Προανήγγειλε ότι τις επόμενες 15 ημέρες θα καταβληθεί προσπάθεια να μειωθεί η αναμονή στα δρομολόγια του Μετρό κατά τις ώρες αιχμής, επισημαίνοντας ότι το καλοκαίρι βλέπαμε τους συρμούς να διέρχονται ανά δέκα λεπτά και οι επιβάτες να περιμένουν στις αποβάθρες.
Ο κ. Καραμανλής κατήγγειλε, επίσης, καθεστώς αδιαφάνειας και συναλλαγής στην επανεξέταση οδηγών άνω των 74 ετών που καταργήθηκε με το νέο νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή. Ανέφερε ότι μόνον το 1% των ηλικιωμένων κοβόταν στις εξετάσεις, ενώ αποκάλυψε ότι μόλις ανέλαβε το υπουργείο έλαβε τηλέφωνο από μία πολίτη που τον παρακάλεσε να αφαιρεθεί το δίπλωμα από τον 90χρονο πατέρα της γιατί είχε περάσει στην επανεξέταση παρότι είχε υψηλό ζάχαρο και είχε κομμένα δάκτυλα. «Σε καμία χώρα της ΕΕ δεν επανεξετάζονται οι άνω των 74ρων ετών οδηγοί και αυτό που θα κάνουμε εμείς», είπε ο υπουργός, «είναι να αυστηροποιήσουμε τις ιατρικές εξετάσεις στις οποίες υποβάλλονται».
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι το υπουργείο παλεύει σε πρώτη φάση να μην αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ εξετάζει το ενδεχόμενον για παροχή κινήτρων -μείωση δασμών-για την αγορά «καλών μεταχειρισμένων αυτοκίνητων», προκειμένου να ανανεωθεί ο γηρασμένος στόλος των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στη χώρα. Τα αυτοκίνητα αυτά θα είναι ηλικίας μέχρι πέντε ετών.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε ότι το Σάββατο, στη Θεσσαλονίκη, ο πρωθυπουργός θα ανακοινώσει το πακέτο των έργων που έχει προγραμματίσει η κυβέρνηση και διευκρίνισε ότι τα έργα αυτά θα εξαγγελθούν μετά από συνεννόηση με τις υπηρεσίες της ΕΕ. Θα είναι, όπως είπε, το πακέτο των έργων που είχε ανακοινώσει η ΝΔ και προεκλογικά.
Ανάλογη συνεννόηση θα γίνει με την ΕΕ πριν ληφθούν τελικές αποφάσεις για τον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου.
Όλγα Κεφαλογιάννη: Δεν έχω την πολυτέλεια για τα παιδιά μου να χάσω τον έλεγχο ούτε στιγμή
Ο κ. Καραμανλής κατηγόρησε την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ότι δεν είχε κάνει προγραμματισμό νέων έργων που έχει ανάγκη η χώρα και αναλώθηκε μόνο στο να τελειώσει -πράγμα που κατάφερε- μόνο τα έργα που είχαν ξεκινήσει οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Αναφερόμενος στο Μετρό Θεσσαλονίκης μίλησε για «φθηνή επιθεώρηση και επικοινωνιακά τερτίπια με μουσαμάδες τους οποίους πήρανε κιόλας οι περαστικοί». Τόνισε ότι το μεγάλο πρόβλημα είναι ο Σταθμός της Βενιζέλου, που αποτελεί την καρδιά του Μετρό και ο οποίος θα παραδοθεί τουλάχιστον ένα χρόνο μετά την παράδοση της γραμμής.
Διευκρίνισε, επίσης, ότι το Σάββατο ο πρωθυπουργός θα πει στη Θεσσαλονίκη πως θα κατασκευαστεί ο Σταθμός στη Βενιζέλου. Ο κ. Καραμανλής ανέφερε, πάντως, ότι με εξαίρεση τον Σταθμό της Βενιζέλου τα έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης έχουν προχωρήσει σημαντικά.
Αναφερόμενος στον ΟΑΣΘ είπε ότι είναι υπό διάλυση κι αυτό που κάνει το υπουργείο είναι μια «διαχείριση κρίσης». «Μπορέσαμε», όμως είπε, «σε συνεργασία με την νέα διοίκηση να δρομολογήσουμε άλλα 60 λεωφορεία στους δρόμους της πόλης. Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται συνολικά 400 λεωφορεία και αυτή τη στιγμή έχει μόνο 280».
Όπως ανέφερε ο υπουργός, το 2023, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, βγαίνουν εκτός λόγω παλαιότητας 700 λεωφορεία και θα πρέπει να αντικατασταθούν. Διευκρίνισε, επίσης, ότι ο διαγωνισμός που είχε κάνει προεκλογικά άρον – άρον η προηγούμενη κυβέρνηση για την προμήθεια 750 λεωφορείων δεν ακυρώθηκε από τη σημερινή κυβέρνηση, αλλά από την αρμόδια αρχή γιατί έπασχε, όπως είπε ο υπουργός.
Ανακοίνωσε, δε, ότι θα γίνει να προσπάθεια αντιμετώπισης της «εισιτηριοδιαφυγής» στις αστικές συγκοινωνίες όπου έχουμε φτάσει στο σημείο να επιδοτείται ακόμη και το 100% των εισιτηρίων από το 40% που επιτρέπει η ΕΕ. «Η κυβέρνηση Σαμαρά που βρίζαμε, και το εισιτήριο είχε διατηρήσει χαμηλά και είχε βάλει σε τάξη τους οργανισμούς», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Αναφορικά με τα διόδια, ο υπουργός τόνισε ότι δεν υπήρξε καμία συναλλαγή με τη διαχειρίστρια της Αττικής Οδού ώστε να μην αυξηθούν τα διόδια. «Εμείς, από την προεκλογική περίοδο είχαμε ταχθεί ανοικτά κατά της αύξησης των διοδίων που είχε ανακοινώσει τότε η Αττική Οδός και τώρα πήρε πίσω», είπε και πρόσθεσε: «Απλώς εμείς ξεκαθαρίσαμε ότι δεν θα κυρώσουμε την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με την οποία είχε μπλοκάρει την αύξηση των διοδίων η κυβέρνηση Τσίπρα. Αυτή η ΠΝΠ δημιουργούσε πρόβλημα στην εικόνα της χώρας τη στιγμή που προσπαθεί να φέρει επενδύσεις».