη του 2020, χωρίς τον Σταθμό της Βενιζέλου, ο οποίος θα ήταν έτοιμος έναν χρόνο αργότερα. Με τη λύση της απομάκρυνσης και επανατοποθέτησης το όλο έργο θα καθυστερήσει και θα είναι έτοιμο το 2023, όπως σημείωσε.
Ο κ. Τσίπρας τόνισε ότι ως πρωθυπουργός είχε σκύψει πάνω στα προβλήματα της Θεσσαλονίκης, είχε ασχοληθεί με το θέμα του μετρό, είχε επισκεφθεί τα αρχαία στον Σταθμό Βενιζέλου και η κυβέρνησή του ξεμπλόκαρε σημαντικά το έργο. Έτσι, μέσα σε 2,5 χρόνια «έτρεξε» το έργο 3,5 φορές πιο γρήγορα από ό,τι τα δέκα προηγούμενα χρόνια.
Ακόμη, παρατήρησε ότι είχε κατηγορηθεί για τη λειτουργία του πρωθυπουργικού Γραφείου στη Θεσσαλονίκη από τη Νέα Δημοκρατία, η οποία ως κυβέρνηση, όμως, το διατήρησε.