Ο κ. Σπίρτζης μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό στο «Κόκκινο» έδωσε ιδιαίτερη έμφαση «στα fake news που διακινήθηκαν από γαλάζια στελέχη» σε σχέση με την αναφορά του πρωθυπουργού για τη θέση που βρίσκεται το ραντάρ της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, μιλώντας χθες για τη συμφωνία που υπογράφηκε για την επιτήρηση του εναέριου χώρου της Βόρειας Μακεδονίας από την ελληνική αεροπορία και τη συνεργασία των δύο κρατών, σε επίπεδο Υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας.
«Η τοποθέτηση του πρωθυπουργού για το ραντάρ είναι απολύτως σωστή» υπογράμμισε κ. Σπίρτζης και διευκρίνισε: «Το ραντάρ που ελέγχει τις υπερπτήσεις δεν είναι στο αεροδρόμιο. Δεν είναι ραντάρ του αεροδρομίου. Είναι ραντάρ που ελέγχει τις υπερπτήσεις και μάλιστα σε πολύ μεγάλο βάθος. Έχει μία εμβέλεια μιας ακτίνας 320 χιλιομέτρων. Είναι προφανές, ότι είναι έξω από το αεροδρόμιο, στο Τρίλοφο, στην ευρύτερη περιοχή της Μίκρας. Καμία σχέση με τις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου». Και προσέθεσε με νόημα: «Επομένως αν χρειάζεται για να “δικαιώσουμε” όλους αυτούς που κάτι πρέπει να βρουν να πουν για τη χθεσινή μέρα, για τη συμφωνία των Πρεσπών, να μετακινήσουμε το ραντάρ να τους ικανοποιήσουμε! Είναι τρελά αυτά τα πράγματα, αλλά εντάξει να μην τους χαλάσουμε χατίρι!».
Αγώνα δρόμου για τα αντιπλημμυρικά έργα - Το σχέδιο Χαρδαλιά για την προστασία της Αττικής
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε τα μεγάλα πλεονεκτήματα που δημιουργούνται για τη χώρα μας, τόσο από τη συγκεκριμένη συμφωνία, όσο και από τις άλλες διακρατικές συμφωνίες, οι οποίες καλύπτουν όλο το εύρος των κυριάρχων παραγωγικών τομέων. Ειδικά τη συνεργασία σε επίπεδο Υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας, ανέφερε: «Το θέμα είναι, ότι αυτό το ραντάρ που είναι εκτός αεροδρομίου, που είναι στη Μίκρα, είναι στο Τρίλοφο δεν θα εξυπηρετεί μόνο τη χώρα μας. Εξυπηρετεί και τη γειτονική χώρα για να μπορεί να ελέγχει τις υπερπτήσεις της, τις πτήσεις στον εναέριό της χώρο. Αυτό κατά τη γνώμη μου είναι πάρα- πάρα πολύ σημαντικό. Οπότε όλα τα άλλα περιττεύουν».
Υπογράμμισε δε ότι «οι υπηρεσίες Πολιτικής Αεροπορίας στη συμφωνία που έγινε, έχει μία σειρά από θέματα για τον εναέριο χώρο, για την εκπαίδευση του προσωπικού της Πολιτικής Αεροπορίας της Βόρειας Μακεδονίας, για την επιτήρηση των αεροδρομίων, για τους επιτηρητές τους -δηλαδή τους ελεγκτές τους-, για ό,τι υπάρχει».
Μάλιστα ανέφερε ότι η σημαντική αυτή εξέλιξη αποτελεί καρπό της Συμφωνίας των Πρεσπών, δίνοντας στη χώρα ένα ακόμη συγκριτικό πλεονέκτημα, το οποίο συγκαταλέγονταν, στις βλέψεις της Τουρκίας, όσον αφορά τη συγκεκριμένη περιοχή. «Αν δεν γινόταν η συμφωνία των Πρεσπών, αν δεν προχωρούσαμε σε μία τέτοια πολιτική, ο operator, o λειτουργός του αεροδρομίου στα Σκόπια, στη βόρεια Μακεδονία είναι τουρκική εταιρεία», επισήμανε και προσέθεσε: Οι υπέρμαχοι λοιπόν της μη συμφωνίας των Πρεσπών, ποια είναι η πρότασή τους; Δηλαδή τι θέλουν να κάνουμε με τους γείτονές μας; Τι θέλουν να κάνουμε με τη Βόρεια Μακεδονία; Είναι ερωτήματα, που τώρα πια, μπορούμε με ψυχραιμία ακόμη και οι πιο θερμοκέφαλοι εχθροί της συμφωνίας των Πρεσπών να μας το εξηγήσουν».