Ο υπουργός Υποδομών και ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό θα τον… υποδεχθούν με κάθε επισημότητα. Βέβαια, ο συρμός θα ξεκινήσει τα… δοκιμαστικά δρομολόγια σε τέσσερις μήνες και μέχρι τότε θα παραμένει στο αμαξοστάσιο… Ωστόσο, αυτό καθόλου δεν πτοεί τους Σπίρτζη-Μυλόπουλο, οι οποίοι σήμερα θα απολαύσουν κάθε στιγμή της δημοσιότητας και θα προπαγανδίσουν για την αποτελεσματικότητα της κυβέρνησης…
Αξέχαστη έχει μείνει η προηγούμενη φιέστα (29/12/2018), στην οποία μάλιστα συμμετείχε και ο Αλέξης Τσίπρας, για την ολοκλήρωση κατασκευής του πρώτου σταθμού του μετρό. Oπως τελικά έγινε γνωστό, δεν είχε ακριβώς ολοκληρωθεί, αλλά αυτό είχε μικρή σημασία. Ο Αλέξης Τσίπρας απόλαυσε τον σταθμό, έστω κι αν ήταν ντυμένος με μουσαμά και φυσικά επικαλέστηκε την… αξιοσύνη της κυβέρνησής του…
Η αλήθεια είναι πως ο πρώτος συρμός έφτασε χθες τα ξημερώματα στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, έστω κι αν η Αττικό Μετρό επικαλούνταν ότι η άφιξή του θα γίνει σήμερα στις 10:00. Τα τέσσερα βαγόνια, συνολικού μήκους άνω των 51 μέτρων (περίπου 13 μέτρων έκαστο), θα τοποθετηθούν με γερανό πάνω στις ράγες, θα συναρμολογηθούν και τα αποκαλυπτήρια θα γίνουν σήμερα το πρωί. Μάλιστα, στον χώρο τοποθετήθηκε ειδική σιδηροτροχιά, εν είδει σιδερένιας ράμπας, ειδικά για την υποδοχή του συρμού, κατά την εκφόρτωσή του από τους τράκτορες.
«Θα εγκαταστήσουν το συρμό στο αμαξοστάσιο για να κινείται μόνο μέσα σ’ αυτόν, διότι δεν είναι έτοιμες οι σήραγγες για πραγματική δοκιμαστική λειτουργία. Θα είναι έτοιμες μετά από επτά μήνες. Ο συρμός έρχεται χωρίς να έχουν γίνει οι δοκιμές κατασκευής. Ο εργολάβος ζήτησε έξι μήνες παράταση για την παράδοση του αμαξοστασίου (για τις αρχές Σεπτεμβρίου)», δήλωσε ο πρώην γ.γ. Δημοσίων Εργων, Στράτος Σιμόπουλος, ο οποίος εκτίμησε ότι το πρωτοχρονιάτικο πάθημα με τα εγκαίνια του σταθμού Σιντριβανιού δεν έγινε μάθημα για την κυβέρνηση. Μάλιστα, αποκάλυψε ότι την επόμενη εβδομάδα ίσως να γίνουν και τα εγκαίνια του σταθμού «Ευκλείδης» κατά τα πρότυπα του Σιντριβανιού. «Ρίχνουν τα καλώδια πάνω από τις ψευδοροφές, χωρίς να είναι συνδεδεμένα με τις σήραγγες, χωρίς δηλαδή αρχή και τέλος. Ετσι δεν θα χρειασθεί να βγάλουν τις ψευδοροφές όπως κάνουν αυτή την εποχή στον “εγκαινιασμένο σταθμό” Σιντριβανιού. Φυσικά, δεν τους ενδιαφέρει ότι δεν ενδείκνυται τεχνικά μία τέτοια προσέγγιση. Ολα για την Αττικό Μετρό και την κυβέρνηση θυσιάζονται στην ανάγκη να αναδείξουν επικοινωνιακά το ανύπαρκτο στην πραγματικότητα έργο τους», υπογράμμισε ο κ. Σιμόπουλος. Τέλος, έκανε αναφορά και στον πολύπαθο σταθμό «Βενιζέλου», λέγοντας: «Τώρα που η λύση με τις μικροσήραγγες αποδείχθηκε ότι είναι ανεφάρμοστη τι θα σκαρφιστούν για να μην παραδεχθούν ότι εγκλημάτησαν εκεί πολιτικά; Πώς θα παραδεχθούν ότι στη Βενιζέλου θα έχουμε τελικά ούτε μετρό-ούτε αρχαία;».
Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 57 λεπτά
Τη Δευτέρα 20 Μαΐου κάνει επίσημη «πρεμιέρα» το ηλεκτροκίνητο Intercity Express της ιταλικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το οποίο θα εκτελεί το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα κι Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε μόλις τέσσερις ώρες. Θα πραγματοποιείται με ένα ζεύγος τρένων, το οποίο θα διανύει σε:
– 3 ώρες και 57 λεπτά τη διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Αθήνα, με στάσεις σε Λάρισα και Παλαιοφάρσαλο.
– 4 ώρες και 10 λεπτά τη διαδρομή από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, με στάσεις σε Λιανοκλάδι και Λάρισα.
Σχετικά με τις τιμές των εισιτηρίων, η τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως αναφέρει η εταιρεία, παραμένει αμετάβλητη και συγκεκριμένα για το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη η πρώτη θέση κοστίζει 55 ευρώ (με 20% έκπτωση για την επιστροφή) και η δεύτερη θέση κοστίζει 45 ευρώ (με έκπτωση 20%). Χθες, παρουσία Χρήστου Σπίρτζη, του γενικού γραμματέα Θάνου Βούρδα και των διοικήσεων των Οργανισμών του Σιδηροδρόμου πραγματοποιήθηκε το πρώτο ειδικό σιδηροδρομικό δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη με ηλεκτροκίνητο συρμό.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου