Νωρίς το απόγευμα το ΥΠΟΜΕ ανακοίνωσε αναστολή των επικείμενων αυξήσεων –τις οποίες γνώριζε από τον Δεκέμβριο– με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, με την εταιρεία λίγο αργότερα με μία πύρινη ανακοίνωση που ναι μεν αποδέχεται την αναστολή, ωστόσο διευκρινίζει ότι μόνο αρνητικές επιπτώσεις θα έχει από την πιθανή δικαίωση στα δικαστήρια της χώρας.
«Οι μεν αυξήσεις μπορεί να οδηγούνται εξαναγκαστικά σε αναστολή, ωστόσο όταν η υπόθεση κριθεί ενώπιον της Ελληνικής Δικαιοσύνης, οι Ελληνες πολίτες –στο σύνολό τους κι όχι μόνο αυτοί που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν τον αυτοκινητόδρομο– θα επιβαρυνθούν πολλαπλάσια, καλούμενοι να πληρώσουν τις αποζημιώσεις που θα επιδικαστούν», ανέφερε η Αττική Οδός επαναλαμβάνοντας ότι το υπουργείο ήταν πλήρως ενημερωμένο για τις σταδιακές αυξήσεις καταλήγοντας ότι «σύμφωνα με τα όσα ορίζει η Σύμβαση Παραχώρησης, πως μέχρι το τέλος του 2018 η απόδοση της επένδυσης των μετόχων ανήλθε σε 6,23%, η οποία υπολείπεται σημαντικά του συμβατικά ανώτατου προβλεπόμενου ορίου του 13,1%. Ως εκ τούτου, δεν έχει επιτευχθεί η συμβατικά ορισθείσα απόδοση επί της επένδυσης και δεν στοιχειοθετείται η πρόωρη επιστροφή του δρόμου στο Ελληνικό Δημόσιο».
Η αναστολή που θα επιτύχει το υπουργείο Μεταφορών απλώς μεταθέτει το ζήτημα στην επόμενη διοίκηση του υπουργείου μετά τις εκλογές.
Η ΠΝΠ έχει άμεση εφαρμογή, ωστόσο θα έπρεπε μέσα σε 90 μέρες να έχει πάρει την έγκρισή της από τη Βουλή. Με τη Βουλή κλειστή λόγω των εκλογών, έχει διάρκεια 40 ημερών παίρνοντάς την υπογραφή του Προέδρου της Δημοκρατίας. «Με διάταξη που περιλαμβάνεται στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της κυβέρνησης, αναστέλλεται η αύξηση διοδίων της Αττικής Οδού Α.Ε. μέχρι την ολοκλήρωση του ελέγχου που βρίσκεται σε εξέλιξη. Ταυτόχρονα, με σχετική εισήγηση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου περιλαμβάνεται διάταξη για τη διευκόλυνση μετακίνησης των εκλογέων και η απαλλαγή τους από την καταβολή διοδίων», ανέφερε το υπουργείο.
Από την έντυπη έκδοση