Ο υπουργός υπογράμμισε επίσης πως «πυξίδα» της κυβέρνησης όσον αφορά την ψηφιακή πολιτική είναι γίνει η ζωή των πολιτών ευκολότερη και καλύτερη.
Όσον αφορά το «112», εξήγησε ότι «η βασική υποδομή του συστήματος είναι ήδη λειτουργική, ωστόσο υπάρχουν ακόμη εκκρεμότητες, οι οποίες απαιτούν σειρά ενεργειών από τη μεριά μας. Ένα τέτοιο παράδειγμα αφορά τη δυνατότητα των μηνυμάτων ειδοποίησης CBS να εμφανίζονται σε όλες τις συσκευές».
Ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι «σε συνεργασία με τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, αναπτύξαμε μέσα σε λίγες εβδομάδες, τη λεγόμενη “ενδιάμεση λύση”, που αφορά τη δυνατότητα αποστολής SMS σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές». Ωστόσο, τονίζει ο υπουργός, αυτό είναι το πρώτο βήμα. «Σε ό,τι αφορά το πλήρες σύστημα “112”, να τονίσουμε ότι θα έχει δυνατότητα ενημέρωσης των πολιτών σε πολύ μικρότερες γεωγραφικές περιοχές, πολύ πιο στοχευμένα και γρήγορα. Αυτή θα είναι η “εξερχόμενη διάσταση” του “112”».
Μητσοτάκης στο υπουργικό: Δεν έχουμε την πολυτέλεια του εφησυχασμού
Εξάλλου ο υπουργός επανέλαβε ότι δεν προκύπτει κάποιο κόστος για το κράτος ή για τους πολίτες από την αποστολή των μηνυμάτων αυτών.
Σε ερώτηση για τη γενικότερη πολιτική της κυβέρνησης όσον αφορά το συγκεκριμένο κλάδο, ο κ. Πιερρακάκης είπε: «Από την πρώτη κιόλας ημέρα τονίσαμε πως δεν έχουμε έρθει με την παραμικρή διάθεση ρεβανσισμού. Προφανώς έχουμε σημαντικές αποκλίσεις από την προηγούμενη κυβέρνηση σε σχέση με το πώς αντιλαμβανόμαστε την ψηφιακή στρατηγική της χώρας. Η δομή του νέου υπουργείου αποτελεί μια πρώτη τέτοια απόκλιση». Ωστόσο ο υπουργός ξεκαθάρισε πως «σε ό,τι αφορά τα ψηφιακά έργα που βρήκαμε σε εξέλιξη, θέλω να τονίσω ότι οι όποιες παρεμβάσεις μας θα είναι στην κατεύθυνση βελτιστοποιήσεων και όχι ακύρωσης».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Πιερρακάκης είπε πως η Ελλάδα δεν πρέπει να αντιγράψει άλλα κράτη αλλά να αναπτύξει το δικό της διακριτό μοντέλο. «Εμείς», εξήγησε ο υπουργός «έχουμε μια μεγάλη και δυσλειτουργική γραφειοκρατία η οποία πρέπει ταυτόχρονα να απλοποιηθεί και να ψηφιοποιηθεί και αυτό μας κάνει να μοιάζουμε περισσότερο με περιπτώσεις κρατών όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, παρά η Εσθονία, η οποία δομήθηκε εξ αρχής ψηφιακά».
Καταλήγοντας ο υπουργός δήλωσε πως «”πυξίδα” μας είναι το να κάνουμε τη ζωή των πολιτών απλούστερη και καλύτερη».