Απαντώντας εκ της δεξιάς οδού στην κριτική της ΝΔ, το υπουργείο Παιδείας υποστηρίζει ότι κάθε μαθητής «πρέπει να έχει τη δυνατότητα να τιμήσει τη σημαία και να τιμηθεί από αυτή», ανεξαρτήτων επιδόσεων, οι οποίες «έχουν τη δική τους αυτόνομη αξία».
Το υπουργείο Παιδείας κατηγορεί την αξιωματική αντιπολίτευση για «λαϊκισμό» και «ψευδεπίγραφο ενδιαφέρον για την παιδεία», που ταυτίζει τις μαθητικές επιδόσεις με τον σεβασμό για την πατρίδα.
Ολόκληρη η δήλωση του κ. Γαβρόγλου:
Σήμερα ψηφίστηκε ένας ριζοσπαστικός νόμος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που ανοίγει νέους ορίζοντες σε πολλά επίπεδα για τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
Σήμερα, επίσης, έχει γίνει κάτι εξίσου σημαντικό. Δημοσιεύθηκε το ΠΔ που ρυθμίζει και εκσυγχρονίζει την καθημερινότητα στα Δημοτικά σχολεία, καταργώντας αυτό που ίσχυε από το 1989, δηλαδή εδώ και περίπου 20 χρόνια.
Αντί να χαιρετιστούν αυτά τα σημαντικά βήματα, ως βήματα που πάνε την εκπαίδευση μπροστά, έχουμε πάλι μία μίζερη αντιμετώπιση.
Η Νέα Δημοκρατία μαζί με τη Χρυσή Αυγή αυτή την φορά μας κάνουν κριτική για το θέμα της επιλογής του σημαιοφόρου. Αν διαβάσει κανείς τις ανακοινώσεις αυτών των δύο κομμάτων είναι σαν να είναι γραμμένες από τον ίδιο συντάκτη.
Για εμάς η σημαία δεν πρέπει να είναι βαθμολογικό έπαθλο.
Όλοι έχουν δικαίωμα να την κρατούν, όπως και υποχρέωση να την υπερασπίζονται. Στρατό δεν πάνε μόνον οι άριστοι μαθητές, πάνε όλοι, ανεξάρτητα από τις επιδόσεις τους.
Δεν είναι δυνατόν ένας μικρός αλλά υπαρκτός αριθμός οικογενειών να διαγκωνίζονται μεταξύ τους και να πιέζουν τους εκπαιδευτικούς να δώσουν βαθμούς για να γίνει το παιδί τους σημαιοφόρος. Εμείς προτείνουμε να γίνεται κλήρωση και να αναδεικνύεται ο σημαιοφόρος. Κλήρωση ανάμεσα σε ίσους ως προς τις υποχρεώσεις τους απέναντι στην Πολιτεία.
Δηλώσεις που συνδέουν την αριστεία με την σημαία είναι κάτι βαθιά αντιδημοκρατικό.
Οι επιδόσεις των μαθητών βαθμολογούνται, η αριστεία έχει πολλούς τρόπους να καταγραφεί.
Η εγκύκλιος
Τέλος στην… αριστεία βάζει το υπουργείο Παιδείας, καθώς από τούδε και στο εξής σημαιοφόρος στο δημοτικό σχολείο τουλάχιστον, δεν θα είναι ο καλύτερος μαθητής, αλλά ο πιο τυχερός.
Στο εξής σημαιοφόρος στην Στ΄τάξη του δημοτικού μπορεί να είναι ο καθένας, ανεξαρτήτως βαθμολογίας καθώς η επιλογή του θα γίνεται με κλήρωση.
Εως σήμερα για να κρατήσει την ελληνική σημαία ένα μαθητής στην παρέλαση του σχολείου του έπρεπα να έχει αριστεύσει στις επιδόσεις του στο σχολείο.
Όπως αναφέρεται στην διάταξη που ψηφίστηκε με το νέο νομοσχέδιο «Σημαιοφόροι, παραστάτες και υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου ορίζονται μαθητές της ΣΤ΄ τάξης.
Σημαιοφόροι ορίζονται δύο μαθητές της ΣΤ’ τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου πραγματοποιείται με κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης.
Η κλήρωση διενεργείται παρουσία του συνόλου των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης με ευθύνη του διευθυντή της σχολικής μονάδας ή του νόμιμου αναπληρωτή του και συντάσσεται σχετικό πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων.
Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθορίζεται ο τρόπος επιλογής σημαιοφόρων, παραστατών και των υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου, εφόσον στη ΣΤ΄ τάξη λειτουργούν περισσότερα του ενός (1) τμήματα, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου».
Ειδικότερα, οι χαρακτηριστικές παράγραφοι του διατάγματος αναφέρουν:
«Σημαιοφόροι, παραστάτες και υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου ορίζονται μαθητές της ΣΤ΄ τάξης. Σημαιοφόροι ορίζονται δύο μαθητές της ΣΤ’ τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου πραγματοποιείται με κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης.
Η κλήρωση διενεργείται παρουσία του συνόλου των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης με ευθύνη του διευθυντή της σχολικής μονάδας ή του νόμιμου αναπληρωτή του και συντάσσεται σχετικό πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων.
Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθορίζεται ο τρόπος επιλογής σημαιοφόρων, παραστατών και των υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου, εφόσον στη ΣΤ΄ τάξη λειτουργούν περισσότερα του ενός (1) τμήματα, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου».
Μητσοτάκης για σημαιοφόρους: Κουλτούρα ΣΥΡΙΖΑ η εξίσωση προς τα κάτω παντού
Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης με μία επικριτική ανάρτηση για την κυβέρνηση σχολίασε την ανάδειξη των σημαιοφόρων στις παρελάσεις στο δημοτικό με κλήρωση.
«Σημαιοφόροι με κλήρωση: Έτσι αντιλαμβάνεται ο ΣΥΡΙΖΑ την επιβράβευση της προσπάθειας. Εξίσωση προς τα κάτω, παντού. #Παιδεία», έγραψε στο λογαριασμό του ο πρόεδρος της ΝΔ.
Σημαιοφόροι με κλήρωση: Ετσι αντιλαμβάνεται ο ΣΥΡΙΖΑ την επιβράβευση της προσπάθειας. Εξίσωση προς τα κάτω, παντού. #Παιδεία
— Kyriakos Mitsotakis (@kmitsotakis) August 2, 2017
ΝΔ: Κανένα όριο στην ιδεοληψία
Κριτική προς την κυβέρνηση για την επιλογή των σημαιοφόρων μέσω κλήρωσης και όχι βάσει βαθμολογίας ασκεί η Νέα Δημοκρατία.
«Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, πιστή στο δόγμα του εξισωτισμού προς τα κάτω, καταργεί το κριτήριο της επίδοσης για την επιλογή́ σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου και εισάγει την κλήρωση ως τρόπο επιλογής», αναφέρει σε δήλωσή της η τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, κυρία Νίκη Κεραμέως, σχετικά με την κατάργηση του κριτηρίου της επίδοσης για την επιλογή σημαιοφόρων και την κατάργηση της παρουσίας σημαιοφόρων στις δοξολογίες.
«Επιπλέον», όπως αναφέρει η Πειραιώς, «καταργεί την παρουσία σημαιοφόρων στις δοξολογίες. Με αυτόν τον τρόπο, ανατρέπει παραδόσεις δεκαετιών στο όνομα ενός δήθεν προοδευτισμού».
«Για άλλη μια φορά, αποθεώνεται η λογική της ήσσονος προσπάθειας. Το μήνυμα που δίνουν στη νέα γενιά είναι ότι δεν χρειάζεται προσπάθεια και προσωπικός αγώνας για την επιτυχία και την καταξίωση, αλλά τύχη.
Αυτό επιχειρεί λυσσαλέα η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ στην Παιδεία, να γίνουν όλοι ίσοι με το βλέμμα προς τα κάτω. Σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα της μετριότητας και της ημιμάθειας.
Στον αντίποδα, η δική μας λογική για την Παιδεία, το δικό μας όραμα, συνίσταται στο αξιακό τρίπτυχο της αριστείας, της φιλομάθειας και της αξιοκρατίας», καταλήγει η Νέα Δημοκρατία.
Ενάντια στην απόφαση Δημοκρατική Συμπαράταξη και Ποτάμι
«Τίποτα πιο άνισο από την ίση μεταχείριση των άνισων» σχολίασε η Δημοκρατική Συμπαράταξη κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι καταργεί την «παιδαγωγική αξία των κινήτρων».
Για «ιδεοληπτική αλλεργία σε κάθε μορφή καταξίωσης και αριστείας» κατηγόρησε την κυβέρνηση Το Ποτάμι ζητώντας την απόσυρση του διατάγματος.