Πρώτη πρόταση: Καταβολή 2 εκατομμυρίων ευρώ για τη μετακίνηση μαθητών και φοιτητών για το έτος 2016 από το Υπουργείο Παιδείας, διάθεση του 18% από τις πωλήσεις εισιτηρίων μέχρι σήμερα, αλλά και όσα πρόσθετα απαιτούνται για την καταβολή του ενός μηνός δεδουλευμένα.
Ως προϋπόθεση ο υπουργός θέτει την ταυτόχρονη χορήγηση της αναλυτικής κατάστασης εξόφλησης μισθοδοσίας Ιουλίου 2016 ανά εργαζόμενο, από την οποία θα προκύπτει ξεκάθαρα, ότι τα παραπάνω χρηματικά ποσά χρησιμοποιήθηκαν μόνο για την καταβολή δεδουλευμένων στους εργαζόμενους. Εφόσον τηρηθεί το συγκεκριμένο προαπαιτούμενο, το υπουργείο θα προβεί στην προκαταβολή του ακριβούς ποσού που απαιτείται για την εξόφληση των δεδουλευμένων του μηνός Αυγούστου 2016, υπό τους ίδιους όρους.
Δεύτερη πρόταση: Προκαταβολή των αντισταθμιστικών καταβολών των μηνών Οκτωβρίου και Νοεμβρίου για το έτος 2016, με μόνο σκοπό την εξόφληση της μισθοδοσίας Ιουλίου και Αυγούστου, εφόσον προσκομιστεί στο υπουργείο ισόποση Εγγυητική Επιστολή.
Ο ΣΥΡΙΖΑ διαλύεται, το ΠΑΣΟΚ αεροβατεί
Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι το υπουργείο έχει εξοφλήσει εμπροθέσμως και μέχρι το τελευταίο ευρώ όλες τις δόσεις από τις αντισταθμιστικές καταβολές (επιχορηγήσεις) προς τον ΟΑΣΘ και δεν υφίσταται καμία ληξιπρόθεσμη οφειλή.
Σε δήλωσή του για το θέμα ο κ. Σπίρτζης έστειλε μηνύματα τόσο προς τη διοίκηση του ΟΑΣΘ όσο και προς τον πρόεδρο των εργαζομένων του Οργανισμού Δημήτρη Τσερμενίδη.
«Δεν πρόκειται να συνεχιστεί η κατασπατάληση των χρημάτων του ελληνικού λαού, με πρόσθετες διεκδικήσεις, και με τις γνωστές διαιτησίες που πάντα δικαίωναν τον ΟΑΣΘ, χωρίς ελέγχους και παρέχοντας μη ποιοτικό και πανάκριβο μεταφορικό έργο στους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Και βεβαίως με ψέμματα, καθώς το υπουργείο δεν χρωστά ούτε ένα ευρώ από την ως σήμερα ισχύουσα οικονομική συμφωνία», διεμήνυσε.
Ακόμη κάλεσε τον κ. Τσερμενίδη «να πει κάποτε την αλήθεια», καθώς -όπως είπε- «γνωρίζει ότι οι προκαταβολές στον ΟΑΣΘ σε μη εκτελεσμένο έργο δεν είναι νόμιμες, ούτε προβλέπονται από τη σύμβαση».
«Γνωρίζει επίσης, ότι η κάθε καταβολή στον ΟΑΣΘ, αυτόματα σημαίνει την παρακράτηση μεγάλου μέρους για άλλες δαπάνες της διοίκησης του ΟΑΣΘ και όχι για τα δεδουλευμένα των εργαζομένων», πρόσθεσε.