Ο υπουργός Μεταφορών, ο οποίος είχε βάλει τον Αλέξη Τσίπρα να δεσμευτεί δημόσια για τη γρήγορη ενεργοποίηση του νέου φορέα, δεν μπορεί πλέον να κρύψει την προχειρότητα με την οποία επέβαλε τις αλλαγές στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης. Χωρίς να διαθέτει σχέδιο και σοβαρή μελέτη, το μόνο που έχει καταφέρει είναι να μετατρέψει τους Θεσσαλονικείς σε πειραματόζωα και τον ΟΑΣΘ σε άτυπο Γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ. Ο κ. Σπίρτζης, αξιοποιώντας για μία ακόμη φορά το «όχημα» του ΟΑΣΘ, επιχειρεί να επηρεάσει τις εθνικές εκλογές εκβιάζοντας τους πολίτες. Υπενθυμίζεται ότι επιχείρησε το το πράξει και την προπαραμονή των δημοτικών εκλογών όταν ο ΟΑΣΘ εξέδωσε Δελτίο Τύπου για τη συνάντηση με τον Νίκο Ταχιάο, το οποίο είχε περισσότερο τη μορφή ανακοίνωσης της Κουμουνδούρου!
Ο λαλίστατος υπουργός Μεταφορών βγήκε μετεκλογικά σε εκπομπή της ΕΡΤ και ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση δεν θα ενεργοποιήσει την ΑΣΥΘ (Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης), δηλαδή το σχήμα που θα διαδεχόταν τον ΟΑΣΘ. «Ούτε θα κάνουμε κάτι άλλο. Αυτό θα το αποφασίσει ο ελληνικός λαός με τις επιλογές που θα κάνει στις εθνικές εκλογές. Αυτό ισχύει για μια σειρά από χώρους, επαγγέλματα που θα επιλέξουν αν θέλουν την πολιτική πρόταση που έχει ο ΣΥΡΙΖΑ ή αν θα επιλέξουν την πολιτική πρόταση που έχει η Ν.Δ. και ο Κυριάκος Μητσοτάκης», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης.
Αγώνα δρόμου για τα αντιπλημμυρικά έργα - Το σχέδιο Χαρδαλιά για την προστασία της Αττικής
Κοντολογίς, ομολογεί ότι η σύσταση της ΑΣΥΘ ήταν ένα… καπρίτσιο, το οποίο χρησιμοποιεί για να εκβιάσει τους πολίτες. Παράλληλα, η συγκεκριμένη απόφαση αποτελεί παραδοχή ανικανότητας και αποτυχίας καθώς η ΑΣΥΘ υποτίθεται ότι θα ενεργοποιούνταν τον περασμένο… Φεβρουάριο. Δηλαδή, αρκετούς μήνες πριν από τη συντριβή του ΣΥΡΙΖΑ στην κάλπη. Μάλιστα, τα τέλη του 2018 και σε εκείνη τη μνημειώδη κυβερνητική φιέστα στο σταθμό «Σιντριβάνι» του μετρό Θεσσαλονίκης, ο Αλέξης Τσίπρας είχε δεσμευτεί ότι από τον Φεβρουάριο η ΑΣΥΘ θα ξεκινούσε σταδιακά τη λειτουργία της! Σήμερα, ο υποτιθέμενος νέος φορέας δεν έχει καν διευθύνοντα σύμβουλο και το μόνο που διαθέτει είναι κανονισμό εσωτερικής λειτουργίας, ο οποίος βρίσκεται χαντακωμένος σε υπουργικά συρτάρια.
Και λίγο πριν από τις ευρωεκλογές ο υπουργός ανέβασε στη Διαύγεια έναν δήθεν διαγωνισμό για την προμήθεια 750 νέων λεωφορείων, εκ των οποίων 350 θα έρχονταν στη Θεσσαλονίκη. Μόνο που επρόκειτο κατ’ ουσία για ένα ακόμη επικοινωνιακό τρικ, καθώς ούτε τεύχη δημοπράτησης υπάρχουν ούτε, πολύ περισσότερο, τα απαραίτητα περίπου 460 εκατομμύρια ευρώ για την αγορά των λεωφορείων. Το μόνο που πέτυχε ο Χρήστος Σπίρτζης ήταν να δώσει τμήμα του επαρχιακού μεταφορικού έργου του ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, ώστε να «κερδίσει» περισσότερα αστικά λεωφορεία για τα δρομολόγια εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος. Κοινώς, κρατικοποίησε τον ΟΑΣΘ για να ιδιωτικοποιήσει ένα τμήμα του…
Με μία σκληρή ανακοίνωση, θέση στο θέμα έλαβε και το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, κάνοντας λόγο για δημοκρατική εκτροπή. «Ο κ. Σπίρτζης πρέπει να εξηγήσει στον ελληνικό λαό γιατί ενώ ο ΟΑΣΘ βρίσκεται σε καθεστώς εκκαθάρισης με ό,τι αυτό συνεπάγεται (περιορισμένες αρμοδιότητες της διοίκησης), ο ίδιος επέλεξε τα ψέματα για δήθεν αγορά νέων λεωφορείων, προσλήψεων, νέου Οργανισμού, αναβάθμιση των υπηρεσιών του κ.λπ. Πρέπει να δώσει εξηγήσεις στους Θεσσαλονικείς για τις υποβαθμισμένες υπηρεσίες του ΟΑΣΘ, που με φλύαρες δηλώσεις του περί κυκλοφορίας 500 λεωφορείων πριν από δυο χρόνια φτάσαμε σήμερα στην κυκλοφορία μόλις 350 λεωφορείων, μειωμένα κατά 35% αλλά και στην επιδείνωση της παρεχόμενης εξυπηρέτησης του κοινού.
Εχει ξεχάσει τις νέες προσλήψεις που έταζε και σήμερα αδυνατεί να δικαιολογήσει το γιατί δεν υλοποιεί αυτά που ο ίδιος και η κυβέρνηση νομοθέτησαν. Αδυνατεί να επιχειρηματολογήσει στο γιατί ενώ η κυβέρνηση και ο υπουργός Υποδομών είχαν την υποχρέωση να προχωρήσουν στη σύσταση του νέου Οργανισμού, του ΑΣΥΘ, να διορίσουν νέο Διοικητικό Συμβούλιο και να εκδώσουν νέο κανονισμό λειτουργίας, δεν εφάρμοσαν το νόμο, χωρίς να δώσουν εξηγήσεις στο επιβατικό κοινό και τους εργαζόμενους, αλλά επιλέγουν να απειλούν περί ιδιωτικοποίησης του ΟΑΣΘ αν δεν εκλεγεί το κόμμα τους… Οι δηλώσεις του συνιστούν δημοκρατική εκτροπή, γεγονός που δεν μπορεί να μείνει αναπάντητο. Ο ελληνικός λαός και οι εργαζόμενοι δεν εκβιάζονται.
Η παραδοχή της αποτυχίας είναι προτιμότερη από τις προσχηματικές απειλές ενός υπουργού που χειρίστηκε τον ΟΑΣΘ σαν προσωπική του επιχείρηση. Αν θελήσει κάποιος να ερμηνεύσει το αποτέλεσμα των εκλογών αρκεί να κοιτάξει τον τρόπο με τον οποίο πολιτεύτηκε τα τέσσερα τελευταία χρόνια και ο κ. Σπίρτζης», αναφέρει η ανακοίνωση.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου