Η Σχολή Δημιουργών Αστέρων των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης ξεκινά λίγων ημερών μαθήματα στο Λος Αντζελες της Καλιφόρνια, ενώ έχουν ήδη προγραμματιστεί στη Βρετανία, στην Αυστραλία και την Ιαπωνία. Η Σχολή αφορά εφήβους 13-19 ετών, οι οποίοι έχουν ισχυρά κίνητρα, θέλουν να πετύχουν και διαθέτουν συγκεκριμένο σχέδιο για το κανάλι ή τη σελίδα που θέλουν να φτιάξουν στα σόσιαλ μίντια.
Κατά τη διάρκεια των 10ήμερων μαθημάτων, οι ενδιαφερόμενοι θα μαθαίνουν να χρησιμοποιούν σωστά τα τηλέφωνα, τα τάμπλετ και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, επισημαίνοντας πως ανάλογα τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες των συμμετεχόντων, υπάρχει πάντα το κατάλληλο κοινωνικό δίκτυο που μπορεί να βοηθήσει για να αποκτήσει κάποιος φήμη και πλούτο.
Εναντι 2.690 δολαρίων για τα μαθήματα στο Λος Αντζελες, παρέχεται στους συμμετέχοντες διαμονή, ομαδικές ξεναγήσεις, τεχνικά εργαστήρια και σεμινάρια τόσο από ανθρώπους που είναι ήδη καταξιωμένοι στο χώρο του Διαδικτύου όσο από εταιρίες που αναζητούν ταλέντα για την προώθηση των προϊόντων τους. Παραλαβή από το αεροδρόμιο, τα μπλουζάκια και κάποια γεύματα κοστίζουν επιπλέον.
Η Ακαδημία είναι ιδέα της 48χρονης Νισέλ Ροντρίγκεζ, δημόσια υπάλληλος, που αποφάσισε να μεταπηδήσει στον επιχειρηματικό στίβο ανοίγοντας σχολή υποκριτικής στο Λος Αντζελες εδώ και 18 χρόνια και πλέον θεωρεί πως το μέλλον είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ύπνος: Τέλος στην αϋπνία με... στρατιωτικό κόλπο - Σταματήστε να μετράτε προβατάκια μέχρι το πρωί
«Τα σόσιαλ μίντια πολύ γρήγορα ξεπερνούν τα πάντα. Το ενδιαφέρον είναι απίστευτο. Η ακαδημία είναι ένα εκκολαπτήριο επιχειρηματιών, ο μόνος στόχος είναι να μάθει κανείς τη δουλειά και να εξαργυρώσει το ταλέντο και τις δυνατότητές του σε αυτό το πεδίο.
«Οσο περισσότεροι άνθρωποι σε γνωρίζουν και σ’ αγαπούν τόσο πιο διάσημος είσαι. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να αφήσεις το ταλέντο σου και την προσωπικότητά σου να λάμψουν, να εμπιστεύεσαι τον εαυτό σου, να είσαι συνεπής και άσε τους άλλους χρήστες των σόσιαλ μίντια να αναγνωρίζουν τη μοναδικότητά σου».
«Θέλω πολύ να δημοσιοποιήσω στοιχεία του χαρακτήρα μου και να κινήσω το ενδιαφέρον του κόσμου, ώστε να αξίζω το χρόνο που ξοδεύουν για να με ακολουθήσουν», δηλώνει η 18χρονη Μπρούκε Αλίζε από το Σίδνεϊ. Η ίδια ελπίζει να αυξήσει τους 10.000 ακόλουθους στο Instagram ώστε να μεγαλώσει τις πιθανότητες να γίνει ηθοποιός.
Αντιδράσεις
Φυσικά δεν λείπουν όσοι επικρίνουν την Ακαδημία εκμάθησης των σόσιαλ μίντια, υποστηρίζοντας πως οι γονείς ξοδεύουν χρήματα και τα παιδιά καλλιεργούν μη ρεαλιστικά όνειρα. Η Αν Χένρι, συνιδρύτρια του μη κερδοσκοπικού ιδρύματος BizParents, που συμβουλεύει οικογένειες που βρίσκονται στο χώρο της ψυχαγωγίας, υποστηρίζει πως το Χόλιγουντ έχει μακρά παράδοση στο να δίνει υποσχέσεις για φήμη και χρήματα σε αφελείς. «Η έκρηξη της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ενίσχυσε τις παραισθήσεις. Τώρα νομίζουμε πως ο καθένας μπορεί να γίνει σταρ, που σημαίνει ότι κάθε γονιός είναι επιρρεπής στην απάτη», δηλώνει η ίδια.
Η Ροντρίγκεζ πάντως επιμένει πως μέσα από το facebook, το Instagram και το YouTube ο καθένας μπορεί να γίνει σταρ και να βγάλει πολλά χρήματα. Η ίδια υπενθυμίζει πως όλα τα παιδιά έχουν χόμπι και πάθη, απλώς τα σόσιαλ μίντια τους δίνουν την ευκαιρία να τα εξαργυρώσουν. «Με αρκετή αφοσίωση ένας έφηβος μπορεί να βρει το κοινό που θα του “φέρει” έσοδα. Αν βγάζεις τα νούμερα, οι διαφημιστές είναι μέσα. Η Aκαδημία μπορεί απλώς να σου δείξει τον τρόπο και να σε εκπαιδεύσει σε αυτόν το διαδικτυακό κόσμο», δηλώνει η Ροντρίγκεζ.
Πάντως, δεν ονειρεύονται όλοι οι συμμετέχοντες μία θέση στο διεθνές τζετ σετ. Η 15χρονη Λόριν Κέλι θέλει να παρακολουθήσει τα μαθήματα για να φτιάξει το δικό της κανάλι στο YouTube. Ο στόχος της δεν είναι η φήμη, ο πλούτος ή η διαφήμιση. «Δεν με ενδιαφέρει ιδιαίτερα. Απλώς αναρτώ πράγματα. Είναι ένας τρόπος να είμαι κοινωνική και να αλληλεπιδρώ με ανθρώπους», δηλώνει. Oπως υποστηρίζει, όταν μεγαλώσει θέλει να γίνει παιδίατρος.
ΑΘΗΝΑ ΣΟΥΤΖΟΥ
[email protected]
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου