Οι λαϊκίστικες λογικές κυριάρχησαν στις νομοθετικές πρωτοβουλίες που προωθεί ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, ο οποίος προεκλογικά μοιράζει απλόχερα κούφιες ελπίδες, παραπλανώντας τους μαθητές και τους φοιτητές.
Τα μεγαλύτερα θύματα των ανεξέλεγκτων ανωτατοποιήσεων ΤΕΙ και των κατ’ όνομα αντιστοιχήσεών τους με τα Πανεπιστήμια και τα Πολυτεχνεία είναι οι φετινοί μαθητές της Γ’ Λυκείου. Χιλιάδες μαθητές θα εισαχθούν στα νέα πολυτεχνικά τμήματα κι ενώ θα περιμένουν ότι οι σπουδές τους αλλά και οι ευκαιρίες τους στην αγορά εργασίας θα είναι ισάξιες με τους αποφοίτους των υφισταμένων, θα καταλήξουν να είναι όμηροι των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων.
Ο κ. Γαβρόγλου ισχυρίζεται ότι επιθυμεί να λύσει το πρόβλημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων, όμως στην ουσία διαιωνίζει την ομηρία των αποφοίτων χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα. Μέχρι πρότινος υπήρχαν εκατοντάδες τμήματα ΤΕΙ χωρίς επαγγελματική απόκριση. Ο υπουργός Παιδείας μετονομάζει το πτυχίο αυτό σε πανεπιστημιακό, καταδικάζοντας τους υποψηφίους σε νέο γύρο ομηρίας.
Τι θα συμβεί με τα νέα πολυτεχνικά τμήματα
Το μηχανογραφικό του 2019 θα περιλαμβάνει 36 επιπλέον πολυτεχνικά τμήματα που μαζί με τα 44 υφιστάμενα εκτοξεύουν τον αριθμό τους στα 80.
Συνεδριάζει σήμερα το υπουργικό Συμβούλιο - Τι περιλαμβάνει η ατζέντα
Δύο δρόμοι υπάρχουν για την εξέλιξη των νέων 36 τμημάτων:
-Στην πρώτη περίπτωση, η αναβάθμισή τους από 4ετή σε 5ετη (master), που θα επιφέρει με τη σειρά της και αντιστοίχηση και στα επαγγελματικά δικαιώματα, θα γίνεται απλά με μια υπουργική απόφαση και από μία επταμελή επιτροπή, της οποίας τα 6 μέλη θα είναι επιλεγμένα από τον υπουργό Παιδείας. Το αποτέλεσμα είναι να γίνουν όλα τα πολυτεχνικά τμήματα 5ετή προκαλώντας τα επόμενα χρόνια τεράστια προβλήματα στον κλάδο των μηχανικών, εκτινάσσοντας τον αριθμό των αποφοίτων, καταδικάζοντάς τους στην ανεργία και στην κατοχή ενός αδύναμου και «αζήτητου« πτυχίου.
-Στην περίπτωση που ο υπουργός Παιδείας υποχωρήσει στο αίτημα του ΤΕΕ (σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε.Τ.» γίνονται συζητήσεις για μία τέτοια εξέλιξη) να μετέχει στην αρμόδια Επιτροπή της, με 2 μέλη, καθώς και εκπρόσωποι των Πολυτεχνείων και να μην μπορεί να ληφθεί απόφαση, χωρίς ενισχυμένη πλειοψηφία των 2/3, εάν δηλαδή δεν συμφωνήσουν 5 από τα 7 μέλη, τότε η «αξιολόγηση» των νέων πολυτεχνικών τμημάτων θα απογυμνώσει τις αδυναμίες τους, οι οποίες υπάρχουν καθαρά λόγω ευθύνης του υπουργείου που παλεύει να φτιάξει πολυτεχνεία μέσα σε έξι μήνες χωρίς χρήματα και προσωπικό. Η παραμονή των νέων τμημάτων σε τετραετή θα φέρει νέο γύρο ομηρίας για τους εν λόγω αποφοίτους τους, οι οποίοι πλέον δεν θα είναι απόφοιτοι ΤΕΙ, αλλά «δεύτερης κατηγορίας» απόφοιτοι πολυτεχνείου με περιορισμένα ή μηδενικά επαγγελματικά δικαιώματα.
Ενα μεγάλο μέρος της πανεπιστημιακής κοινότητας στέκεται μουδιασμένο στο γκρέμισμα του ακαδημαϊκού χάρτη και στην ανοικοδόμησή του εν μια νυκτί με μια απλή αλλαγή ταμπέλας. Τα πολυτεχνικά τμήματα διπλασιάζονται χωρίς καθηγητές, υποδομές και σοβαρή κρατική χρηματοδότηση και τα νέα τμήματα που δημιουργούνται είναι απλώς τα πρώην ΤΕΙ που μέχρι πρότινος δεν κρίνονταν ως άξια αντίστοιχης αναγνώρισης με τα πολυτεχνεία ούτε σε ακαδημαϊκό ούτε σε επαγγελματικό επίπεδο. Ομως, σύμφωνα με τον κ. Γαβρόγλου, μια τροπολογία είναι ικανή να τα κάνει πανεπιστήμια σε λίγους μήνες και μάλιστα πουλάει αυτή την εξέλιξη στην ελληνική οικογένεια, προσπαθώντας να πείσει ότι αναβαθμίζει την εκπαίδευση.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου