Αυτές είναι οι απόψεις επί της αριστείας και των παρελάσεων του νέου ειδικού συμβούλου του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, πανεπιστημιακού Παντελή Κυπριανoύ.
Με απόφαση του κ. Γαβρόγλου της 3ης Νοεμβρίου ανατέθηκαν καθήκοντα ειδικού συμβούλου στο πολιτικό γραφείο του υπουργού Παιδείας στον καθηγητή του Τομέα Κοινωνικής Θεωρίας και Ανάλυσης του τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του πανεπιστημίου Πατρών.
Χρήστος Σταϊκούρας στον ΕΤ: «Σε νέα εποχή η Θεσσαλονίκη με το μετρό»
Η ανάρτησή του στο Facebook
Η θέση του νέου συμβούλου του υπουργού Παιδείας για τις τρέχουσες εξελίξεις στην παιδεία είναι ξεκάθαρη, όπως την αναπτύσσει στην προσωπική σελίδα του στο facebook:
«Σε τούτη τη χώρα δεν λέμε να σοβαρευτούμε. Σήμερα όλοι ασχολούνται με την επιλογή σημαιοφόρου. Κυρίαρχο στοιχείο της παιδαγωγικής του 19ου αιώνα ήταν η λεγόμενη ανταμοιβή. Ευτυχώς σήμερα κανένας παιδαγωγός δεν σκέφτεται έτσι. Ούτε αριστεία ούτε αρλούμπες για τα παιδιά του δημοτικού. Το πρόβλημα είναι η παρέλαση. Ευτυχώς δεν υπάρχει πουθενά στη Δύση. Μας έμεινε κουσούρι από το Μεταξά. Και έκτοτε τσακωνόμαστε για τη σημαία. Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1970 ο/η σημαιοφόρος έπρεπε να είναι ‘αρτιμελής και να έχει παράστημα’. Ευτυχώς το ΠΑΣΟΚ το αποδυνάμωσε γιατί η ανοησία πάει παρέα με τις κάθε είδους διακρίσεις. Καιρός είναι να σταματήσει τελείως η φαρσοκωμωδία. Στόχος του σχολείου είναι τα παιδιά να μάθουν να σκέφτονται για να βρουν το δρόμο τους”. Ο ίδιος μάλιστα, ανατρέχοντας στις προσωπικές σχολικές εμπειρίες του σημειώνει: “Δεν έγινα ποτέ παραστάτης γιατί ο πατέρας μου ήταν ράφτης».
Ο κ. Κυπριανός, ο οποίος έχει οριστεί και μέλος της επιστημονικής επιτροπής του υπουργείου για την υποβοήθηση του έργου της επιτροπής στήριξης των παιδιών των προσφύγων, έχει συνυπογράψει από το 2006 το κάλεσμα των εκπαιδευτικών της Αχαϊας για την κατάργηση των μαθητικών παρελάσεων, στο οποίο, μεταξύ άλλων αναφερόταν: “Γενεές και γενεές παρατάσσονται σε γραμμές με το γνωστό ιεραρχικό, μιλιταριστικό μοντέλο, που απαιτεί ομοιομορφία, τους άριστους να προηγούνται και τους υπόλοιπους χωρισμένους σε φύλα, ύψη, ικανότητα ρυθμού βηματίζοντας υπό τους άχαρους ρυθμούς των τυμπάνων και των εμβατηρίων και χαιρετίζοντας επισήμους που διακρίνονται σε εξέδρα, προκειμένου να αναπαραχθεί συνείδηση ξενοφοβική, ρατσιστική και ταυτότητα εθνικόφρονη”.