Αλλά και γιατί μέσα σε μια δεκαετία σημειώνονται μεγάλες αλλαγές στον κάθε άνθρωπο. Εσωτερικά μα κυρίως εξωτερικά. Στο στυλ, στο πρόσωπο, παντού στο σώμα υπάρχουν σημάδια από το πέρασμα της εκάστοτε δεκαετίας. Βασισμένη πάνω σε αυτή τη λογική είναι και μια θεωρία που ξεκίνησε προχθές και αφορά το περίφημο #10YearsChallenge.
Το σκάνδαλο με την Cambridge Analytica απλώς φώτισε και στους πιο αδαείς ότι κάθε τους κίνηση στα social media και εν γένει στο διαδίκτυο, καταγράφεται κι αναλύεται. Ειδικά αν είσαι συνδεδεμένος με τον Google λογαριασμό σου. Τα δεδομένα της χρήσης σου ενημερώνουν ανθρώπους που δημιουργούν για σένα ένα προφίλ με διαφημιστικό ή και πολιτικό σκοπό. Κάτι ανάλογο συμβαίνει με το #10YearsChallenge.
Υποστηρίζεται εν ολίγοις ότι αυτή η τοποθέτηση του προσώπου σου δέκα χρόνια πριν και σήμερα δίπλα δίπλα, δίνει την ευκαιρία στο Facebook και το Instagram να επιβεβαιώσουν ότι είσαι εσύ, να κάνουν ένα σκανάρισμα προσώπου, να σε αναγνωρίζουν πλέον έτσι και μετά να το χρησιμοποιήσουν αυτό για να σου παρέχουν ακόμα πιο εξατομικευμένες διαφημίσεις.
Αυτό είναι το Bagger 293, η μεγαλύτερη κινούμενη κατασκευή στην ξηρά
Πάνω σε αυτή τη θεωρία υπήρξε ένας αντίλογος από κάποιους. Αν το Facebook ήθελε κάτι τέτοιο, γιατί απλά δεν έπαιρνε φωτογραφίες που έχουμε ποστάρει από το 2009; Υπάρχουν πολλοί λόγοι που δεν το έκανε.
Πρώτον, δεν είχαν Facebook το 2009 και τα περίπου 2,27 δισεκατομμύρια άνθρωποι που το χρησιμοποιούν τώρα. Δεύτερον, κάποιοι που έχουν Instagram δεν έχουν απαραίτητα και Facebook. Τρίτον, μια φωτογραφία που αναρτήθηκε το 2009 δεν είναι απαραίτητο ότι είχε τραβηχτεί εκείνη τη στιγμή, άρα ίσως να μην απεικονίζει εσένα κοντά στο σήμερα. Τέταρτον, δεν αναρτούσαν τότε όλοι φωτογραφίες με το πρόσωπο τους.
Η θεωρία λέει ότι το Facebook επιθυμούσε να έχει συγκεντρωμένα δεδομένα που να είναι αξιόπιστα. Επιπλέον, η δεκαετία είναι πολύ σημαντική γιατί δεν αλλοιώνει το πρόσωπο ενός ανθρώπου ώστε να υπάρχει μεγάλη διαφορά, αλλά επιφέρει αλλαγές εμφανείς.
Σε κάθε περίπτωση, ακόμα κι αν ισχύει αυτό για το #10YearsChallenge (λογικά ισχύει), δεν υπάρχει λόγος να μας τρομοκρατεί. Ήδη έχουμε δώσει πολλά στοιχεία μας στα social media, ήδη βλέπουμε διαφημίσεις αποκλειστικά για εμάς.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]