Οι δύο άνδρες αντάλλαξαν σκληρούς χαρακτηρισμούς, ειρωνείες και εκτός από την Παιδεία σχολίασαν την Οικονομία και την πολιτική που έχουν ακολουθήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, και η ΝΔ στο παρελθόν.
«Η Παιδεία είναι θέμα βαθιά κοινωνικό, επηρεάζει τον τρόπο που οι άνθρωποι ζουν μέσα στην κοινωνία και έχουν πρόσβαση στην πληροφορία και τη γνώση. Η Παιδεία είναι δημοκρατικό δικαίωμα για να μπορούν οι πολίτες να ασκούν κριτική στην εξουσία. Η παιδεία είναι ζήτημα Δημοκρατίας», τόνισε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, στην ομιλία του στη Βουλή, στη συζήτηση του νομοσχεδίου για την Παιδεία, στην Ολομέλεια του Σώματος.
Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο, τόνισε ότι φιλοσοφία του συνίσταται σε περισσότερη δημοκρατία, θέσπιση δημοκρατικών κανόνων, άνοιγμα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στα οικονομικά ασθενέστερα στρώματα, σύνδεση με την κοινωνία και αυτό που, όπως είπε, ονομάζουμε προσπάθεια για την παραγωγική ανασυγκρότηση.
Στόχος είναι να στήσουμε ένα νέο όραμα για την εκπαίδευση. Να βάλουμε στο παρόν τα θεμέλια του μέλλοντος, υπογράμμισε ο πρωθυπουργός, για να προσθέσει: Συγκροτούμε δομές που θα βοηθήσουν τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ να συνδέονται μεταξύ τους και με τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας. Καταργούμε τα συμβούλια διοίκησης για να αποκαταστήσουμε την δημοκρατία και το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.
Ο κ. Τσίπρας υποστήριξε ότι η άποψη της ΝΔ του κ. Μητσοτάκη για την αξιολόγηση, είναι μια ακραία φιλελεύθερη αντίληψη για τον τρόπο λειτουργίας της κοινωνίας και των πανεπιστημίων και συμπλήρωσε: Ριγμένα στην αρένα του ανταγωνισμού θα αλληλοσκοτώνονται για το ποιο θα επιβιώσει στο ακαδημαϊκό “σαρβάιβορ”. Όλοι εναντίον όλων και ο καθένας μόνος του. Αξιολόγηση ναι, ακαδημαϊκή ζούγκλα όχι.
«Όταν αναλάβαμε τη διακυβέρνηση βρεθήκαμε αντιμέτωποι με τις διαλυτικές συνθήκες που δημιούργησαν ακραίες παρεμβάσεις τα προηγούμενα χρόνια. Τη διαφθορά στην εκλογή πρυτανικών Αρχών την είχαν στήσει οι δικές σας φοιτητικές παρατάξεις, του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Φέρνουμε έναν νόμο πλαίσιο να ψηφίζονται χωριστά οι πρυτάνεις, από τους αντιπρυτάνεις. Οι πρυτανικές αρχές δεν είναι κόμματα, ανέφερε ο πρωθυπουργός.
Να δώσουμε τη δυνατότητα να διασφαλίζεται η ελεύθερη παρουσία όλων των ιδεών στα πανεπιστήμια, με σεβασμό των δημοκρατικών διαδικασιών. Ο μόνος τρόπος για να λύνονται τα προβλήματα είναι ο διάλογος μέσα στα πανεπιστημιακά ιδρύματα και όχι μαζικές αστυνομικές επιχειρήσεις που θυμίσουν άλλες εποχές, σημείωσε ο πρωθυπουργός, τονίζοντας ότι “δεν φοβόμαστε το φοιτητικό κίνημα: Επαναφέρουμε το άσυλο για την ελεύθερη παρουσία των ιδεών, αρκεί να σέβονται τις δημοκρατικές ελευθερίες”.
Αναφερόμενος στα δίδακτρα των μεταπτυχιακών, ο κ. Τσίπρας είπε: “Σταματάμε τη φάμπρικα των πολύ υψηλών διδάκτρων στα μεταπτυχιακά που αυξάνουν τά έσοδα μιας μικρής μερίδας καθηγητών και από την άλλη αποκλείουν από τις σπουδές όσους φοιτητές δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα. Κανένας φοιτητής δεν θα αποκλείεται, εάν αδυνατεί να πληρώσει”.
Με την κατάργηση των Συμβουλίων Διοίκησης, αποκαθιστούμε τη δημοκρατία και το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ. Πρόκειται για στοιχειώδη κίνηση σεβασμού. Ανοίγουμε τον δρόμο για συνέργειες πανεπιστημίων και τεχνολογικών ιδρυμάτων, ανέφερε, επίσης, ο κ. Τσίπρας.
Όλγα Κεφαλογιάννη: Δεν έχω την πολυτέλεια για τα παιδιά μου να χάσω τον έλεγχο ούτε στιγμή
Εργαζόμαστε να κρατήσουμε τους νέους ανθρώπους στην Ελλάδα για να συμβάλουν με τις ιδέες τους στην παραγωγική ανασυγκρότηση. Αυξήσαμε τη χρηματοδότηση για την έρευνα κοντά στο 1% του ΑΕΠ. Το προγραμμά μας αντιπαραβάλλεται το φιλελεύθερο όραμα της ΝΔ για την εκπαίδευση και η μόνη πρόταση της ΝΔ συμπυκνώνεται σε μία και μόνο λέξη: «Ιδιωτικό», ανέφερε.
Επιχειρούμε να ευνοήσουμε την επιχειρηματικότητα της καινοτομίας και του κοινωνικού οφέλους. Δεν αντιμετωπίζουμε την κοινωνία ως αδαή πλειοψηφία, όπως τη χαρακτήρισε ο κ. Μητσοτάκης, πρόσθεσε.
Η αιχμή του προγράμματος είναι παρεμβάσεις στο λύκειο για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, ώστε να αναβαθμίσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στο σχολειό. Έχει ωριμάσει πια η ανάγκη να προχωρήσουμε σε ριζική αναμόρφωση των διαδικασιών εισαγωγής στα πανεπιστήμια, τόνισε ο πρωθυπουργός.
Μητσοτάκης: Η ΝΔ θα καταργήσει αυτό το νομοσχέδιο
«Δεσμεύομαι ότι η ΝΔ θα καταργήσει αυτό το νομοσχέδιο. Σύντομα θα είναι παρελθόν όπως από το παρελθόν έρχονται και οι διατάξεις του. Θα αποτελεί παράδειγμα πως μια κυβέρνηση χωρίς γνώση σχέδιο και φραγμούς επιχείρησε εν μέσω θέρους να γυρίσει δεκαετίες πίσω την ανώτατη εκπαίδευση», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στην ομιλία του στη Βουλή, στη συζήτηση του νομοσχεδίου για την Παιδεία, στην Ολομέλεια του Σώματος.
Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας ανέφερε ότι «η πολιτική παρακμή της συμπολίτευσης και η σταθερή ροπή προς αυταρχισμό εκδηλώνονται ξεκάθαρα στον τρόπο όπου νομοθετείτε. Χωρίς αναστολές νομοθετείτε με νόμους σκούπα και αναρίθμητες τροπολογίες στην Βουλή λίγο πριν κλείσει. Η νομοθετική παρακμή του κοινοβουλίου ξεπέρασε κάθε όριο και με την ανοχή του προεδρείου και του Προέδρου της Βουλής που είναι πλέον συνένοχος».
Συμβαίνουν τόνισε «πρωτοφανή πράγματα εντός και εκτός του κτηρίου της Βουλής. Το προαύλιο της Βουλής δεν μπορεί να μετατραπεί σε χώρο για κάθε είδους διαμαρτυρίας και όταν η αστυνομία κάνει την δουλειά της να εγκαλείται από τον πρόεδρο της Βουλής ότι περιορίζει την ελεύθερη έκφραση και διαμαρτυρία. Αναρωτιέμαι αν στην θέση του Ρουβίκωνα – θυμίζω ότι στα Εξάρχεια παρέλαυνε ομάδα με καλάζνικοφ – ήταν μια άλλη ομάδα».
Ο κ. Μητσοτάλης συνεχίζει λέγοντας ότι «το ερώτημα ρητορικό κ. Βούτση σας έχω αποστείλει επιστολής για την λειτουργία κοινοβουλίου. Δεν μου δώσατε απάντηση ενώ γι αυτό το θέμα σπεύσατε να μου απαντήσετε. Το θέμα αυτό θα το ξανασυζητήσουμε σε λίγο καιρό».
Αναφερόμενος στους Ανεξάρτητους Έλληνες ανέφερε «κ.κ. των ΑΝΕΛ ως βουλευτές και στελέχη της ΝΔ είχατε στηρίξει νομοσχέδια διαφορετικής κατεύθυνσης από το σημερινό. Συμπεριλαμβανομένου και του προέδρου σας. Αυτά τότε. Σήμερα τα κάνετε όλα για την καρέκλα. Για μια θέση υπουργείου για ένα έδρανο θα έχετε υπογράψει για την κατάρρευση των πανεπιστημίων την παράδοσή τους στις ορέξεις του κ. Τσίπρα».
«Φέρνετε σήμερα νομοσχέδιο», συνέχισε και όπως είπε «υποβαθμίζει τα πανεπιστήμια που δημιουργεί ασφυκτικό γραφειοκρατικό πλαίσιο λειτουργίας και επαναφέρει άκρατη κομματικοποίηση. Ένα νομοσχέδιο που πνίγει τα μεταπτυχιακά προγράμματα δίνοντας μικρότερο εύρος επιλογών και εξειδίκευσης. Που οδηγεί τους νέους επιστήμονες πιο κοντά στην ανεργία. Αντί να αποκτά εφόδια για το ανταγωνιστικό περιβάλλον…Εξίσωση προς τα κάτω. Αυτό είναι το σχέδιο σας στα πάντα. Δημιουργείτε πολίτες εκβιαζόμενους από την κυβέρνηση».
«Έχετε ήδη φέρει 30 τροπολογίες. Γιατί ψηφίζετε λάθρα; Αγνοήσατε το κλίμα συναίνεσης που αποκτήθηκε σε ζητήματα παιδείας. Είπατε ότι κάνατε εξαντλητικό διάλογο με ακαδημαϊκή κοινότητα. Δεν είπατε ότι οι ακαδημαϊκή κοινότητα εξέφρασε έντονες επιφυλάξεις γα το νομοσχέδιο που εσείς αγνοήσατε. Πολιτεύεστε συνεχώς με αυταρχισμό. Από τις 37 διατάξεις που προκαλούν δαπάνη δώσατε στοιχεία μόνο για τις 5 στο Λογιστήριο του Κράτους Τα ελληνικά πανεπιστήμια χρειάζονται καλύτερη ποιότητα σπουδών και εξωστρέφεια. Χρειάζονται την στήριξη ανθρώπων που σήμερα παράγουν έργο στην ανώτατη εκαπίδευση. Ο κόσμος σήμερα αλλάζει με ραγδαία ταχύτητα. Η τεχνολογία επαναπροσδιορίζει τον τρόπο δόμησης των οικονομιών. Παραδοσιακά επαγγέλματα εξαφανίζονται και νέα δημιουργούνται. Εσείς τι κάνετε; Αντί να κοιτάτε μπροστά κοιτάτε πίσω αναμοχλεύοντας τακτικές του παρελθόντος που η παιδεία ήταν πεδίο μικροκομματικής πολιτικής», τόνισε.
«Για εσάς ότι δεν μπορεί να ελεγχθεί, στοχοποιείται. Το κάνατε με Δικαιοσύνη, ΜΜΕ , Ανεξάρτητες Αρχές και τώρα με την ακαδημαϊκή κοινότητα», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Αναφερόμενος στην κατάργηση του ασύλου σημείωσε: «Το να έχουν οι φοιτητές γνώμη σε ζητήματα που τους αφορούν είναι θεμιτό. Εσείς όμως επιβάλλεται συνδιοίκηση και θα προκαλέσετε έκρυθμες καταστάσεις της δεκαετίας του ’80. Το ακαδημαϊκό άσυλο άλλο ένα τεράστιο πισωγύρισμα. Προβλέπεται η αυταπάγγλετη παρέμβαση μόνο για κακουργήματα. Τι σημαίνει αυτό; Αν διαπράττεται αδίκημα θα πρέπει να συνέλθει πρυτανικό συμβούλιο να αποφασίσει για χαρακτήρα αδικήματος και μετά να παρέμβουν οι αρχές αλλά τότε οι παραβάτες θα έχουν εξαφανιστεί. Ποιους θέλετε να προστατέψετε; Είναι αυτονόητο. Ούτε φοιτητές ούτε καθηγητές αλλά τα εγκληματικά στοιχεία που έχουν ως ορμητήριο τους τα ακαδημαϊκά ιδρύματα. Αντί να συζητάμε πως θα κάνουμε καλύτερα τα πανεπιστήμια και ΤΕΙ συζητάμε αν η αστυνομία μπορεί να παρέμβει για κοινά εγκλήματα σε πανεπιστήμια. Γιατί θέλετε να μετατρέψετε τα πανεπιστήμια σε άβατα ανομίας;»
Διαβάστε ακόμα:
Το πρωί της Τετάρτης η ονομαστική ψηφοφορία του νομοσχεδίου για την Παιδεία, μετά από αίτημα της ΝΔ