Η πρωτότυπη εικόνα είναι γνωστή ως «Άνδρας Κοιτάει Άλλη Γυναίκα» και πρόκειται για φωτογραφία του Antonio Guillem, από τη Βαρκελώνη. Τον Απρίλιο ονομάστηκε ως meme της χρονιάς και πρόκειται για μία από τις πιο διαδεδομένες εικόνες στο διαδίκτυο που έχει χρησιμοποιηθεί για τον σχολιασμό από μουσικών μέχρι πολιτικών θεμάτων.
Στη Σουηδία η φωτογραφία χρησιμοποιήθηκε για διαφήμιση στο Facebook. Στο meme, ο άνδρας αναφέρεται ως «εγώ» η σύντροφός του ως «ο χώρος εργασίας» και η γυναίκα «πέτρα» του σκανδάλου ως «Bahnhof», δηλαδή το όνομα της εταιρείας που τρέχει τη διαφημιστική καμπάνια.
Ενώσεις στη Σουηδία αποφάσισαν να προσφύγουν στα δικαστήρια και τελικά δικαιώθηκαν αφού η διαφήμιση κρίθηκε σεξιστική καθώς κάνει τη γυναίκα «αντικείμενο».
«Παρουσιάζει μία γυναίκα σαν άμυαλη και το μόνο ενδιαφέρον πάνω της είναι η εμφάνιση της. Καταδεικνύει τα στερεότυπα μεταξύ των δύο φύλων και δίνει την εντύπωση ότι οι άνδρες μπορούν να αλλάξουν σύντροφο όπως αλλάζουν δουλειά», αναφέρεται στην απόφαση.
Παράλληλα, στο σκεπτικό του δικαστηρίου αναφέρεται πως στο συγκεκριμένο meme οι γυναίκες παρουσιάζονται ως χώροι εργασίας.
Ο σουηδικός νόμος προβλέπει πως στις διαφημίσεις μπορεί να γίνει κριτική αλλά όχι να απαγορευτούν. Η εταιρεία σε ανακοίνωσή της αναφέρει πως σκοπός της ήταν να παρουσιάσει την Bahnhof σαν μία ελκυστική εργαζόμενη που προξενεί το ενδιαφέρον των συναδέλφων της.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]