Ένα «μαύρο κουτί» αποτελείται στην πραγματικότητα από… δύο κουτιά.
Έναν καταγραφέα συνομιλιών στο θάλαμο διακυβέρνησης (πιλοτήριο) και έναν καταγραφέα στοιχείων. Έτσι υπάρχουν όλες οι συνομιλίες και οι ήχοι που ακούγονται στο πιλοτήριο, αλλά και η ροή πληροφοριών της πτήσης.
https://twitter.com/unicamofficial/status/1746707913291579654
Κάθε ένα από τα κουτιά είναι περίπου στο μέγεθος ενός κουτιού παπουτσιών και ζυγίζει περίπου 10 κιλά. Είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο και έχουν σχεδιαστεί για να αντέχουν ακόμη και σε πολύ ειδικές συνθήκες, όπως πυρκαγιά ή υψηλή πίεση. Παρά το γεγονός πως τα κουτιά ήταν στην αρχή σε μαύρο χρώμα, η… μπογιά άλλαξε σε πορτοκαλί για να είναι πιο εύκολο να εντοπιστούν από τους ερευνητές.
Αυτό είναι το Bagger 293, η μεγαλύτερη κινούμενη κατασκευή στην ξηρά
Το μαύρο κουτί είναι προγραμματισμένο να καταγράφει ηχητικά ό,τι συμβαίνει στο πιλοτήριο τις δύο τελευταίες ώρες. Αυτή είναι η μέγιστη χωρητικότητα που μπορεί να καταγράψει. Όταν «γεμίζει», κρατά μόνο τα δεδομένα των δύο τελευταίων ωρών.
Αυτό συμβαίνει γιατί το τελευταίο κομμάτι της πτήσης είναι που συνήθως καθορίζει την αιτία της συντριβής.
Για παράδειγμα, το μαύρο κουτί εκπέμπει σήμα που ενεργοποιείται όταν βυθιστεί στο νερό που μπορεί να εντοπιστεί από ένα ανιχνευτή που θα βρίσκεται μέχρι και ένα μίλι μακριά. Ένας τέτοιος ανιχνευτής θα φτάσει στην περιοχή στις 5 Απριλίου, 28 ημέρες μετά τη συντριβή.
Βέβαια, η μπαταρία του πομπού που στέλνει το σήμα, διαρκεί 30 ημέρες, πράγμα που σημαίνει πως οι ειδικοί με τον ανιχνευτή θα έχουν μόλις δύο ημέρες για να εντοπίσουν το μαύρο κουτί. Εάν δεν βρεθεί σε 48 ώρες, τότε θα χρησιμοποιηθούν άλλες τεχνικές όπως ο μαγνητικός εντοπισμός.
Ειδήσεις σήμερα
Νηστεία Σαρακοστής: Προσοχή από τον ΕΟΔΥ- Τι γίνεται με τα θαλασσινά
Πράσινη οικονομία: Λήγει η προθεσμία για απασχόληση ανέργων και γυναικών
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν θα μεταβεί στην Ουάσιγκτον για την εορτή της 25ης Μαρτίου