Χάρη στον ειδικό μηχανισμό του αφήνει τις μπαριέρες στον δρόμο και ενώ κινείται ταυτόχρονα με ταχύτητα 8 χλμ./ώρα. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να αλλάξει πολύ γρήγορα ο διαθέσιμος αριθμός των λωρίδων κυκλοφορίας ενός μεγάλου δρόμου και να προσαρμοστεί στη ροή της κυκλοφορίας. Στη Γινάν για παράδειγμα, μετατρέπει το «λεωφορείο – φερμουάρ» μία λεωφόρο με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση μέσα σε μισή ώρα σε έναν δρόμο με διάταξη 4 και 2 λωρίδων. Αυτό γίνεται τις ώρες αιχμής μεταξύ 5 και 7 το απόγευμα, οπότε η ροή κυκλοφορίας προς τη μία κατεύθυνση πυκνώνει και έτσι εξυπηρετούνται καλύτερα οι οδηγοί, έχοντας στη διάθεσή τους 4 λωρίδες αντί τριών. Στην αντίθετη κατεύθυνση, όπου η κυκλοφορία είναι πολύ αραιότερη εκείνο το χρονικό διάστημα, αρκούν οι δύο λωρίδες για τα οχήματα.
Πρόκειται ουσιαστικά για μία αυτοματοποιημένη προσαρμογή του αριθμού των λωρίδων κυκλοφορίας ενός δρόμου, καθώς συνήθως αυτό γίνεται χειρωνακτικά με τις γνωστές μας κορίνες και απαιτεί πολύ προσωπικό και αρκετές ώρες για τη νέα διαμόρφωση μίας διαδρομής. Αυτή τη στιγμή χρησιμοποιείται το πρωτοποριακό «λεωφορείο – φερμουάρ» πιλοτικά στη λεωφόρο Λιουγιού της πόλης Γινάν και η τοπική Αστυνομία ελέγχει την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητά του. Αν αποδειχθεί, ότι ανακουφίζει την κυκλοφορία χωρίς να προκαλεί κάποια προβλήματα, τότε θα επεκταθεί η χρήση του και σε άλλα σημεία της Γινάν.
2025: Όλες οι... μακάβριες προβλέψεις του Νοστράδαμου και της Μπάμπα Βάνγκα - Πού έπεσαν μέσα την περασμένη χρονιά;
Πηγή: gazzeta.gr