Το θέμα συζητήθηκε στο χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο, που ήταν και το πρώτο μετά την ανακοίνωση της υποψηφιότητας Καμίνη για την προεδρία της ΔΗ.ΣΥ. Μάλιστα, όπως είπε η αρμόδια αντιδήμαρχος Νέλλη Παπαχελά, χθες ήταν το πρώτο μέρος και θα ακολουθήσουν σε επόμενες συνεδριάσεις άλλα εισηγητικά, καθώς μέσα τους βρίσκεται «η μισή Βουλή»!… Το πιθανότερο είναι, όμως, να μη μαθαίναμε ποτέ για τα βουλευτικά ολισθήματα (όπως δεν μαθαίνουμε ποτέ τι απογίνονται οι κλήσεις που κόβονται σε οχήματα κρατικών υπηρεσιών) εάν δεν έπρεπε να γίνει η μεταβίβαση των προστίμων από τις εταιρίες λίζινγκ.
Δηλαδή, με αποφάσεις όπως ο χθεσινές, ο Δήμος Αθηναίων δεν προχωρά σε διαγραφή του προστίμου αλλά ικανοποιεί το αίτημα των εταιριών λίζινγκ που ζήτησαν, όπως ο νόμος προβλέπει, να μην πληρώσουν εκείνες τα πρόστιμα αλλά τα πρόσωπα που είχαν τα οχήματα στη χρήση τους όταν κατεγράφη η παράβαση. Στη χθεσινή συνεδρίαση συζητήθηκαν οι περιπτώσεις επτά βουλευτών από Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ ενώ σε επόμενες θα ακολουθήσουν και άλλοι.
Στους επτά περιλαμβάνεται ο πρώην πρωθυπουργός και πρόεδρος της Ν.Δ. Αντώνης Σαμαράς ενώ υπάρχει κλήση που κόπηκε στον αποβιώσαντα βουλευτή και υπουργό Αθ. Νάκο και διαγράφεται οριστικά, ενώ άλλη κλήση είχε κοπεί σε όχημα που ήταν χρεωμένο στη Βουλή ως υπηρεσιακό.
Οι παραβάτες
Οι τροχαίες παραβάσεις έγιναν στο διάστημα πριν από το 2012 και για την πληρωμή των κλήσεων ειδοποιήθηκαν οι εταιρίες Εθνική Λίζινγκ και Ε. Γιαννίτσας που ήταν ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων οχημάτων.
Αναλυτικά:
1) Στο όχημα που είχε ενοικιασθεί στο όνομα του Αντώνη Σαμαρά είχαν κοπεί τρεις κλήσεις των 20 ευρώ έκαστη, πιθανόν διότι είχε σταθμεύσει σε χώρο ελεγχόμενης στάθμευσης χωρίς να πληρώσει το αντίτιμο. Αφορούν τα έτη 2009 και 2010.
2) Πέντε κλήσεις συνολικής αξίας 180 ευρώ είχαν κοπεί στο όχημα που χρησιμοποιούσε στο διάστημα των ετών 2010-2011 ο τότε βουλευτής Μαγνησίας του ΠΑΣΟΚ και άλλοτε γενικός γραμματέας Ολυμπιακών Αγώνων (2001-2004) Κώστας Καρτάλης.
Κυριάκος Μητσοτάκης: Η Ελλάδα έχει ηγετική θέση στον ενεργειακό μετασχηματισμό - Δημιουργούνται ευκαιρίες επένδυσης
3) Τέσσερις κλήσεις συνολικής αξίας 140 ευρώ είχαν κοπεί στο όνομα του πρώην βουλευτή Αρκαδίας, υπουργού και γραμματέα της Πολιτικής Επιτροπής της Ν.Δ. Ανδρέα Λυκουρέντζου.
4) Δύο κλήσεις αξίας 80 ευρώ έκαστη είχαν κοπεί το 2011 στο όχημα που ήταν χρεωμένο στην πρώην ευρωβουλευτή και νυν πρόεδρο του Ινστιτούτου Δημοκρατίας «Κ. Καραμανλής» Ρόδη Κράτσα.
5) Δύο κλήσεις συνολικής αξίας 120 ευρώ είχαν κοπεί στο όχημα που χρησιμοποιούσε τότε (2010-11) η πρώην βουλευτής του ΠΑΣΟΚ και υπουργός Αντζελα Γκερέκου. Υπενθυμίζεται ότι το 2010 η κ. Γκερέκου παραιτήθηκε από υφυπουργός Τουρισμού μετά την αποκάλυψη για ποσά 5,5 εκατ. ευρώ που χρωστούσε ο σύζυγός της Τόλης Βοσκόπουλος στην εφορία.
6) Τρεις κλήσεις συνολικής αξίας 120 ευρώ είχαν κοπεί στο όχημα που χρησιμοποιούσε ο πρώην βουλευτής Ηλείας του ΠΑΣΟΚ Παναγιώτης Δημητρουλόπουλος.
7) Μία κλήση των 20 ευρώ είχε κοπεί στο όνομα της Εθνικής Λίζινγκ στο όχημα που χρησιμοποιούσε η δημοσιογράφος και βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Αννα Καραμανλή.
8) Το «βαρύτερο πακέτο» 240 ευρώ (τριών κλήσεων των 80 ευρώ έκαστη) είχε κοπεί στο όχημα που είχε χρεωθεί στη Βουλή των Ελλήνων ως υπηρεσιακό, οπότε ο λογαριασμός θα σταλεί (;) στον Ν. Βούτση.
9) Μία ακόμη κλήση των 80 ευρώ είχε κοπεί στο όχημα που χρησιμοποιούσε το 2009 ο αποβιώσας βουλευτής της Ν.Δ. Αθανάσιος Νάκος, ο οποίος μάλιστα ήταν τότε και υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για την εποπτεία των δήμων. Ο Αθ. Νάκος απεβίωσε το 2013, οπότε η κλήση διαγράφεται καθώς είναι στοιχείο που δεν κληρονομείται.
«Αχρωματοψία»
Εξάλλου, στο χθεσινό συμβούλιο ανεβλήθη η συζήτηση για την ακύρωση δεκάδων προστίμων για παράνομη στάθμευση λόγω λαθών στην καταγραφή της παράβασης. Πρόκειται για το «γνωστό» πρόβλημα… αχρωματοψίας που καταγράψαμε και σε προηγούμενα δημοσιεύματά μας (πρόσφατο το «Γράφουν και σβήνουν κλήσεις λόγω… αχρωματοψίας»-27/7/17) καθώς τα αρμόδια όργανα καταγράφουν, για παράδειγμα, λάθος χρώμα στο αυτοκίνητο που έχει σταθμεύσει παράνομα και αυτό επιτρέπει στον ιδιοκτήτη του να ζητήσει και να πετύχει διαγραφή του προστίμου. Σημειωτέον ότι δεν ελέγχεται εάν στο μεταξύ έχει αλλάξει το χρώμα χωρίς να καταγραφεί στην άδεια κυκλοφορίας.
Χθες υπήρχαν εισηγήσεις για διαγραφή προστίμων επειδή η κλήση έγραφε χρώμα π.χ. θαλασσί αντί για γκρι, μπεζ αντί για ασημί, γκρι αντί για μπλε. Τέτοια λάθη εντοπίζονται ακόμη και σε παραβάσεις δικύκλων, όπου ο προσδιορισμός του χρώματος όπως και η αλλαγή του αφήνει αρκετά περιθώρια παρερμηνειών. Σε άλλη περίπτωση διαγράφονται κλήσεις 143 ευρώ επειδή δεν βρέθηκαν αντίγραφα των κλήσεων στο αρχείο της υπηρεσίας, αλλού διότι δεν είχε καταγραφεί η ακριβής διεύθυνση (οδός-αριθμός) του σημείου της παράβασης και αλλού διότι το όργανο είχε γράψει σε παπάκι ότι είναι μάρκας Χόντα αντί Μόντενας. Η κ. Παπαχελά εξήγησε ότι θα ζητηθεί επανέλεγχος των στοιχείων, ίσως και με τη χρήση πρόσφατων φωτογραφιών.
Άρης Χατζηγεωργίου
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου